Ar skaitėte vairuojamo automobilio instrukciją? Bet nuodugniai, nuo pradžios iki pabaigos? Nepaisant išorinio vaizdo, yra daugybė gudrybių ir paslėptų funkcijų, kurios gali praversti tiek kasdieniame gyvenime, tiek kritinėse situacijose. Štai pavyzdžiai.
Jūsų automobilio akumuliatorius išsikrovė ir jums sunku įlipti į automobilį, nes neveikia centrinis užraktas? O gal per pirmuosius šalčius negalėjote įsipilti degalų, nes užšalo degalų įpylimo sklendė. Arba, pavyzdžiui, per karščius skundžiatės, kad pirštinių skyrelyje gulintis vandens buteliukas toks karštas, kad net nenori jo gerti? Jei manote, kad automobilių gamintojai nenumatė tokių situacijų, (dažniausiai) klystate. Paprastai automobiliai turi nemažai paslėptų funkcijų, kurios palengvina jų valdymą ne tik avarinėse situacijose. Deja, apie daugelį jų vairuotojai nežino arba tiesiog pamiršta ir…. be reikalo vargsta arba… skambina pagalbos kelyje tarnybai.
Rodyklė nurodo, kurioje pusėje yra degalų bakas
Vairuojate ne savo automobilį, reikia įsipilti degalų, bet nežinote, kaip privažiuoti prie degalinės, nes negalite prisiminti, kurioje pusėje yra degalų įpylimo kolonėlė? Nereikia spėlioti – daugumoje automobilių ant prietaisų skydelio yra rodyklė, rodanti, kurioje pusėje yra degalų bako užpylimo anga. Jei jo nėra, degalų įpylimo anga paprastai būna toje pusėje, kur prietaisų skydelyje yra degalų matuoklis.
Spintelė gali veikti kaip šaldytuvas
Nemėgstate karštų gėrimų ar tirpstančių šokolado plytelių? Jei jūsų automobilyje yra oro kondicionierius, jame taip pat gali būti šaldytuvas. Vienintelė problema ta, kad norint įjungti vėsinimo funkciją, paprastai reikia pasukti pirštinių dėžutėje esančią rankenėlę, kad šaltas oras iš oro kondicionieriaus skirstytuvo patektų tiesiai į pirštinių dėžutę.
Paslėptas užraktas avariniam atidarymui
Ką daryti, jei išsikrauna automobilio arba nuotolinio valdymo pulto akumuliatorius? Juk naujuose automobiliuose dažnai net nėra vietos rakteliui durelėse. Jokių rūpesčių! Užrakto ir rakto vieta paprastai yra (dažniausiai tik vairuotojo duryse), tačiau dizaineriai jų nemėgsta, todėl, norėdami jas pasiekti, turite nuimti plastikinį dangtelį. Tačiau kaip gauti tinkamą raktą, jei automobilis atidaromas nuotolinio valdymo pulteliu? Tai bus paaiškinta kitame paveikslėlyje!
Nuotolinio valdymo pulte paslėptas raktas
Net jei „raktas“ visai nepanašus į raktą, o yra miniatiūrinis nuotolinio valdymo pultelis, paprastai yra avarinis metalinis antgalis, kurį galima išimti iš korpuso. Taip pat galima patekti į automobilį, jei išsikrauna automobilio akumuliatorius arba raktelio akumuliatorius.
Lengvas veidrodžio reguliavimas
Ši funkcija jau kelis dešimtmečius yra standartinė vidaus veidrodėlių funkcija, tačiau daugelis vairuotojų ją vis dar pamiršta. Jei jus trikdo ar akina iš galo važiuojančios transporto žibintų šviesos, užuot judinę veidrodėlį, tiesiog spustelėkite po veidrodėliu esančią mažą svirtelę ir perjunkite jį į padėtį, apsaugančią nuo akinimo, tada tiesiog spustelėkite jį atgal į pradinę padėtį.
Stogelis taip pat sulankstomas į šoną
Tai viena iš tų funkcijų, kurias galima rasti kiekviename automobilyje, tačiau jomis naudojasi nedaugelis. Skydelis nuo saulės gali apsaugoti mūsų akis nuo saulės, krintančios ne tik pro priekinį stiklą, bet ir iš šono. Vienas iš skydelio nuo saulės vyrių yra suprojektuotas taip, kad jį galima atkabinti ir skydelį nuo saulės uždėti ant šoninio lango. Paprasta ir veiksminga!
Avarinis paleidimas, kai sugenda nuotolinio valdymo pultas
Grįžkime prie elektronikos ir raktų. Nuotolinio valdymo pulto baterijos kartais išsikrauna ir jų veikimo nuotolis sumažėja tiek, kad, pavyzdžiui, kišenėje paslėptas raktas negali susisiekti su automobilio elektronika ir išjungti užvedimo spynelės. Gamintojai apie tai pagalvojo. Nors paprastai nėra paslėptų užvedimo spynelės užraktų (kaip ir paslėptų durų užraktų), automobilio salone, paprastai ant vairo kolonėlės arba centrinio tunelio, yra vieta su rakto piktograma. Iš karto už jos yra atsakiklio antena, kuri minimaliu atstumu gali sužadinti raktelyje esantį atsakiklį ir nuskaityti jo signalą. Jei nuotolinio valdymo pultelis išsikrovęs, prieš paspaudžiant užvedimo mygtuką būtina jį priartinti prie pažymėtos vietos, kad automobilis būtų užvestas.
Avarinis elektra valdomo stogo uždarymas
Pagal bendrąjį Murphy\’io įstatymą gedimai įvyksta, kai jų visiškai neturėtų įvykti. Pavyzdžiui, pradeda smarkiai lyti arba prasideda kruša ir paaiškėja, kad nustojo veikti elektrinis stoglangio ar kabrioleto stogo uždarymo mechanizmas. Nesijaudinkite! Tokiu atveju automobilio salonas neturi virsti akvariumu! Elektriniai stogo uždarymo įtaisai beveik visada turi avarinio išjungimo procedūrą, jei sugestų varikliai ar pavaros arba išsikrautų akumuliatorius. Deja, konkretus stogo uždarymo būdas priklauso nuo transporto priemonės modelio – neįmanoma pateikti universalių nurodymų. Daugeliu atvejų reikia nuimti bagažinėje arba lubose esantį dangtelį ir rankiniu būdu atsuktuvu arba paslėpta rankenėle išjudinti mechanizmą.
Variklio dangčio „serviso“ padėtis
Ar norėtumėte patys atlikti tam tikrus automobilio remonto darbus, tačiau variklio dangtis atsidaro tokiu aštriu kampu, kad norėdami pažvelgti po juo turite pasilenkti? Daugelyje automobilių yra ne tik standartinė atidarymo padėtis, kuri naudojama tik greitam patikrinimui ir, pavyzdžiui, priekinio stiklo plovimo skysčio papildymui, bet ir papildoma „aptarnavimo padėtis“, kai variklio dangtį galima pastatyti beveik vertikaliai, kad būtų lengviau, pavyzdžiui, pakeisti salono filtrą (jei jis yra ant priekinio stiklo) arba akumuliatorių. Norint nustatyti variklio dangtį šioje padėtyje, reikia atrakinti vyrių fiksatorius. Nedarykite to atviroje vietoje, pučiant stipriam vėjui!
Bagažinės atidarymas iš vidaus
Jei mėgstate veiksmo filmus, tikrai ne kartą esate matę scenų, kai kas nors užrakinamas bagažinėje ir negali iš jos ištrūkti. Šių scenarijų autoriai paprastai pasitelkia savo vaizduotę – daugelyje automobilių, ypač amerikietiškuose, bagažinėje yra traukė, kuria bagažinės dangtis atidaromas iš vidaus. Jie būna ryškiaspalviai arba net pagaminti iš tamsoje šviečiančios medžiagos.
Automatinis išjungto oro kondicionieriaus įjungimas
Sąmoningai išjungėte oro kondicionierių, bet jis vis tiek kartkartėmis įsijungia, net jei nėra labai šilta? Daugelyje automobilių tai yra ne oro kondicionavimo valdymo gedimo požymis, o speciali funkcija! Patikrinkite, kaip įrengta oro išleidimo anga. Jei jis nukreiptas į priekinį stiklą, daugelyje modelių (tai būdinga JAV rinkai skirtiems automobiliams, senesniems „Volvo“ modeliams ir daugeliui japoniškų automobilių), įjungus priekinio stiklo ventiliacijos angą, kartą per tam tikrą laiką automatiškai įsijungia oro kondicionierius, kad būtų pašalintas rūkas, net jei jungiklis yra „AC-off“ padėtyje.
Automatinės pavarų dėžės atrakinimas
Ši funkcija vėlgi naudinga avarinėse situacijose, pavyzdžiui, kai sugenda uždegimas, dingsta elektra arba nepavyksta užvesti variklio. Tokiais atvejais automobiliuose su automatine pavarų dėže važiavimo režimo pasirinkimo svirtis paprastai automatiškai užblokuojama ir jos negalima pajudinti. Tai reiškia, kad automobilio negalima, pavyzdžiui, pastumti ar lengvai įkelti į priekabą. Laimei, dažnai šalia svirties būna mygtukas arba nedidelis plyšelis su užrašu „pavarų perjungimo užraktas“. Priklausomai nuo modelio, paspauskite mygtuką arba įkiškite, pvz., raktą į angą, taip atlaisvinsite užraktą ir galėsite, pvz., perjungti svirtį iš „P“ į „N“.
Avarinis degalų bako užpylimo angos atidarymas
Ši gudrybė dažniausiai praverčia žiemą, kai norėdami įpilti degalų į dar atvėsusį automobilį pastebite, kad negalite atidaryti degalų bako dangtelio, nes užšalo centrinio užrakto cilindras. Kartais, net ir nesant šalčio, šis elementas tiesiog užsikemša. Kas tada? Dažnai bagažinės gilumoje yra giliai paslėpta svirtis arba strypas degalų bako dangteliui atrakinti. Kaip ją rasti? Tai aprašyta kitos nuotraukos aprašyme.
Ieškokite avarinio atidarymo svirties arba jungties toje pačioje pusėje, kurioje yra degalų bakas. Šis komponentas gali būti po minkštu šoniniu skydeliu arba po tarnybiniu dangteliu. Kartais tai yra paprastas traukimo strypas, kartais – trosas su ryškiaspalve rankena. Paveikslėlyje pavaizduota jungtis, esanti po sklende, kaip ir daugelyje „Audi“, „Volkswagen“ ir „Škoda“ modelių.
Po variklio dangčiu esantys spalvoti elementai ne dėl grožio
Svarbios spalvos po variklio dangčiu! Daugelį metų gamintojai pernelyg nenoriai leido naudotojams pažvelgti po savo automobilių variklių dangčiais. Žinoma, yra šios taisyklės išimčių – juk kartais reikia patikrinti ir galbūt papildyti skysčių atsargas arba avariniu atveju atjungti akumuliatorių. Komponentai, kurie paprastam naudotojui gali būti svarbūs, paprastai žymimi ryškiomis spalvomis. Pavyzdžiui, paveikslėlyje pavaizduotas geltonas alyvos matuoklis, geltonas stabdžių skysčio bakelis, mėlynas priekinio stiklo plovimo skysčio bakelis ir raudonas akumuliatoriaus gnybtų dangtelis.