Viskas, priklausomai nuo kiekio, gali būti kenksminga. Ne kitaip yra ir su varikline alyva. Jos perteklius gali sukelti tikrą chaosą įrenginio viduje.
Jauniems vairuotojams, taip pat ir labiau patyrusiems, tarsi mantra kartojama: reguliariai keiskite alyvą, tikrinkite alyvos lygį ir, jei jos nepakanka, papildykite ją. Iš tiesų, alyvos trūkumas gali veiksmingai pražudyti visą agregatą. Tačiau variklis sugeba jos „perdozuoti“.
Tad kaip elgtis priešingoje situacijoje? Kaip alyvos perteklius gali paveikti variklį? Na, kaip galite spėti – taip pat tragiškai. Erikas iš „YouTube“ kanalo „I Do Cars“ nusprendė tai parodyti platesnei auditorijai.
2017 m. „Jaguar XE“ variklis buvo nugabentas į dirbtuves. Tiksliau, kalbame apie 3.0 V6 agregatą, kuris galiausiai visiškai atsisakė tarnauti. Erikas, gavęs variklį iš kitų dirbtuvių, nusprendė jį išardyti, ir ši frazė visai neperdėta.
Didžiausia šio variklio talpa yra 5,7 litro – daugiau alyvos teoriškai jis negali sutalpinti. Tačiau praktiškai, išleidus alyvos karterį, iš vidaus ištekėjo net 9 litrai alyvos! Šis absurdiškas rezultatas atsako į daugelį klausimų apie variklio būklę.
Perpildytas alyva variklis suskilo į dalis. Kodėl?
Variklio rida buvo 66 000 mylių, arba šiek tiek daugiau nei 106 000 km – nedaug. Tačiau metalo dalelės alyvos filtre ir apsitrynusios keptuvės būklė galėjo rodyti, kad viduje gali būti tikrai blogai. Iš tiesų beveik iš karto paaiškėjo, kad pažeistas visas variklio blokas. Ant dviejų stūmoklių buvo matyti labai glaudaus kontakto su galvute pėdsakai. Jie taip pat nebuvo tinkamai pritvirtinti prie alkūninio veleno.
Jungiamojo strypo guolio praktiškai nebebuvo – susmulkintų likučių buvo galima rasti tepalo karteryje. Tai akivaizdžiai paaiškina, kodėl stūmokliai atsilaisvino. Cilindrų sienelės taip pat buvo pažeistos. Apskritai – vienos didelės žudynės.
PER DAUG ALIEJAUS! „Jaguar“ 3.0 turbo variklis sugadintas! Draudimo sukčiavimas!?
Kodėl alyvos perteklius gali taip veiksmingai sunaikinti variklį? Atsakymas paprastas – alkūninis velenas, negalėdamas „suvirškinti“ skysčio pertekliaus, pradeda jį purkšti po karterį, o alyva ima putoti ir aeruoti. Tuomet putotą alyvą siurbia siurblys, tačiau ji neturi jokių tepimo savybių. Toliau – tiesus kelias į visišką visos sistemos sunaikinimą.
Tačiau negalima paneigti, kad norint į automobilį įpilti 9 litrus alyvos reikia daug pastangų. Erikas netgi iškėlė hipotezę, kad „Jaguar“ savininkas galėjo bandyti išsireikalauti draudimo išmoką. Tačiau tai būtų gana naivus bandymas, kuris būtų demaskuotas tik ištuštinus tepalo karterio turinį.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.