Elektromobiliai (EV) tampa vis populiaresni, tačiau jų remonto išlaidos ir žalos pobūdis po eismo įvykių kelia daug klausimų. 2024 m. II ketvirčio duomenys, kuriuos paskelbė „Mitchell International“, pateikia išsamų elektromobilių ir tradicinių dujomis varomų transporto priemonių palyginimą. Štai ką reikia žinoti:
Pagrindinės išvados:
- Žalų modeliai:
- Elektromobiliai susidūrimų metu dažniau patiria galinės dalies apgadinimus, o benzininiai automobiliai dažnai patiria priekinės dalies apgadinimus, kurių remontas yra 40 proc. brangesnis.
- Nepaisant to, bendros elektromobilių remonto išlaidos išlieka didesnės.
- Vidutinės remonto išlaidos:Nors elektromobilių remontas kainuoja brangiau, jam atlikti reikia mažiau dalių, tačiau reikia daugiau darbo jėgos ir pažangių technologijų.
- Elektromobiliai (BEV): 5 200 EUR
- Įkraunami hibridai (PHEV): 4900 eurų
- Benzininiai automobiliai: 4 400 EUR
- Lengvieji hibridiniai automobiliai (mHEV): 4 100 EUR
- Struktūrinis vientisumas:
- Tik 5,21 % elektromobilių remonto atvejų yra susiję su struktūriniais pažeidimais, palyginti su 8,18 % benzininiu automobilių, o tai rodo, kad elektromobiliai gali geriau absorbuoti smūgio energiją.
- Bendros nuostolių sąnaudos: abiejose kategorijose bendras nuostolių lygis yra panašus, o tai paneigia mitus apie elektromobilių pažeidžiamumą.
- Elektromobiliai: 31 100 eurų
- Benzininiai automobiliai (nuo 2021 m.): 29 900 EUR
- Geriausiai suremontuoti EV modeliai:
- Rinkose dominuoja „Tesla Model 3“ ir „Y“ modeliai, kuriems tenka 60 proc. remontuojamų elektromobilių JAV.
Išvados: Europos Sąjungos šalyse, kuriose yra daugiau nei 50 proc:
Nors elektromobilių remontas išlieka brangesnis, jų technologiniai privalumai, tokie kaip konstrukcijos atsparumas ir mažesnis keičiamų dalių skaičius, rodo perspektyvią ateitį. Tobulėjant pramonei, remonto išlaidų skirtumas tarp elektromobilių ir dujinių automobilių mažėja, todėl elektromobiliai tampa vis labiau perspektyviu pasirinkimu.