Nežinojimas, neatsargumas ar tiesiog tingumas – tai pagrindinės priežastys, dėl kurių daromos vienos iš dažniausiai pasitaikančių klaidų greitėjant. Spausti akceleratoriaus pedalą iki galo, prieš tai neperjungus pavarų dėžės, yra ne tik neefektyvu, bet ir kenksminga varikliui. Paaiškinsime, kodėl taip nutinka.
Kai vairuotojai mokosi vairuoti, jie informuojami, kad prieš pradėdami lenkimo manevrą turėtų sumažinti pavarą. Žemesnė pavara suteikia daugiau galios ir sukimo momento, o tai reiškia geresnį pagreitį ir saugesnį manevrą. Šiais laikais varikliai su turbokompresoriumi generuoja daugiau galios esant mažesniems sūkiams. Todėl tuščiuose keliuose, kur geras matomumas, vairuotojai dažnai tiesiog spaudžia akceleratoriaus pedalą, nesumažindami pavarų, o tai yra neteisinga.
Vidaus degimo variklis neveikia efektyviai, kai sūkių dažnis yra mažas. Greitėjimo procesas trunka ilgiau ir patiriami didesni energijos nuostoliai. Tačiau tuo problemos nesibaigia – Japonijos bendrovės „Toyota“ ir „Denso“ pastebėjo, kad taip greitėjant gali įvykti priešlaikinis užsidegimas. Ką tai reiškia?
Tokiomis sąlygomis degios alyvos ir degalų dalelės gali susikaupti degimo kameroje ir nepasišalinti kartu su išmetamosiomis dujomis. Jos užsidega kameroje ir vėliau, vykstant suspaudimui, uždega mišinį prieš uždegant uždegimo žvakei. Tyrimai parodė, kad kuo didesnis sūkių dažnis, tuo mažesnė tikimybė, kad jis užsidegs per anksti. Todėl kartais pravartu variklį „sukti“ didesniais sūkiais.
Dėl priešlaikinio mišinio užsidegimo pavara patiria didžiulę įtampą. Geriausiu atveju tai gali sukelti uždegimo žvakių pažeidimus, blogiausiu – įtrūkusius stūmoklius, pažeistus švaistiklius ir būtinybę atlikti kapitalinį variklio remontą.