Naujausiame palyginime lyginome išrankiems vairuotojams skirtų padangų savybes. Kurios padangos yra geriausios? Pateikiame 225/50 R17 dydžio vasarinių padangų testą.
Šį sezoną išbandėme šešias 225/50 R17 dydžio padangas. Tokio dydžio padangos naudojamos daugelyje populiarių automobilių, pavyzdžiui, „Audi A5“ ir A6, 3 ir 4 serijos BMW, „Citroen Grand C4 Picasso“ ir „Ford C-Max“, „Galaxy“ bei „S-Max“. 225/50 R17 padangos taip pat naudojamos A, C ir E klasės „Mercedes“, „Opel Astra“ ir „Zafira“ bei „Peugeot 3008“. Šio dydžio padangos taip pat montuojamos į tokius automobilius kaip „Renault Espace“, „Scenic“, „Megane“, „Seat Leon“, „Alhambra“, „Škoda Octavia“ ir „Volkswagen Passat“. Tiriamo dydžio padangos taip pat tinka „Volvo S40“, „S80“, „V60“ ir „V70“ automobiliams.
6 vasarinių padangų 225/50 R17 išsamus testas
Visos padangos buvo išbandytos ant sauso ir šlapio asfalto. Bandymų metu buvo išbandytos naujos rinkoje „Bridgestone Turanza 6“ ir Lietuvos vairuotojams gerai žinomos „Continental PremiumContact 7/ padangos, taip pat kiti aukščiausios klasės produktai, pavyzdžiui, „Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6“, „Michelin Pilot Sport 5“ ir „Pirelli Powergy“. Į šių metų sąrašą taip pat įtraukta padanga, pretenduojanti į aukščiausią segmentą – „Hankook Ventus S1 Evo³ K127“.
Bandyme dalyvavo padangos, kurių kaina svyruoja nuo 87 iki 113 eurų už vienetą. Pigiausias produktas palyginime yra „Hankook“ – šiuo atveju perkant vieną vienetą tenka išleisti 87 eurus. Už „Pirelli“ reikės sumokėti 94 eurus, o „Goodyear“ kainuoja 99,50 eurų. „Bridgestone“ kaina yra 89,50 eurų. Perkant „Continental“ padangas už vieną vienetą tenka pakloti 98 eurus. Lyginant „Michelin“ padangas, jos yra brangiausios – už vienetą mokama 113 eurų. Nurodytos 225/50 R17 98Y dydžio padangų, pagamintų 2024 m., kainos. Verta prisiminti, kad užsakydami 2023 m. padangas galite sutaupyti daug pinigų.
Vasarinių padangų bandyme dalyvavusios padangos (225/50 R17)
Markė ir modelis | Segmentas | Kaina (už vienetą) |
---|---|---|
Bridgestone Turanza 6 | premium | 89,50 eur |
Continental PremiumContact 7 | premium | 98 eur |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 | premium | 99,50 eur |
Hankook Ventus S1 Evo³ K127 | vidutinis | 87 eur |
Michelin Pilot Sport 5 | premium | 113 eur |
Pirelli Powergy | premium | 94 eur |
Kaip išbandėme padangas?
Šių metų bandyme dalyvaujančios padangos buvo užsakytos praėjusį rudenį internetiniame portale. Paruoštos padangos buvo išsiųstos į Amerikos padangų bandymų centrą. Bandymai buvo atliekami Teksaso valstijoje esančioje bandymų trasoje. Dėl šios vietos metų pabaigoje galėjome atlikti bandymus vasarą Vidurio Europoje vyraujančiomis sąlygomis. Bandymai buvo atliekami esant stabiliai maždaug 20 laipsnių Celsijaus temperatūrai ant asfalto bandymų stendų, sertifikuotų Europos padangų bandymams. Ant sauso asfalto buvo matuojami tokie parametrai kaip stabdymo kelias, vairavimo savybės, komfortas ir išorinis triukšmas, kurį skleidžia 50 km/val. greičiu važiuojantis automobilis. Padangų savybės taip pat buvo tikrinamos sportiniame laiko bandyme 1 650 m ilgio trasoje. Be to, laboratorinėmis sąlygomis buvo nustatytas padangų pasipriešinimas riedėjimui.
1535 m ilgio trasoje ant šlapio asfalto matavome stabdymo kelią ir važiavimo laiką. Ant drėkinamų bandymų stendų taip pat buvo nustatomas padangos atsparumas išilginiam ir skersiniam akvaplaningui, o vairavimo tikslumą nustatė bandymų vairuotojas, važiuodamas trasoje. Taip pat buvo matuojamas laikas, per kurį nuvažiuojamas 57,5 m skersmens ratas.
Visi bandymų stendai buvo sertifikuoti Europos padangų bandymams, o dangos žaliavos, tokios kaip asfaltas, užpildas ir smėlis, be kita ko, buvo importuotos iš Vokietijos.
Stabdymo kelio rezultatai
Stabdymo nuo 100 km/val. ant šlapio asfalto bandymą su sensacingu 47,6 m rezultatu laimėjo „Continental“, kuri šiame konkurse lenkia savo varžovus. Antrąjį rezultatą pasiekė „Goodyear“, kuri stabdo 3,6 metro toliau. „Michelin“ rezultatai taip pat geri, o „Bridgestone“ ir „Pirelli“ – taip pat. Lentelę užbaigia „Hankook“, pasiekusi vidutinį rezultatą. Verta žinoti, kad ten, kur sustojo automobilis su „Continental“ padangomis, tas pats automobilis su „Hankook“ padangomis vis dar juda daugiau nei 40 km/val. greičiu. Sauso stabdymo bandymą laimėjo „Michelin“, po jos seka „Goodyear“ ir „Continental“ su labai gerais rezultatais. „Pirelli“, „Hankook“ ir „Bridgestone“ rezultatai geri, nors pastarųjų rezultatai šiek tiek nuvylė.
225/50 R17 vasarinių padangų bandymas – stabdymo kelias 100-0 km/h
Stabdymas esant sausai kelio dangai | Stabdymas esant šlapiai dangai | |
---|---|---|
Bridgestone Turanza 6 | 39,5 m | 54,1 m |
Continental PremiumContact 7 | 38,1 m | 47,6 m |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 | 37,7 m | 51,2 m |
Hankook Ventus S1 Evo³ K127 | 39,1 m | 57,3 m |
Michelin Pilot Sport 5 | 37,3 m | 52,9 m |
Pirelli Powergy | 38,6 m | 55,5 m |
225/50 R17 vasarinių padangų testas – laiko bandymo rezultatai
Sausoje trasoje visos padangos išlaiko testą. Konkursą laimėjo „Continental“, o „Goodyear“ ir „Michelin“ baigė bandymą iškart po jos. Gerus rezultatus pasiekė „Hankook“ ir „Pirelli“. Nepaisant paskutinės vietos, „Bridgestone“ rezultatas taip pat padorus. Šlapioje trasoje skirtumai tarp konkurentų jau didesni. Vėlgi varžybas laimi „Continental“, o „Goodyear“ ir „Michelin“ neatsilieka. Ketvirtoje vietoje šiame bandyme klasifikuojamos „Pirelli“ padangos pasiekia gerą rezultatą. „Bridgestone“ rezultatas yra vidutinis, kaip ir „Hankook“, kuri užbaigia lentelę.
Laiko bandymas. Sausa trasa (1650 m) | Laiko bandymas. Šlapia trasa (1535 m) | |
---|---|---|
Bridgestone Turanza 6 | 91,16 s | 72,37 s |
Continental PremiumContact 7 | 89,72 s | 69,33 s |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 | 89,95 s | 69,59 s |
Hankook Ventus S1 Evo³ K127 | 90,66 s | 73,63 s |
Michelin Pilot Sport 5 | 90,33 s | 70,09 s |
Pirelli Powergy | 90,86 s | 71,39 s |
Vasarinių padangų 225/50 R17 klasifikavimas – padangų klasifikacija ir aprašymas
1 vieta – Continental PremiumContact 7
„Continental PremiumContact 7“ skirta vairuotojams, siekiantiems aukščiausio saugumo lygio. Ši padanga užtikrina trumpą stabdymo kelią ir, ypač ant šlapios dangos, lenkia konkurentus. Be to, ji pasižymi dideliu šoniniu sukibimu ir yra greičiausia pagal komplektaciją važiuojant sportinėje trasoje. Gaminys taip pat pasižymi labai geromis valdymo savybėmis ir dideliu vairavimo tikslumu.
+ neprilygstamas stabdymo kelias esant šlapiai kelio dangai
+ trumpas stabdymo kelias esant sausai kelio dangai
+ didelis vairavimo komfortas
+ labai geros valdymo savybės esant sausai ir šlapiai kelio dangai
2 vieta. – Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
„Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6“ užėmė antrąją vietą ir pasiekė labai gerą rezultatą. Padanga užtikrina aukštą saugumo lygį, yra stabili ir nuspėjama. Ji greitai važiuoja trasoje ir pasižymi dideliu vairavimo tikslumu. Ji skleidžia mažai išorinio triukšmo. Atliekant akvaplanavimo bandymus jos rezultatai vidutiniški.
+ trumpas stabdymo kelias sausomis ir šlapiomis sąlygomis
+ didelis šoninis sukibimas su šlapia danga
+ didelis vairavimo tikslumas sausomis ir šlapiomis sąlygomis
– vidutinis atsparumas išilginiam akvaplanavimui
3 vieta – Michelin Pilot Sport 5
„Michelin Pilot Sport 5“ yra gerai subalansuotos padangos, užimančios aukštas pozicijas visose varžybose, pavyzdys. Dėl trumpiausio stabdymo kelio ji laimi varžybas ant sauso asfalto. Ant šlapios dangos ji geriausiai pasirodo akvaplanavimo bandymuose. „Michelin“ užtikrina didelį vairavimo tikslumą. Gaminio trūkumai – vidutinis triukšmo lygis ir didelė kaina.
+ didelis atsparumas akvaplaningui
+ trumpas stabdymo kelias sausuoju būdu
+ labai geros važiavimo savybės
– vidutinis išorinio triukšmo lygis
4 vieta – Pirelli Powergy
Daugumoje varžybų „Pirelli Powergy“ užima vidurinę vietą. Dėl subalansuotų savybių vairuotojas šią padangą vertina kaip saugią. Ji prastai pasirodo tik akvaplanavimo bandymuose, kur abiem atvejais užima paskutinę vietą. Gaminys yra tylus, turi gerą pasipriešinimo riedėjimui koeficientą ir parduodamas už prieinamą kainą.
+ mažas išorinis triukšmas
+ mažas pasipriešinimas riedėjimui
+ patraukli pirkimo kaina
– mažas atsparumas akvaplanavimui
5 vieta – Bridgestone Turanza 6
Galutinis rezultatas „Bridgestone Turanza 6“ nuvilia. Naujasis šio gamintojo modelis nėra gerai subalansuotas. Vienose varžybose jam sekasi gerai, o kitose jis pralaimi. Padanga pasižymi mažiausiu pasipriešinimu riedėjimui lyginant ir užtikrina didžiausią važiavimo komfortą. Jos stabdymo kelias sausoje kelio dangoje yra ilgas, o sausoje ir šlapioje trasoje ji pasiekia prastus laikus.
+ mažas pasipriešinimas riedėjimui
+ didelis šoninis pasipriešinimas akvaplanavimui
– mažas išilginis pasipriešinimas akvaplanavimui
– vidutinis šoninis sukibimas su šlapia danga
6 vieta – Hankook Ventus S1 Evo³ K 127
„Hankook Ventus S1 Evo³ K 127“ užbaigia našumo lentelę, tačiau tai nereiškia, kad tai bloga padanga. Jos silpnosios savybės – vidutinis stabdymo kelias ir prastas laikas šlapioje trasoje, tačiau net ir tokiomis sąlygomis ji užtikrina reikiamą saugumo lygį. Nors ji pralaimi konkurencinėje kovoje su aukščiausios klasės padangomis, ji patvirtina savo gerą lygį. Korėjietiška padanga taip pat siūloma už patrauklią kainą.
+ didelis atsparumas išilginiam akvaplaningui
+ geras šoninis sukibimas su šlapia kelio danga
– ilgas važiavimo ant šlapios kelio dangos laikas
– didelis pasipriešinimo riedėjimui koeficientas
Vasarinių padangų 225/50 R17 reitingas – galutiniai rezultatai
Tiek ant sauso, tiek ant šlapio asfalto padangos galėjo surinkti po 100 taškų. Abiem atvejais geriausiai buvo įvertinti avarinio stabdymo bandymai. Į balus, surinktus važiuojant sausomis padangomis, taip pat buvo įskaičiuoti balai, surinkti pasipriešinimo riedėjimui varžybose. Šiame teste buvo galima surinkti penkis taškus.
„Šlapio asfalto“ kategorijos įvertinimas
- Stabdymas 100-0 km/h greičiu (ne daugiau kaip 30 taškų);
- Išilginis akvaplanavimas (ne daugiau kaip 20 taškų);
- Skersinis akvaplanavimas (ne daugiau kaip 5 taškai);
- Važiavimas ratu (ne daugiau kaip 10 taškų);
- Laiko bandymas (ne daugiau kaip 35 taškai);
Maksimali bendra suma: 100 taškų.
„Sauso asfalto“ kategorijos įvertinimas
- Stabdymas 100-0 km/val. greičiu (ne daugiau kaip 40 balų);
- Laiko bandymas (ne daugiau kaip 35 balai);
- Važiavimo savybės (ne daugiau kaip 10 balų);
- Komfortas (ne daugiau kaip 5 balai);
- Triukšmas važiuojant 50 km/val. greičiu (ne daugiau kaip 5 balai);
- Pasipriešinimas riedėjimui (ne daugiau kaip 5 balai);
Maksimali bendra suma: 100 taškų.
Vasarinių padangų 225/50 R17 testas – galutiniai rezultatai
Vieta | Padanga | Šlapias asfaltas (maks. 100 taskų) | Sausas asfaltas (maks. 100 taskų) | Iš viso (maks. 200 taskų) | Kaina (1 vnt.) |
---|---|---|---|---|---|
1 | Continental PremiumContact 7 | 99,1 | 98,3 | 197,4 | 98 eur |
2 | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 | 97,3 | 97,9 | 195,2 | 99,50 eur |
3 | Michelin Pilot Sport 5 | 96,4 | 98,6 | 195,0 | 113 eur |
4 | Pirelli Powergy | 92,7 | 96,4 | 189,1 | 94 eur |
5 | Bridgestone Turanza 6 | 93,7 | 95,1 | 188,8 | 89,50 eur |
6 | Hankook Ventus S1 Evo³ K127 | 92,0 | 94,0 | 186,0 | 87 eur |
Šių metų testą laimėjo „Continental“, kurią renkasi reikliausi vairuotojai. Aukštą saugumo lygį taip pat užtikrina antroje sąrašo vietoje esanti „Goodyear“ ir trečioje vietoje esanti „Michelin“. Verta pažymėti, kad šiuos du gaminius skiria tik 0,2 balo. Ketvirtoje vietoje esančios „Pirelli“ padangos šiek tiek atsilieka nuo podiumo. Taip pat ir penktoje vietoje esanti „Bridgestone“ bei lentelę užbaigianti „Hankook“.