Vairuotojai dažnai pripranta prie įprasto savo transporto priemonės ūžimo, tačiau tam tikri nauji ar neįprasti variklio garsai gali signalizuoti apie kritinius gedimus. Nepaisydami šių įspėjamųjų ženklų, galite pareikalauti brangaus remonto – kartais kainuojančio tūkstančius eurų.
Metalinis girgždėjimas ar skambėjimas iš variklio skyriaus
Šis triukšmas gali rodyti žemą alyvos slėgį, sugedusią paskirstymo grandinę ar net susidėvėjusius alkūninio veleno guolius. Šios problemos gali greitai paaštrėti, ypač važiuojant didesniu greičiu, ir gali sukelti katastrofišką variklio gedimą.
- Žemas variklio alyvos lygis ar slėgis
- Paskirstymo grandinės atsilaisvinimas arba susidėvėjimas
- Alkūninio veleno arba guolio pažeidimas
Spragtelėjimas arba beldimas, kai variklis šaltas
Rytinis beldimas gali reikšti susidėvėjusius vožtuvų keltuvus arba alkūninio veleno guolius. Tai dažnai būna prastos kokybės alyvos arba reto alyvos keitimo rezultatas, ir laikui bėgant gali pablogėti, jei į tai nekreipiama dėmesio.
- Susidėvėję hidrauliniai keltuvai
- Alkūninio veleno guolių susidėvėjimas
- Netinkama arba susidėvėjusi variklio alyva
Garsus cypimas uždegimo arba staigaus greitėjimo metu
Paprastai tai rodo susidėvėjusį serpentininį diržą arba sugedusį diržo įtempiklį. Jei nutrūksta paskirstymo diržas, gali būti pažeistas vožtuvas arba stūmoklis – remontas gali kainuoti daugiau nei 3000 eurų.
- Susidėvėję pagalbiniai arba paskirstymo diržai
- Sugedę įtempikliai arba skriemuliai
- Galimas variklio vožtuvo ir stūmoklio susidūrimas
Detonacinis beldimas – gilus beldimas greitėjimo metu
Šis „cypiantis“ garsas gali reikšti, kad uždegimo laikas yra per paankstintas arba kad naudojamas žemos kokybės kuras. Laikui bėgant tai gali pažeisti stūmoklius ir cilindrus.
- Neteisingas uždegimo laikas
- Mažo oktaninio skaičiaus arba užterštas kuras
- Stūmoklio arba cilindro sienelės erozija
Dyzelinio variklio garsas
Jei jūsų benzininis automobilis pradeda skambėti kaip dyzelinis, gali būti, kad jame yra įpurškimo problemų, susidėvėję vožtuvai arba atsilaisvinę variklio laikikliai. Tai gali sugadinti variklį ir netgi paveikti transmisiją.
- Kuro purkštuko gedimai
- Atsipalaidavę vožtuvų komponentai
- Nepritvirtinti variklio laikikliai
Kodėl svarbi ankstyva diagnostika
Ankstyva priežasties nustatymas gali sutaupyti tūkstančius eurų. Susidėvėjęs įtempiklis gali kainuoti 100 eurų, tačiau sugedęs paskirstymo diržas gali kainuoti daugiau nei 1500 eurų remonto. Tokios priemonės kaip OBD2 skaitytuvai arba profesionali diagnostika padeda aptikti problemas dar prieš įsijungiant prietaisų skydelio lemputėms.
- Visada patikrinkite alyvos lygį, kai girdite neįprastus garsus
- Naudokite kokybišką alyvą ir keiskite ją laiku
- Ieškokite uždegimo sutrikimų ar temperatūros šuolių naudodami OBD2
- Niekada nemanykite, kad garsai „išnyks savaime“
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo patirtimi ar patarimais komentaruose arba socialiniuose tinkluose.