Naudotis automatine pavarų dėže daug lengviau nei mechanine, tačiau pasitaiko situacijų, kurios gali užklupti net labiausiai patyrusius vairuotojus. Vienas iš tokių scenarijų įvyksta, kai automobilis paliekamas „P“ (parkavimo) padėtyje, todėl vėliau gali nepavykti užvesti automobilio.
„P“ pozicijos supratimas
Automatinės pavarų dėžės svirties padėtis „P“ yra stovėjimo režimas, kai pavarų dėžė užblokuojama. Šį režimą reikia įjungti tik po važiavimo ir prieš išjungiant variklį.
Svarbus patarimas: Daugumoje savininko vadovų pabrėžiama, kad statant automobilį ant nuokalnės, prieš perjungiant pavarą į „P“ padėtį reikia įjungti stovėjimo stabdį. Taip išvengsite pernelyg didelės jėgos poveikio pavarų dėžės blokavimo mechanizmui, kuris gali jį sugadinti.
Tiesa apie transmisijos blokavimo gedimus
Nors tiesa, kad stovėjimo stabdžio naudojimas nuokalnėje yra labai svarbus, transmisijos blokavimo gedimai yra gana reti ir paprastai įvyksta tik ekstremaliose situacijose. Kasdieniame naudojime tai beveik neįmanoma.
Kas gali nutikti ne taip?
Retais atvejais transmisijos svirtis gali užstrigti dėl perkrauto fiksavimo mechanizmo. Kai taip atsitinka, užvedus variklį gali būti sunku (arba net ir neįmanoma) perjungti svirtį iš „P“ į „R“ ar bet kurią kitą padėtį. Gali tekti panaudoti papildomą jėgą, kad svirtį pajudintumėte.
Jei automobilyje sumontuota elektroninė pavarų perjungimo svirtis, t. y. įtaisas, kuris siunčia komandas į valdymo bloką, o ne tiesiogiai įjungia pavarų dėžę, padėtis dar labiau pablogėja.
Mechaniko įspėjimas: Jei jūsų automobilyje yra elektroninis selektorius ir jis pastatytas ant stataus šlaito, pavarų dėžė gali atsisakyti perjungti pavarą iš „P“ padėties. Tokiais atvejais automobilis gali neužsivesti, todėl reikės sumažinti įtampą švelniai traukiant automobilį į kalną arba pakeliant varančiąją ašį.
Rizika, susijusi su elektroniniais perjungikliais
Deja, daugumoje šiuolaikinių automobilių įrengti elektroniniai perjungikliai. Stumdami arba traukdami automobilį turite būti ypač atsargūs, nes per didelis judesys gali sukelti įtampą priešinga kryptimi ir sugadinti pavarų dėžę.
Tinkama parkavimo procedūra
Daugelis vairuotojų, turinčių automatines pavarų dėžes, yra linkę pamiršti naudoti stovėjimo stabdį. Nors lygioje vietoje tai gali būti ne problema, nuokalnėse gali kilti problemų.
Štai teisinga procedūra:
- Sustabdykite transporto priemonę ir laikykite koją ant stabdžių pedalo.
- Pirmiausia įjunkite stovėjimo stabdį.
- Perjunkite pavarų dėžės svirtį į „N“ (neutralią) padėtį.
- Atleiskite stabdžių pedalą, kad stovėjimo stabdys visiškai įsijungtų.
- Galiausiai perjunkite pavarų dėžę į „P“ (stovėjimo) padėtį.
Paskutinis priminimas: Teisingai naudokite „P“ padėtį
Kai automobilis stovi, labai svarbu naudoti „P“ padėtį. Įjungę stovėjimo režimą, kai automobilis dar važiuoja, net ir nežymiai, galite sugadinti, ypač užrakto mechanizmą. Šis pavojus iš tikrųjų yra didesnis nei pažeidimų rizika parkuojant automobilį nuokalnėje.
Laikydamiesi šių rekomendacijų galite išvengti dažniausiai pasitaikančių spąstų ir užtikrinti, kad jūsų automobilio automatinė pavarų dėžė ilgus metus veiktų sklandžiai ir patikimai.