Kai pripildote degalų baką, nelabai galvojate apie jame esantį benziną. Tiesiog pasirenkate savo automobiliui tinkamą oktaninį skaičių ir viskas, tiesa? Klystate. Ekspertų teigimu, jūsų pasirinktų aukščiausios kokybės degalų kokybė gali labai skirtis.
„YouTube“ svetainėje „Total Seal Piston Rings“ aiškinamas skirtumas tarp standartinių aukščiausios kokybės degalų ir gerų degalų, kuriuos iš tikrųjų turėtumėte pilti į savo automobilį. Teisiškai visi Jungtinėse Amerikos Valstijose parduodami degalai turi atitikti EPA nustatytą Mažiausio priedų koncentrato (LAC) mišinio reikalavimą, pagal kurį benzine turi būti minimalus detergentų kiekis.
Tačiau yra dar vienas aukštesnės kokybės degalų lygis, kuris viršija minimalius reikalavimus. Tai standartas, vadinamas „Aukščiausiosios pakopos“ benzinu, kurį įkūrė originalios įrangos gamintojai, siekdami skatinti sveikesnį turimų degalų mišinį. Kad degalai galėtų būti priskirti aukščiausiosios pakopos kategorijai, jie turi atitikti tam tikrus kokybės lygius, susijusius su plovikliais ir priedais, kurie gerokai viršija EPA nustatytus LAC reikalavimus. Specialioje interneto svetainėje skelbiama, kad tokie automobilių gamintojai kaip BMW, „Stellantis“, „General Motors“, „Ford“, „Mercedes-Benz“, „Honda“, „Toyota“ ir „Volkswagen“ remia „Top Tier“ benzino kūrimą.
AAA atliko nepriklausomą tyrimą, kuriame palygino „Top Tier“ benziną su degalais, atitinkančiais tik minimalius EPA reikalavimus, ir nustatė, kad „Top Tier“ benzinas per 10 000 km modeliavimo laikotarpį ant svarbiausių variklio dalių, pvz., purkštukų, vožtuvų ir stūmoklių, paliko 19 kartų mažiau nuosėdų.
Dėl ant šių komponentų susikaupusių degalų alyva ilgainiui tampa per daug praskiesta, o tai yra blogai, nes dėl to variklis dar labiau dėvisi. Didesnės nuosėdos taip pat reiškia mažesnį efektyvumą ir našumą, todėl geriausia kuo labiau jas sumažinti. Jei esate iš tų, kurie nori, kad jūsų variklis būtų sveikas ir nesikauptų nuosėdų, „Top Tier“ degalų naudojimo privalumai akivaizdūs.