Kokybiškų padangų komplektas net ir lengvajam automobiliui nėra pigus, ką jau kalbėti apie visureigį, o dar labiau – apie sunkvežimį. Todėl, atsiradus išvaržoms ar šoniniams įpjovimams, daugelis automobilių savininkų neperka naujų gumų, o stengiasi rasti autoservisą, kuris sutiktų suremontuoti padangas.
Tačiau ar tai leistina? O jei taip, kaip konkrečiai tokiais atvejais padangos remontuojamos?
Kada galima remontuoti padangas dėl šoninių įpjovimų ir išvaržų
Kad suprastumėte, ar galite atlikti padangų įpjovimų ir išvaržų remontą, turite išmanyti gumos konstrukciją. Šiuolaikinės lengvųjų automobilių ir visureigių padangos yra radialinio tipo. Tai reiškia, kad visi vidiniai padangos sluoksniai yra sujungti į kordą, kurį sudaro daug metalinių arba sintetinių siūlų. Tai reiškia, kad kordas iš esmės yra padangos karkasas ir prisiima visą apkrovą, užtikrindamas reikiamą padangos formos standumą ir stabilumą.
Radialinių padangų kordo ypatybė ta, kad visi sriegiai nesusikerta tarpusavyje. Todėl kiekvienas siūlas veikia kaip karkasas tam tikrame, nors ir nedideliame, plote, o pažeidimo atveju „kaimynai“ gali perimti tik dalį apkrovos. Taip pat skaitykite: „Kodėl iš padangos dingsta oras? Štai kelios galimos priežastys“.
Dabar grįžkime prie išvaržų ir pjūvių. Abu šie defektai rodo, kad jų atsiradimo vietoje pažeista vidinė padangos struktūra ir šiose vietose nutrūkę kordai. Akivaizdu, kad neatstatant siūlų vientisumo arba jų nepakeičiant, visiškai suremontuoti padangos šoninių įpjovimų ir išvaržų paprasčiausiai neįmanoma. Absoliučiai bet kokie pleistrai, montuojami bet kokia technologija, tik neleis sumažinti oro slėgio, bet nepadės atkurti gumos standumo ar kontaktinio ploto formos. Todėl pažeistas padangas galima remontuoti tik esant keturioms sąlygoms:
- Pažeidimas yra nedidelis – iki kelių centimetrų ilgio arba skersmens;
- Padangų remontas bus atliekamas gerai įrengtose dirbtuvėse, pageidautina, prižiūrint jums, kad būtų užtikrintas technologijos laikymasis;
- Po restauravimo guma bus naudojama tik kaip atsarginė;
- Važiuojant su atsargine padanga, suremontuota padanga niekada nebus uždėta ant varančiosios ašies.
Padangų šoninių įpjovimų ir išvaržų taisymas: proceso aprašymas žingsnis po žingsnio
Panašia technologija taisomos padangų įpjovos ir išvaržos.
- Pažeistos vietos šveitimas. Įpjovimų atveju – ir išorę, ir vidų, išvaržos atveju – tik vidų.
- Pjūviams: pjūvio vieta nušveičiama iki virvės, o jei pažeidimas didelis, išpjaunami siūlai.
- Nuvalytas vietas patepkite karštais klijais. Dėl išvaržų, vėl iš vidaus, pjūviams iš abiejų pusių.
- Pjūviams: išvalyta skylė turi būti kruopščiai užsandarinta guma.
- Keletas kordo lopų dedama į padangos vidų ir praeinama voleliu, kad geriau priglustų.
- Padangos ar išvaržos remontas užbaigiamas vulkanizuojant pažeidimo vietoje.
Jei viskas atlikta teisingai, suremontuotą gumą galima atsargiai naudoti kaip atsarginę. Taip pat skaitykite: „Kaip perskaityti padangų pagaminimo datą? Ši informacija yra labai svarbi“.