Alyvos keitimas yra pagrindinė techninės priežiūros operacija, kurią automobiliu besirūpinantys vairuotojai atlieka kartą per metus. Tačiau vien žinoti, kad reikia keisti alyvą, nepakanka. Verta susipažinti su tam tikra dirbtuvių praktika.
Skundžiasi vis daugiau vairuotojų, kaip, pavyzdžiui, ponas Marius, kuris savo automobilį reguliariai aptarnauja įgaliotame autoservise. Jis parašė mums klausimą:
Jau trečią kartą grįžtu iš autoserviso, o po poros dienų užsidega lemputė, liepianti papildyti alyvą. Patikrinus paaiškėja, kad jos nepakanka ir turiu įpilti daugiau, net pusę litro. Po to alyva nebedingsta. Ar tai susiję su pačiu keitimu, kad sistema prisipildo?
smalsiai klausia Marius.
Atsakymas yra ir taip, ir ne. Taip, tai susiję su pačia alyvos keitimo procedūra, bet ne su tuo, kad tepimo sistema po kelių dienų prisipildo. Tepimo sistema prisipildo po kelių sekundžių nuo variklio užvedimo. Tačiau po keitimo alyvos lygis ne visada būna teisingas.
Yra dvi dirbtuvių praktikos ir abi jos nėra teisingos. Viena kyla iš tinginystės ir taupumo, kita – vien iš taupumo.
Įprasta, kad šviežia alyva į variklį pilama iš akies. Mechanikas patikrina, kokia tepimo sistemos talpa yra keičiant variklį, ir įpila būtent tiek. Po kurio laiko jis patikrina būklę ir, jei ji yra tinkama arba bent minimali, grąžina automobilį savininkui. Dažniausiai tokiu atveju alyvos variklyje būna šiek tiek per daug, nes po kelių minučių alyva nuteka ir būklė pakyla, tačiau gali būti ir šiek tiek per mažai.
Nedidelis alyvos perteklius nėra rimta priežastis. Kai kurie automobiliai gali pranešti, kad variklyje yra per daug alyvos, tačiau tai pasitaiko retai. Jei būklė artima minimaliai, tai taip pat nėra nieko pavojingo.
Nepakankamas alyvos kiekis po keitimo – iš kur jis atsiranda?
Dar blogiau, kai iš tingumo ir taupumo (nes laikas – pinigai) automobilis išvažiuoja iš autoserviso nepatikrinus nurodyto alyvos kiekio. Po kurio laiko gali paaiškėti, kad reikia papildyti alyvą. Kur čia yra taupymas? Įpylę šviežios alyvos, palaukite bent kelias minutes ir patikrinkite lygį. Jei reikia, jį pakoreguokite. Kai kurie autoservisai tam gaišta laiką.
Blogiausia praktika, apie kurią, deja, dažniausiai pranešama kalbant apie įgaliotuosius paslaugų centrus, yra ta, kuria siekiama sutaupyti kliento pinigus. Klientai dažniausiai tiki, kad paslauga bus suteikta aukščiausiu lygiu. Štai kodėl jie paprastai nieko netikrina.
Skirtumas tarp mažiausios ir didžiausios matuoklio rodmenų svyruoja nuo maždaug pusės litro varikliuose su maža sistemos talpa iki litro. Ką tai reiškia praktiškai?
Na, o kiekvieną kartą keičiant alyvą, kai į variklį įpilama ne reikiama alyvos porcija, o tik minimali, galima sutaupyti apie 0,2-0,5 litro. Tinkamas lygis yra daugiau ar mažiau viduriukas tarp minimalaus ir maksimalaus lygio ant matuoklio. Litras alyvos kainuoja vidutiniškai 10-25 eurų, o kartais ir daugiau. Taigi, vieną kartą keisdami alyvą galite sutaupyti maždaug 7,5 eurų. 10 klientų sutaupys 75 eurų, o 100 – net 750 eurų. Tik dėl to, kad mechanikas įpils šiek tiek per mažai alyvos.
Patikrinkite po kiekvieno pakeitimo
Kai žmonės mums rašo apie tokią problemą, visada atsakome, kad jie turėtų patikrinti alyvos lygį vos tik pasiėmę automobilį. Jei paaiškėja, kad alyvos nepakanka, galite apie tai pranešti, ir mechanikas ją papildys. Žinoma, neverta iš karto manyti, kad tai sukčiavimas, nes taip gali, bet neturėtų atsitikti atsitiktinai.
Tačiau verta patikrinti sąskaitą faktūrą, kurioje gali būti nurodyta „alyva – kiekis“. Jei kiekis atitinka tepimo sistemos pajėgumą, bet iš tikrųjų alyvos nepakanka, verta ieškoti kitos paslaugos.