• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 23 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Oro pagalvės gelbsti gyvybes, tačiau jos gali ir sužaloti. Kad jų išvengtumėte, laikykitės šių taisyklių

pagal Andžej Biaigo
2024.10.08, 15:27
Patarimai
A A
0
oro pagalves
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Šiuolaikiniuose automobiliuose gali būti iki dešimties oro pagalvių. Tačiau svarbu suprasti, kad oro pagalvės savo darbą atlieka tik tuo atveju, jei laikotės tinkamo sėdėjimo ir saugos diržų naudojimo taisyklių.

Oro pagalvės buvo sukurtos tam, kad sumažintų sužeidimų riziką avarijos metu. Jos įsijungia automatiškai, jei automobilyje esantys jutikliai užfiksuoja susidūrimą. Tuomet įvyksta kontroliuojamas sprogimas – oro pagalvės išsipučia didesniu nei 300 km/val. greičiu.

Tai labai triukšmingas procesas – jo metu triukšmo lygis gali siekti iki 170 dB. Kai oro pagalvė pripildoma dujų, jos storis paprastai siekia 30-45 cm. Specialios angos jos galinėje dalyje užtikrina, kad į ją nepatektų per daug dujų ir kad oro pagalvė nesprogtų, pavyzdžiui, vairuotojui ar keleiviui į veidą.

Staigus ir itin intensyvus oro pagalvių išsiskleidimas gali sukelti sužalojimų. Taip atsitinka, pavyzdžiui, jei vairuodami užsidėjote akinius ant nosies arba rūkote cigaretę. Tokiais atvejais dėl oro pagalvės suveikimo sužalojamas veidas arba akys.

Šiuolaikiniuose automobiliuose yra net keliolika oro pagalvių
Šiuolaikiniuose automobiliuose yra net keliolika oro pagalvių.

Oro pagalvės suveikimas gali būti pavojingas ne tik minėtu atveju. Siekiant apsaugoti automobilyje esančius keleivius, ypač vaikus ir vyresnio amžiaus žmones, reikėtų laikytis šių taisyklių.

Teisinga kūno padėtis

Važiuojant automobiliu svarbu tinkamai sėdėti ant sėdynių. Priešingu atveju oro pagalvė gali ne padėti, o pakenkti. Štai ką reiškia „tinkamai sėdėti“:

  • vairuotojas ir keleivis turi sėdėti tiesiai, kojomis remdamiesi į grindis, o nugara į atlošą.
  • vairuotojo krūtinė turėtų būti bent 10 cm nuo vairo centro – štai kodėl taip svarbu pasirinkti tinkamą vairuotojo padėtį. Sėdint nosimi į vairą, išsiskleidus oro pagalvei, galima patirti didelių veido ir krūtinės sužalojimų.
  • sėdintys keleiviai turėtų sėdėti kuo toliau nuo prietaisų skydelio.
  • priekinio keleivio atveju nelaikykite kojų ant prietaisų skydelio ir nesiremkite į jį rankomis – išsiskleidus oro pagalvei gali būti net sulaužytos galūnės.
  • svarbu teisingai padėti rankas ant vairo, t. y. 9.15 val. jei laikysite vairą viena ranka per vidurį, išsiskleidus oro pagalvei ranka gali lūžti.

Oro pagalvė ne tik išsiskleidžia didžiule jėga ją pripučiant. Tuomet taip pat išsiskiria karštos dujos, kurios gali nudeginti kūną.

Skaitykite  Viena klaida, kuri gali sukelti rimtą automobilio gedimą
Oro pagalvės išsiskleidžia per sekundės dalį
Oro pagalvės išsiskleidžia per sekundės dalį.

Jei suveikus oro pagalvei į eismo įvykį patekęs asmuo jaučiasi blogai, būtina atlikti pagrindinius tyrimus. Be abejo, gali prireikti atlikti krūtinės ląstos rentgenogramą, nustatyti galimas neurologines problemas, nuodugniai ištirti akies rageną ir bent preliminariai patikrinti klausą.

Prisisekite saugos diržus

Oro pagalvė išsipučia akimirksniu, todėl, pavyzdžiui, kai į ją atsitrenkia vairuotojo kūnas, ji jau veikia. Tada, veikiama savo svorio, ji pradeda leisti orą ir taip sušvelnina smūgį.

Be abejo, keleivių kūnai į oro pagalvę atsitrenkia ne visu greičiu, nes tam kelią užkerta saugos diržas. Jo užduotis – juos sulaikyti, o oro pagalvės – neleisti jiems atsitrenkti į kietas konstrukcijas, pavyzdžiui, prietaisų skydelį.

Jei saugos diržas neprisisegtas, oro pagalvė gali ne padėti, o pakenkti. Iš tiesų naujesniuose automobiliuose jutikliai, nustatantys jūsų buvimą ant sėdynės, gali neleisti oro pagalvėms išsiskleisti smūgio metu, jei saugos diržas neprisegtas.

teisinga kuno padetis Oro pagalvė atlieka savo funkciją tik tuo atveju jei esate prisisegę saugos diržą
Oro pagalvė atlieka savo funkciją tik tuo atveju jei esate prisisegę saugos diržą.

Kaip teisingai prisisegti saugos diržą? Pirmiausia jis turi eiti ne per kaklą, o per peties vidurį – todėl automobiliuose naudojamas jų viršutinio tvirtinimo reguliavimas. Savo ruožtu apatinė diržo dalis turėtų eiti per dubens kaulus, o ne per pilvą.

Sėdint automobilyje taip pat patartina iš kišenių išimti kietus daiktus. Kodėl? Nes jie gali sužaloti per avariją.

Vaikai ir nėščios moterys

Kūdikiai ir jaunesni nei 13 metų amžiaus vaikai visada turi būti vežami ant galinės sėdynės. Greitas oro pagalvių išsipūtimas jiems gali būti tiesiog pavojingas.

Žinoma, daugelyje automobilių yra galimybė išjungti keleivio oro pagalvę, o tai reikėtų padaryti, jei priekyje įrengta vaikiška kėdutė. Kita vertus, jei kėdutė montuojama galine kryptimi, tai yra absoliutus reikalavimas. Be to, sėdynė, prie kurios jos pritvirtintos, turėtų būti kuo toliau nuo prietaisų skydelio.

Nerekomenduojama vežti mažų vaikų priekinėse sėdynėse, kai oro pagalvė yra įjungta
Nerekomenduojama vežti mažų vaikų priekinėse sėdynėse, kai oro pagalvė yra įjungta.

Nėščios moterys taip pat turėtų sėdėti taip, kad jų krūtinė būtų bent 10 cm nuo vairo ir kuo toliau nuo prietaisų skydelio. Pilvinė diržo dalis turėtų būti aukštai ant šlaunų, geriausiai ant dubens kaulų.

Ar oro pagalvės gali sprogti savaime?

Šansai panašūs į loterijos laimėjimą. Tačiau atsitiktinis oro pagalvių suveikimas yra gyvenimo faktas, kuris jau ne kartą lėmė sunkius sužalojimus ar net mirtį. Kai kuriais atvejais jos suveikė, pavyzdžiui, važiuojant per gilią duobę arba staigiai stabdant.

Skaitykite  Ar važiuoji hibridu? Šių klaidų vengti būtina

Tačiau dažniausiai jos suveikia dėl saugos sistemos gedimo, mechaniko įsikišimo arba ekstremalių aplinkos sąlygų.

Žymos: oro pagalvės
Dalintis17DalintisSiųstiDalintis3

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.