Automobilis susideda iš tūkstančių sudėtingų dalių – sunku suprasti kiekvienam, kuris nėra mechanikas. Tačiau kuro filtras nėra vienas iš jų: tai paprasta ir būtina detalė. Nepaisant to, daugeliui vairuotojų dažnai kyla klausimas, kokia yra kuro filtro funkcija. Ir dar, kada turėčiau jį pakeisti?
Skirtingai nuo automobilio variklio, turinčio keletą pavarų ir cilindrų, kuro filtras sudarytas iš plieno, aliuminio ar net plastiko, taip pat iš popieriaus tinklelio, kurio pagrindą sudaro celiuliozės pluoštai. Šis tinklelis yra atsakingas už kuro, patenkančio iš transporto priemonės bako, filtravimą, jo nešvarumų pašalinimą ir nukreipimą į variklį. Todėl filtras visada yra tarp degalų bako ir automobilio variklio – dažniausiai transporto priemonės gale.
Kokia tiksliai yra kuro filtro funkcija?
Klausimas gali pasirodyti šiek tiek akivaizdus, tačiau būtina suprasti, su kokiomis grėsmėmis filtras turi kovoti – kodėl jis iš tikrųjų yra.
Iki šiol žinome, kad degalai yra laikomi bake, o automobilio degalų siurblys jį nuneša į filtrą. Šis sulaiko „nešvarumus“, kurie patenka per celiuliozės tinklelį, o likusieji degalai patenka į variklio purkštukus.
Kokios tai priemaišos?
Jų gali būti tiek degaluose, tiek paties automobilio bake ir yra purvo dalelės, pavyzdžiui, dulkės, rūdys ir net vanduo. Šie likučiai ten galėjo kauptis keliais būdais: galėjo būti jau bako viduje, galėjo susikaupti transportuojant arba netgi pačiame benzine ar dyzelyje.
Kaip dažnai reikia keisti kuro filtrą?
Vairuotojas, pirkdamas savo automobilį, turėtų jau gamintojo vadove pasitikrinti šio elemento keitimo dažnumą. Anksčiau daugelyje automobilių vadovų buvo rašoma, kad keitimas gali būti atliekamas kas 30 000 pasuktų kilometrų. Tačiau šiuo metu ši priemonė pasikeitė: dauguma šiandien rašo, kad keitimas būtų atliekamas kas 10 000 kilometrų. Verta prisiminti: šis laikotarpis skiriasi priklausomai nuo gamintojo, todėl visada reikia patikrinti vadovą. Perkami nauji kuro filtrai pagal automobilio markę taip pat turi atitikti automobilio gamintojo instrukcijoje siūlomas specifikacijas, nes kiekviena detalė pagaminta iš skirtingos medžiagos.
Rimčiausia ir brangiausia žala
Labai dažnai, sugenda kuro siurblys. Taip yra todėl, kad kai filtras nebeveikia gerai, benzinas arba dyzelinas sunkiau prasiskverbia pro tinklelį, kol pasiekia variklį, o siurblys perkraunamas. Tai turi daryti daug didesnę jėgą, kad gabentų tą pačią medžiagą, kol ji pasieks variklį.
Taip pat dažnai, kai filtras nėra geros būklės, šiukšlės ir nešvarumai patenka į elektroninius įpurškimo purkštukus atsakingus už kuro paskleidimą per degimo kamerą. Valymas šioje situacijoje yra sudėtingesnis.
Kaip išsirinkti kuro filtrą?
Kad kuro filtras būtų efektyvus, jis turi būti parinktas atsižvelgiant į variklio tipą ir jo darbo sąlygas, taip pat pagal įpurškimo sistemą. Kadangi kuro filtras ne tik sulaiko, bet ir kaupia kietąsias daleles, jo tūris turi būti tinkamas varikliui. Dėl filtravimo tikslumo šis tūris paprastai yra gana didelis. Tačiau įpurškimo sistemos tipas lemia sumontuoto filtro filtravimo tikslumą.
Šiandien dažniausiai naudojamos įpurškimo sistemos yra mechanizmai, kurie veikia labai tiksliai – tiek dyzelinių, tiek benzininių variklių atveju. Todėl juose reikia įrengti filtrus, kurių kuro filtravimo pajėgumas yra 65–99% ir sulaikytų visas didesnes nešvarumų daleles. Įpurškimo sistemos, degalų sistemos ir paties variklio ilgaamžiškumas priklauso nuo degalų kokybės ir grynumo.
Kaip pakeisti kuro filtrą?
Pakeisti kuro filtrą benzininiuose varikliuose yra gana paprasta ir iš esmės pakanka atsukti žarnos spaustukus. Kartais gali prireikti naudoti specialius veržliarakčius, kurie padėtų atlaisvinti kuro linijos veržlę. Šiek tiek sudėtingesnis yra dyzelinių variklių filtro keitimas, todėl saugiausias sprendimas – tai atlikti specialistui.