Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaitoje apie tai, kiek ir kokių automobilių vairuojama Europos šalyse, pateikiami gana šokiruojantys duomenys. Šia klaida noriai naudojasi „aplinkosaugininkai“, teigiantys, kad mūsų šalyje yra per daug automobilių.
252 mln. automobilių, kurių vidutinis amžius – 12,3 metų – toks yra Europos keliais važinėjančių lengvųjų automobilių parkas. Seniausi automobiliai važinėja Graikijoje ir Estijoje (vidutinis amžius apie 17 metų), o jauniausi – Liuksemburge (vidutinis amžius 7,9 metų). Sunkvežimiai statistiškai dar senesni – jų vidutinis amžius 13,9 metų, o Graikijoje, kurioje sunkvežimiai yra seniausi tarp ES šalių, jų vidutinis amžius siekia 23 metus.
Europoje registruojama vis daugiau automobilių – kasmet jų padaugėja 2-3 milijonais vienetų. Tačiau tai netikslūs skaičiai.
Elektromobiliai Europoje: šie skaičiai gali jus šokiruoti
Ypač didelių miestų gyventojai gatvėse mato daug elektromobilių – Lietuvoje jie išsiskiria kitokiais valstybiniai numeriais. Automobilių gamintojai kartkartėmis pristato naujus modelius, visur sklando iš tinklo įkraunamų automobilių reklama, o daugelis įmonių investuoja į įkrovimo infrastruktūrą. Gaminamų elektromobilių skaičius didėja, pardavimų prieaugis atrodo įspūdingas. Tuo tarpu ACEA ataskaitoje rašoma:
Nepaisant spartaus pardavimų augimo, iš išorės įkraunami automobiliai (visiškai elektra varomi ir iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai) vis dar sudaro tik 1,2 proc. viso ES automobilių parko. Tik šešiose ES šalyse baterijomis varomų elektromobilių dalis viršija 2 proc.
ACEA.
Vis dėlto reikėtų pabrėžti, kad ataskaitoje pateikti skaičiai skirti 2022 m. pabaigai.
Kiek automobilių važinėja kiekvienoje šalyje?
Šį ACEA ataskaitos skyrių reikia pataisyti. Taip yra todėl, kad daugumoje šalių oficialios duomenų bazės, iš kurių paimti ACEA ataskaitoje pateikti duomenys (ir panašūs duomenys), yra tvarkingos, patikimos ir gerai atspindi tikrovę.
Automobilių skaičius tūkstančiui gyventojų ES šalyse pagal ACEA 2022 m.*
- Austrija – 574
- Belgija – 506
- Kroatija – 475
- Kipras – 664
- Čekija – 611
- Danija – 476
- Estija – 638
- Suomija – 494
- Prancūzija – 572
- Vokietija – 586
- Graikija – 525
- Vengrija – 422
- Airija – 453
- Italija – 681
- Latvija – 410
- Lietuva – 480
- Liuksemburgas – 695
- Nyderlandai – 525
- Lenkija – 703
- Portugalija – 537
- Rumunija – 413
- Slovakija – 501
- Slovėnija – 580
- Ispanija – 541
- Švedija -477
- Europos Sąjunga – 574
Vidutinis automobilių amžius ES šalyse (metais) pagal ACEA*
- Austrija – 8,9
- Belgija – 9,8
- Kroatija – 13,3
- Kipras – n.d.
- Čekija – 15,9
- Danija – 8,9
- Estija – 16,6
- Suomija – 12,9
- Prancūzija – 10,8
- Vokietija – 10,0
- Graikija – 17,3
- Vengrija – 14,6
- Airija – 9,1
- Italija – 12,5
- Latvija – 15,2
- Lietuva – 14,7
- Liuksemburgas – 7,9
- Nyderlandai – 11,7
- Lenkija – 14,9
- Portugalija – 13,6
- Rumunija – 14,9
- Slovakija – 14,7
- Slovėnija – 11,2
- Ispanija – 13,9
- Švedija – 10,7
- Europos Sąjunga – 12,3
Kiek visiškai elektra varomų automobilių 2022 m. pabaigoje važinės kiekvienoje ES šalyje (rinkos dalis, proc.).
- Austrija – 2,1 proc.
- Belgija – 1,5 proc.
- Kroatija – 0,3 proc.
- Kipras – 0,1 proc.
- Čekija – 0,2 proc.
- Danija – 4,0 proc.
- Estija – 0,4 proc.
- Suomija – 1,6 proc.
- Prancūzija – 1,5 proc.
- Vokietija – 2,1 proc.
- Graikija – 0,1 proc.
- Vengrija – 0,7 proc.
- Airija – 1,6 proc.
- Italija – 0,4 proc.
- Latvija – 0,5 proc.
- Lietuva – 0,5 proc.
- Liuksemburgas – 3,1 proc.
- proc. Nyderlandai – 3,7 proc.
- Lenkija – 0,2 proc.
- Portugalija – 0,9 proc.
- Rumunija – 0,3 proc.
- Slovakija – 0,2 proc.
- Slovėnija – 0,6 proc.
- Ispanija – 0,4 proc.
- Švedija – 4,0 proc.
- Europos Sąjunga – 1,2 proc.