Ar išmetimo sistemos gedimai gali turėti įtakos variklio veikimui ir išmetamųjų dujų švarai? Žinoma, gali, tačiau daug kas priklauso nuo to, kurioje sistemos dalyje padaryta žala.
Išmetimo sistemos pažeidimai dažniausiai susiję su triukšmu, galbūt su išmetamųjų dujų kvapu salone. Pirma, svarbu prisiminti, kad minėtas \”išmetamųjų dujų kvapas\” iš tikrųjų yra nuodai. Antra, nesandarumai išmetimo sistemoje gali turėti įtakos išmetamųjų dujų sudėčiai, padidinti degalų sąnaudas ir pabloginti eksploatacines savybes.
Išmetimo sistema. Svarbiausia yra gedimo vieta
Kiekvieną šiuolaikinę išmetimo sistemą sudaro dalis, jungianti išmetimo kolektorių su katalizatoriumi, katalizatorius (arba katalizatorius ir kietųjų dalelių filtras) ir dalis, einanti iki automobilio galo ir pasibaigianti išmetimo vamzdžiu arba galutiniu duslintuvu.
Mažiausia problema yra galinės dalies (galinio duslintuvo arba išmetimo vamzdžio) pažeidimas. Šiuo atveju iš tiesų pagrindinė problema gali būti tik triukšmas ir galbūt išmetamųjų dujų kvapas, kuris į saloną patenka per bagažinės dugne esančias ventiliacijos angas. Dar blogiau, jei nuotėkis atsiranda aplink katalizatorių. Daugumoje automobilių įrengti du išmetamųjų dujų zondai – pirmasis prieš katalizatorių (kontrolinis zondas) ir po katalizatoriaus (diagnostinis zondas). Netoliese esantys išmetimo sistemos nesandarumai iškraipo zondų rodmenis, todėl keičiasi degalų dozavimas.
Paprastai benzininiuose varikliuose mišinys tampa sodresnis, nes zondai signalizuoja apie oro perteklių. Tai reiškia, kad staiga padidėja degalų sąnaudos, sumažėja galia, smarkiai padidėja išmetamųjų dujų tarša. Tačiau tai dar ne viskas – degalų perteklius gali lašėti ant cilindrų sienelių ir praskiesti alyvą, todėl greičiau dėvisi bakelis. Dyzeliniuose varikliuose su kietųjų dalelių filtru netoli filtro esantys nuotėkiai trukdo slėgio skirtumo jutiklio zondams, todėl informacija apie filtro užpildymo lygį yra trikdoma.
Kaip matote, išmetimo sistemos nesandarumas yra ne tik kosmetinė problema, bet ir rimtas gedimas.
Kaip pašalinti išmetimo sistemos gedimą?
Greitai, pigiai ir veiksmingai. Praktiškai tai reiškia, kad pažeistus komponentus reikia pakeisti naujais. Žinoma, nedidelius nesandarumus galima suvirinti arba užsandarinti specialiomis išmetimo sistemoms skirtomis juostomis, tačiau tai paprastai padeda tik trumpam laikui, nes daugiausia žalos padaroma dėl laipsniškos korozijos.
Įdomu tai, kad verta paminėti, jog kai kurie automobilių modeliai, pvz., kai kurie \”Ford\”, iš gamyklos turi vientisą išmetimo sistemą, kurią, norint pakeisti susidėvėjusias dalis, reikia išardyti. Tam skirti remonto rinkiniai su specialiomis jungtimis. Pakeisti gali būti sudėtinga, nes originalūs išmetimo vamzdžiai gamybos linijoje montuojami prieš pritvirtinant pakabą.
Atsižvelgdami į minėtus papildomus gedimus, kuriuos sukelia susidėvėjusi išmetimo sistema, neturėtumėte delsti jos pakeisti. Galimas greitas įsikišimas turi teigiamą poveikį ne tik ekologijai ir vairavimo saugumui, bet ir bendroms išlaidoms, nes apsaugo naudotoją nuo rimtesnių išlaidų.