Šoniniai veidrodėliai yra neatsiejama dalis, leidžianti vairuotojui matyti situaciją už automobilio. Tačiau kiekvienas veidrodėlis turi vadinamąją akląją zoną, t. y. plotą aplink automobilį, kurio veidrodėliai neapima.
„Side Assist“ aklosios zonos stebėjimo sistema įsijungia, kai vairuotojas įjungia indikatorių, norėdamas parodyti ketinimą persirikiuoti į kitą eismo juostą. Galiniame buferyje esantys radaro jutikliai tikrina, ar galinio vaizdo veidrodėlio aklojoje zonoje nėra transporto priemonės (automobilio ar motociklo), kuri trukdo saugiai manevruoti. Jei dėl eismo juostos keitimo gali įvykti susidūrimas, sistema siunčia šviesos signalą, kuris pasirodo ant išorinio veidrodėlio krašto.
Be to, radaro jutikliai taip pat stebi situaciją už automobilio – jei mažesniu nei 70 metrų atstumu važiuoja kita transporto priemonė didesniu greičiu, jie įspėja vairuotoją.
JAV Draudimo instituto saugumui keliuose užtikrinti (IIHS) 1 užsakymu atlikto tyrimo metu nustatyta, kad aklosios zonos stebėjimo sistemos 23 proc. sumažino eismo įvykių, susijusių su persirikiavimu į kitą eismo juostą, skaičių. Euro NCAP įtraukė šio tipo sistemas į Europoje parduodamų naujų automobilių saugumo patikros metu vertinamos įrangos sąrašą. Automobiliai, kuriuose įrengtas šis sprendimas, paprastai surenka daugiau balų, o tai rodo teigiamą šio sprendimo veikimo ir bendro automobilio saugos lygio ryšį.
Tai, ką ir kaip matome veidrodžiuose, priklauso nuo to, ar jie tinkamai sureguliuoti. Prisiminkite tvarką – vairuotojas pirmiausia sureguliuoja sėdynę, o tada veidrodėlius. Bet koks sėdynės reguliavimo pakeitimas turėtų paskatinti patikrinti veidrodėlių nustatymus.
Išoriniuose veidrodėliuose turėtų būti matomas automobilio šonas, tačiau jis neturėtų užimti daugiau kaip 1 cm veidrodėlio paviršiaus. Tokia veidrodėlių padėtis leis vairuotojui įvertinti atstumą tarp jo automobilio ir stebimos transporto priemonės ar bet kurios kitos kliūties.