Automobiliai turi daugybę funkcijų, kuriomis vieni žmonės naudojasi reguliariai, o kiti apie jas net nežino. Viena iš jų yra galinio vaizdo veidrodėlis – jis labai naudingas naktį ir aktyvuojamas išsikišusiu „liežuvėliu“.
Vėlai vakare ar naktį vairuodami turite labai atidžiai stebėti, kas vyksta kelyje. Tai apsunkina visur esantys šviesos šaltiniai, kurie gali apakinti vairuotoją (tiesiogiai arba per veidrodėlius) ir neigiamai paveikti kelionės saugumą bei kokybę. Tai ypač svarbu rudenį ir žiemą.
Kam naudojamas „liežuvėlis“ po veidrodžiu?
Laimei, prieš daugelį metų inžinieriai jau nagrinėjo šią problemą ir išsprendė įsisenėjusią bėdą, paprasčiausiai „pritemdydami“ veidrodį. Po veidrodžiu esantis liežuvėlis atlieka būtent tokią funkciją. Jį judinant keičiama veidrodžio padėtis. Tiesa, vaizdas nėra toks aiškus, bet kartu šviesa nešviečia tiesiai vairuotojui į akis.
Automatiškai užtemstantis galinio vaizdo veidrodėlis
Daugelis naujų automobilių nebeturi liežuvėlio, tačiau galite būti ramūs – jei po veidrodėliu nėra jokio elemento, tai reiškia, kad jis automatiškai pritemsta priklausomai nuo į jį krintančios šviesos intensyvumo. Yra dviejų tipų tokių veidrodėlių.
Pirmasis veikia dėl specialios cheminės medžiagos, kuria padengtas stiklo lakštas. Ši medžiaga „sugeria šviesą“ ir taip pritemdo veidrodį.
Antrojo tipo, kuris yra veiksmingesnis, veikimui naudojama elektronika. Prietaisas prijungtas prie maitinimo šaltinio ir turi jutiklius, stebinčius šviesos intensyvumą ir reguliuojančius pritemdymo laipsnį. Veidrodžio galinėje pusėje yra antras jutiklis, kuris tikrina dienos šviesą. Su juo prietaisas nereaguoja dienos metu ir pradeda temdyti tik sutemus. Šoniniai veidrodėliai taip pat turi šią funkciją.