Vos prieš du dešimtmečius guminės juostos po galiniu bamperiu buvo beveik standartinė kiekvieno automobilio įranga. Šiandien jas sunku rasti keliuose važinėjančiuose automobiliuose. Tačiau įdomu tai, kad jų vis dar galima įsigyti kai kuriose automobilių parduotuvėse.
Ne visi seni patentai yra beverčiai. Nors su karoliukais ant sėdynių atlošų galima atsisveikinti be jokio gailesčio, tai negalioja kitam prieš daugelį metų sukurtam įtaisui. Antistatinės guminės juostelės, dar vadinamos įžeminimo juostelėmis, siekė nuo bamperio iki kelio dangos ir kadaise buvo būtinos kiekviename automobilyje. Dabar jų daugiausia randama senesniuose automobilių modeliuose. Tačiau jų vis dar galima įsigyti.
Kam buvo skirtos antistatinės juostelės?
Kam buvo naudojami šie diržai? Jais buvo siekiama panaikinti vadinamąjį „kopimo efektą“, kurį transporto priemonių naudotojai jausdavo prisilietę prie kėbulo. Tai reiškia situaciją, kai išlipę iš automobilio uždarote dureles ir, palietus kėbulą, tarp jo ir jūsų rankos įsiplieskia kibirkštis. Tai nėra malonus pojūtis.
Priežastis – ant automobilio paviršiaus susikaupęs elektros krūvis. Jis neturi galimybės išsiskirti, nes metalinės automobilio dalys nesiliečia su žeme. Šis reiškinys ypač pastebimas žiemą, kai oras sausas. Antistatinė juostelė buvo sukurta šiems krūviams pašalinti.
Kodėl šiandien antistatinės juostelės nebenaudojamos?
Kokia buvo problema? Jie dirbo ne visiškai efektyviai. Taip, jie išsklaidydavo elektrą iš kėbulo, tačiau važiuojant vairuotojo ir keleivių drabužiai taip pat būdavo įelektrinti. Net jei elektrostatinis krūvis iš automobilio kėbulo išnykdavo, išlipę iš automobilio vis tiek galėdavome patirti tą patį diskomfortą.
Nors antistatiniai diržai beveik išnyko iš lengvųjų automobilių įrangos, cisternose jie tebėra privalomi. Tačiau tai reiškia ne tik tai, kad reikia pašalinti atgalinio smūgio efektą, bet ir tai, kad degalų perpylimo metu nekiltų kibirkščių, kurios gali turėti tragiškų pasekmių.