Prasidėjus dviračių sezonui vairuotojai turėtų atkreipti ypatingą dėmesį į dviratininkų saugumą ne tik vairuodami, bet ir išlipdami iš automobilio. Šiuo tikslu verta išmokti olandiškąjį durų atidarymo būdą, vadinamąjį \”Dutch Reach\”. Taip pat gali padėti šiuolaikiniuose automobiliuose naudojamos technologijos.
Dauguma eismo įvykių, kuriuose nukenčia dviratininkai, įvyksta dėl kitų eismo dalyvių, ypač lengvųjų automobilių vairuotojų. Todėl prasidėjus dviračių sezonui vairuotojai turėtų būti budresni. Net ir stovėdami automobiliu keliautojai gali pasirūpinti dviratininkų saugumu – svarbu teisingai išlipti iš transporto priemonės, kad durelėmis neužblokuotų kelio atvažiuojančiam dviratininkui.
\”Dutch Reach\” metodas Nyderlanduose sėkmingai taikomas jau kelis dešimtmečius. Jį sudaro automobilio durelių atidarymas toliau nuo durelių esančia ranka. Vairuotojo atveju tai bus dešinioji ranka, o keleivio – kairioji ranka. Dėl to reikia pasisukti kūnu į duris, kad būtų lengviau pažvelgti per petį ir šoninį veidrodėlį ir įsitikinti, ar nesiartina dviratininkas.
Nepaisant pastaraisiais metais išaugusio dviračių transporto populiarumo, \”olandiškojo pasiekiamumo\” metodas pasaulyje vis dar nėra plačiai žinomas. Verta naudoti šį sprendimą, nes taip sumažinama rizika, kad dviratininkas gali atsitrenkti į duris arba būti nustumtas nuo dviračio, – aiškina \”Renault\” saugaus vairavimo mokyklos direktorius Adamas Bernardas.
Moderniausių automobilių vairuotojai gali papildomai pasinaudoti technologijų pagalba. Atidarant duris OSE funkcija įspėja keleivius, kad artėja kita transporto priemonė, motociklas ar dviratininkas, ir taip, be kita ko, apsaugo nuo nelaimingų atsitikimų, pvz., dviratininko atsitrenkimo į duris.