Šiuolaikinės technologijos nestovi vietoje, ir automobilių pramonė nėra išimtis. Vienas iš paklausiausių techninių sprendimų automobilių pasaulyje yra LED žibintai. Jie ne tik pagerina automobilio išvaizdą, bet ir užtikrina ryškesnį ir efektyvesnį kelio apšvietimą, padidindami saugumą keliuose.
Kas yra LED žibintai automobiliams?
Šviesos diodai (LED) – tai puslaidininkiniai įtaisai, kurie skleidžia šviesą, kai jais teka elektros srovė. Jų šviesa yra ryškesnė, švaresnė ir patrauklesnė nei įprastinių halogeninių lempučių, naudojamų tradiciniuose automobilių žibintuose.
LED priekiniai žibintai būna dviejų pagrindinių variantų: įleidžiamieji ir išoriniai. Įleidžiami priekiniai žibintai paprastai montuojami automobilio kėbule, o išoriniai žibintai montuojami tam tikrose vietose automobilio priekyje ir gale.
Kokie yra LED priekinių žibintų privalumai?
- Ryškumas: LED priekiniai žibintai skleidžia ryškesnę šviesą nei tradiciniai halogeniniai priekiniai žibintai. Dėl to pagerėja matomumas ir saugumas kelyje.
- Energijos vartojimo efektyvumas: LED priekiniai žibintai naudoja mažiau energijos nei tradiciniai priekiniai žibintai. Tai reiškia, kad LED žibintai sunaudoja mažiau degalų, o tai savo ruožtu pagerina automobilio ekonomiškumą ir aplinkosauginius rodiklius.
- Ilgaamžiškumas: LED priekiniai žibintai yra ilgaamžiai ir jų ilgai nereikia keisti. Taigi automobilių savininkai gali sutaupyti lempučių keitimo ir žibintų priežiūros išlaidų.
- Dizainas: LED priekiniai žibintai atrodo patraukliau ir moderniau nei tradiciniai.
LED priekiniai žibintai gali būti ne tik ryškesni, bet ir ilgaamžiškesni už tradicines halogenines lemputes. Halogeninės lemputės vidutiniškai tarnauja apie 500 valandų, o LED lemputės gali tarnauti iki 50 000 valandų. Tai reiškia, kad LED priekiniai žibintai gali tarnauti daugelį metų.
Be to, LED priekiniai žibintai sunaudoja daug mažiau energijos, todėl gerokai mažiau apkraunama automobilio elektros sistema. Be to, šviesos diodus galima montuoti įvairių formų ir dydžių, todėl automobilių dizaineriai gali laisviau kurti įvairius žibintų variantus.
Kaip LED žibintai padidina saugumą keliuose?
Naujas žingsnis automobilių optikos vystymo srityje buvo asinchroniškai nukreiptų šviesos spindulių naudojimas. Tokios technologijos naudojimas šviestuvuose padidina kelio ir gretimo krašto apšvietimo ryškumą ir kampą, o tai yra akivaizdus privalumas važiuojant neapšviestais vingiuotais keliais, nes matomumas padidėja 8-12 m.
Kai transporto priemonės greitis padidėja iki 115-120 km/h, padidėja ir kelio apšvietimo plotis. Todėl ši technologija gali apšviesti kelią daugiau kaip 100 m atstumu, t. y. vidutiniškai 50-70 m didesniu atstumu nei šiuo metu dažniausiai apšvietimo įrenginiuose naudojamos kaitrinės halogeninės lempos.
Dėl asinchroniškai nukreipiamų šviesų technologijos galima patogiau vairuoti esant ribotam matomumui dėl oro sąlygų (rūkas, sniegas). Sumažinus greitį iki 80-75 km/val. ir įjungus galinį rūko žibintą, duodamas signalas pakeisti kelio apšvietimo kampą pakreipiant priekinius žibintus taip, kad būtų apšviesta priešais automobilį esanti kelio atkarpa. Ši funkcija išjungiama, kai automobilis įsibėgėja iki 95-105 km/h ar didesnio greičio.
Žibintų kampo technologija buvo toliau tobulinama keičiant važiavimo kryptį, t. y. apsisukant arba sukant. Sustojus automobiliui ir įjungus posūkio krypties indikatorių, automatiškai įsijungia posūkio kryptį atitinkantis rūko žibintas, kuris pagerina vairuotojo matomumą manevro metu. Ši funkcija taip pat įjungiama važiuojant nedideliu, maždaug 35-45 km/val. greičiu, bet plačia važiavimo amplitude, o tai ypač naudinga važiuojant nelygiu ar remontuojamu keliu.
LED žibintai suteikia vis daug naujų galimybių vairuotojams
Platus šviesos diodų naudojimas galiniame apšvietime atvėrė kelią šio tipo lemputėms tapti pagrindiniu šviesos šaltiniu priekiniuose žibintuose.
Naudojant LED priekinius žibintus išsprendžiama pakankamo kelio apšvietimo problema, kai važiuojama dideliu greičiu, neakinant priešpriešiais atvažiuojančių vairuotojų. Sprendimas – už priekinio stiklo įrengti prietaisą, prijungtą prie borto kompiuterio, kuris nuskaito atstumą iki priešpriešiais atvažiuojančių transporto priemonių ir reguliuoja kelio apšvietimo laipsnį, o tai dėl greitos apšvietimo įrenginių reakcijos leidžia pasiekti optimalią pusiausvyrą tarp kelio apšvietimo ir priešpriešiais atvažiuojančių vairuotojų apakinimo.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.