Nuolat važiuojant su mažu degalų kiekiu bake kyla ne tik rizika įstrigti kelyje. Kokią riziką varikliui sukeliame važinėdami ant rezervo?
Daugelis vairuotojų degalinėse degalams išleidžia ne daugiau kaip kelias dešimtis eurų. Deja, daugeliu atvejų tai būna ne siekis papildyti degalų kiekį iki maksimalaus, o būdas laikinai užgesinti rezervo lemputę. Priklausomai nuo modelio, nuvažiuojamasis atstumas su rezervu svyruoja nuo maždaug 100 iki net 150 kilometrų. Štai kodėl kai kurie vairuotojai imasi taktikos nuolat važiuoti ant rezervo.
Važiavimas ant rezervo. Kodėl nepatartina?
Deja, tai turi daug neigiamų pasekmių. Toks elgesys yra neatsakingas, ypač prieš planuojant važiuoti ilgą atstumą greitkeliu ar automagistrale. Atskiruose ruožuose vis dar trūksta stotelių, o dėl bet kokios avarijos gali susidaryti kelių kilometrų ilgio spūstys, dėl kurių vairuotojai priversti laukti savo automobiliuose. Ne taip jau blogai, jei vasarą pritrūksta degalų: žiemą išjungus variklį negalima įjungti šildymo, o tai naudinga, jei tenka kelias valandas laukti šaltyje.
![Važinėjate ant rezervo? Pažiūrėkite, kuo tai gali baigtis 2 kuro lempute automobilyje](https://reidasofficial.lt/wp-content/uploads/2024/06/kuro-lempute-automobilyje-1024x712.jpg)
Tačiau tai tik kelios problemos, kurias gali sukelti įprotis nuolat naudoti rezervą. Dėl mažo degalų kiekio bake kenčia daugelis automobilio pavaros dalių, daugiausia degalų ir įpurškimo sistemos. Visa tai vyksta dėl to, kad bake yra ne tik degalų, bet ir oro. Dėl temperatūros pokyčių ant bako sienelių kondensuojasi vanduo, kuris kartu su degalais patenka, be kita ko, į purkštukus ir sukelia jų komponentų koroziją. Be to, nuolat važinėjant „ant garų“ užsikemša filtrai ir vamzdynai, dėl to degalų sistemoje susidaro nemalonūs kamščiai, o kartais net visiškai sugadinamas variklis.
Važiavimas ant rezervo. Prie ko tai prives?
Štai 8 nemalonūs ilgalaikio darbo su rezervu padariniai.
1. Kuro sistemos užsikimšimas
Smulkias priemaišas iš degalų bako lengvai „sugauna“ degalų filtras. Jei reguliariai nepapildysime jo lygio, ant bako sienelių atsiras korozija. Labai padidės nešvarumų koncentracija ir susidarys nuosėdos, kurios ilgainiui užkimš filtrą.
Simptomai: Automobilis sunkiai užsiveda, važiuojant gali trūkčioti ir prarasti galią.
Remontas: Reikia išplauti degalų sistemą ir pakeisti filtrus bei degalų baką.
![Važinėjate ant rezervo? Pažiūrėkite, kuo tai gali baigtis 3 degalu filtro keitimas](https://reidasofficial.lt/wp-content/uploads/backup/2022/09/degalu-filtro-keitimas-1024x576.jpg)
2. Degalų siurblio užsikišimas
Bake esantis siurblys tepa ir aušina pačius degalus. Kai jo mažai, važiuojant, pavyzdžiui, posūkiuose, taip pat įsiurbiamas oras, o tai trikdo tinkamą komponento veikimą. Galiausiai siurblys užsikemša. Automobiliuose su suskystintų dujų sistemomis to net nepajuntama.
Simptomai: Variklis neužsiveda, o kai užsiveda, veikia grubiai ir akceleruojant išsijungia.
Remontas: Neliko nieko kito, kaip tik pakeisti degalų siurblį.
3.Vanduo degaluose
Kai bake yra mažai degalų, ant sienelių pradeda kondensuotis vanduo. Atėjus šalčiams, jis virsta ledo kristalais, kurie patenka į filtrą ir vamzdynus ir juos užkemša.
Simptomai: Užsikimšusios linijos netiekia pakankamai degalų. Variklis sunkiai užsiveda, sūkių dažnis svyruoja ir praranda galią.
Remontas: Pirmą kartą pripildžius degalų sistemą iki reikiamos ribos, pravartu į ją įpilti vandens absorberio. Jei tai nepadeda, reikia išplauti baką arba pakeisti degalų filtrą.
4. Purkštukų komponentų korozija
Purkštukų metalinių dalių koroziją gali sukelti degalų pylimas nekokybiškais degalais. Kartais korozijos procesą sukelia ir tiekiamuose degaluose esanti drėgmė. Todėl svarbu pakeisti degalų baką kartu su purkštukais.
Simptomai: Sunkiai užvedamas variklis, iš išmetamųjų dujų rūksta dūmai, variklis dirba netolygiai ir sunaudoja daugiau degalų.
Remontas: Surūdijusius purkštukus reikia pakeisti arba atnaujinti. Taip pat nepamirškite sumontuoti naujo bako: priešingu atveju problema pasikartos. Atliekant šį veiksmą verta išvalyti vamzdynus ir sumontuoti naują degalų filtrą.
5. Bako ir žarnų korozija
Bako išorė daugiausia koroduoja – dėl to kalta kelio druska ir likusi drėgmė. Kartais bakas rūdija ir iš vidaus. Visa tai sukelia nuo sienelių besikaupiantis ir į bako dugną slenkantis vanduo.
Simptomai: Iš surūdijusio bako teka degalai. Kvapas juntamas automobilio salone.
Remontas: Baką reikia pakeisti nauju arba geros būklės naudotu baku.
![Važinėjate ant rezervo? Pažiūrėkite, kuo tai gali baigtis 4 bako korozija surudijes automobilio bakas](https://reidasofficial.lt/wp-content/uploads/2024/06/bako-korozija-surudijes-automobilio-bakas-1024x683.jpg)
6. Oras degalų sistemoje
Tai dažniausiai pasitaikantis vairavimo iki tol, kol degalų bakas visiškai ištuštėja, poveikis. Automobiliams su benzininiais varikliais paprastai užtenka iki galo įpilti degalų, kad problema išnyktų. Dyzeliniuose automobiliuose situacija gali būti sudėtingesnė. Nepamirškite nebandyti užvesti variklio „stumiant“.
Simptomai: Variklis neužsiveda net ir pripylus degalų.
Remontas: Yra keli būdai, kaip išleisti orą iš sistemos: rankiniu siurbliu (jei automobilyje yra toks), diagnostiniu kompiuteriu arba kelis kartus pasukant raktelį į uždegimo padėtį ir kiekvieną kartą palaukiant kelias sekundes. Automobiliuose, kurių bake nėra išankstinio siurblio, greičiausiai reikės įrengti išorinį siurblį.
7. Įpurškimo sistemos gedimas
Minėtas bandymas užvesti pavaros bloką, kai dyzeliniuose varikliuose, kuriuose nėra išankstinio degalų siurblio, atliekamas vadinamasis „traukimas“, sustabdo aukšto slėgio siurblio tepimą. Dėl to susidaro drožlių, kurios patenka į purkštukus ir juos sugadina.
Simptomai: Variklio nepavyksta užvesti, nors jis papildytas.
Remontas: Reikia pakeisti siurblį ir purkštukus. Kaina gali būti ir keletą tūkstančių eurų.
8. Variklio pažeidimai
Kai staiga pritrūksta degalų, degalų ir oro mišinys išsenka, todėl degimo kameroje pakyla temperatūra. Dėl to net kyla grėsmė, kad gali perdegti stūmoklis.
Simptomai: Variklis neužsiveda arba praranda kompresiją bet kuriame cilindre. Jo veikimą gali lydėti stuksenimo garsai.
Remontas: Būtina atlikti kapitalinį variklio remontą arba jį pakeisti efektyviu, naudotu varikliu.
![Važinėjate ant rezervo? Pažiūrėkite, kuo tai gali baigtis 5 itrukusi variklio galva](https://reidasofficial.lt/wp-content/uploads/2024/06/itrukusi-variklio-galva-1024x683.jpg)
Kada papildyti degalų atsargas, kad išvengtumėte tokių situacijų?
Įprastai kasdien vairuojančiam automobiliui patartina pripildyti degalų, kai degalų rodmuo nukrenta iki 1/4. Retkarčiais naudojamiems automobiliams degalų lygį stenkitės palaikyti kuo aukštesnį. Nepamirškite užsukti į degalinę prieš leisdamiesi į ilgą kelionę greitkeliais.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.