• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 16 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Mechaninė ar automatinė transmisija: kuo skiriasi jų tepalai?

pagal Michal Kovalčiuk
2025.06.16, 15:00
Patarimai
A A
0
automatine pavaru deze centrine konsole
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Daugelis vairuotojų Lietuvoje rūpinasi variklio alyva, tačiau neretai pamiršta, kad transmisijos tepalai – tiek mechaninėje, tiek automatinėje pavarų dėžėje – yra ne mažiau svarbūs. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindinius skirtumus ir kodėl svarbu rinktis tinkamą skystį.

Kaip veikia mechaninės transmisijos tepalas

Mechaninės pavarų dėžės konstrukcija yra paprastesnė nei automatinės, o naudojamas tepalas dažniausiai yra storesnės konsistencijos – tai vadinamasis pavarų dėžės alyva arba gear oil. Jos pagrindinis tikslas – sumažinti trintį tarp dantračių ir guolių bei apsaugoti nuo dilimo.

  • Stora konsistencija – geresnė mechaninė apsauga
  • Mažesnis atsparumas aukštai temperatūrai nei ATF
  • Keitimas reikalaujamas rečiau nei automatinėje dėžėje

Lietuvoje rekomenduojama tikrinti tokios alyvos lygį kas 30 000–50 000 km, ypač jei dažnai tempiate priekabas ar važinėjate sunkiai apkrautais automobiliais.

korozijos paveiktas automobilio dugnas rudijantis is apacios automobilis

Kuo ypatingas automatinės transmisijos tepalas (ATF)

Automatinės pavarų dėžės skystis – ATF – atlieka kelias funkcijas: ne tik sutepa, bet ir aušina sistemą, perduoda hidraulinį slėgį bei apsaugo nuo korozijos. Tai – technologiškai pažangesnis produktas nei mechaninių dėžių alyva.

  • Kelios funkcijos viename: tepimas, aušinimas, slėgio perdavimas
  • Sudėtyje daug priedų nuo oksidacijos, trinties, putojimo
  • Labai jautrus užterštumui ir senėjimui

„Automatinių dėžių gedimai dažniausiai kyla ne dėl pačių komponentų, o dėl senos ar netinkamos alyvos“, – sako autoserviso meistras iš Vilniaus.

automatines greiciu dezes tepalo keitimas statinis dinaminis

Priežiūros intervalai: kada keisti alyvą?

Nors kai kurie gamintojai vis dar deklaruoja, kad ATF „skirta visam eksploatavimo laikui“, realybėje ši alyva susidėvi greičiau – ypač važiuojant miesto režimu, esant karštiems orams ar kalvotoms vietovėms.

Rekomenduojami keitimo intervalai:

  • Mechaninė transmisija: kas 60 000–100 000 km
  • Automatinė transmisija: kas 40 000–80 000 km

Visada vadovaukitės automobilio gamintojo nurodymais. Naudojant netinkamą skystį galima sukelti net visišką pavarų dėžės gedimą.

Ar galima maišyti tepalus arba naudoti „universalų“?

Daugeliu atvejų – ne. Universalūs skysčiai gali atrodyti patraukliai, tačiau dažnai neatitinka tikslių techninių specifikacijų, ypač trinties ar temperatūros savybių.

„Ši taisyklė galioja JAV. Lietuvos reikalavimai gali skirtis“, – pažymi originalus šaltinis, tačiau ES rinkoje taikomi panašūs standartai, todėl universalūs skysčiai turėtų būti naudojami tik su serviso patvirtinimu.

Skaitykite  Ar juoda alyva dyzeliniame variklyje yra normalu?

Išvada: tepalas – mažas dalykas, turintis didelę reikšmę

Nesvarbu, ar vairuojate mechaninį, ar automatinį automobilį – transmisijos skysčio kokybė ir lygis tiesiogiai veikia dėžės ilgaamžiškumą. Rinkitės pagal gamintojo rekomendacijas, keiskite laiku ir nepasikliaukite mitais apie „amžinus“ tepalus.

Pirk naudotą automobilį atsakingai – patikrink jo istoriją per CarVertical.

Ar jums yra tekę susidurti su pavarų dėžės problemomis dėl alyvos? Pasidalinkite savo patirtimi komentaruose!

Žymos: aptarnavimasautomatinė greičių dėžėmechaninė pavarų dėžėpavarų dėžė
DalintisDalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Blogiausias BMW variklis istorijoje: kodėl N47 reikia vengti

Ar Lietuvoje gali būti visam laikui atimta teisė vairuoti?

TOP 10 naudotų automobilių, kurie geriausiai išlaiko vertę 2025 m.

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz