Lietuvos keliuose važinėja daugybė automobilių, varomų suskystintomis naftos dujomis. Todėl jų vairuotojai turėtų žinoti, kaip padidinti suskystintų naftos dujų sistemos ilgaamžiškumą, kad nereikėtų švaistyti pinigų nereikalingam remontui.
Degalų kainos nuolat svyruoja, tačiau vienas dalykas išlieka nepakitęs – važiuoti naudojant suskystintas naftos dujas tebėra perpus pigiau nei važiuoti naudojant benziną. Norint kuo ilgiau džiaugtis be rūpesčių nuvažiuojama dujų rida, verta žinoti, kaip pagerinti dujų sistemos, tiksliau, jos pagrindinių komponentų, tarnavimo laiką. Veiksmų sąrašas trumpas, o jų įgyvendinimas paprastas ir palyginti pigus. Todėl verta pabandyti.
Degalų papildymas suskystintomis naftos dujomis patikrintose degalinėse
Degalų kokybė Lietuvoje nuolat gerėja, tačiau verta sekti degalų kokybės tyrimų ataskaitas ir vengti piltis degalų tose vietose, kur degalų kokybė yra labai prasta. Ar turėtumėte vengti piltis degalų mažose degalinėse, kuriose galima įsigyti tik suskystintų naftos dujų? Čia nuomonės tikrai išsiskirs. Be to, visada galite paklausti mažmenininko, kas yra dujų tiekėjas ir į kokias kitas degalines jis tiekia dujas.
Reguliarus dujų filtrų keitimas
Suskystintos naftos dujos yra naftos perdirbimo proceso šalutinis produktas. Suskystintų naftos dujų grynumas ne visada idealus, tam įtakos turi ir cisternų, naudojamų propano ir butano mišiniui transportuoti ir laikyti, būklė. Barjeras, apsaugantis purkštuvus ir garintuvą nuo priemaišų, yra dujų filtrai. Įrenginiuose jų yra du – vienas skystajai fazei, kitas – garų fazei. Nors jų keitimas nėra nei sudėtingas, nei brangus, daugelis vairuotojų apie tai pamiršta arba be reikalo atidėlioja jų keitimą. Tuo tarpu ekspertai rekomenduoja šią paslaugą atlikti kas kelis tūkstančius kilometrų arba ne dažniau kaip kas 10 000 kilometrų. Jei pastebėjote, kad sūkių dažnis banguoja ir jaučiate galios sumažėjimą, verta pradėti bandymą remontuoti automobilį pakeičiant dujų filtrus. Ypač jei degalų įsipylėme anksčiau nežinomoje degalinėje.
Investicijos į patikimus komponentus
Visi, ketinantys įrengti dujų sistemą arba atlikti kapitalinį remontą, turėtų nepamiršti, kad sutaupytos lėšos, skirtos komponentams, gali būti klaidinančios. Geriau investuoti į firmines dalis ir ilgesnį laiką būti ramiam, nei dažniau keisti pigius komponentus arba komponentus, kurie netinkamai suderinti su variklio galia ar transporto priemonės naudojimo būdu.
Dujų sistemos priežiūra
Dujų įrenginius reikia periodiškai prižiūrėti. Viena iš jų sudedamųjų dalių – prijungti automobilį prie diagnostikos kompiuterio ir patikrinti, ar dujų įpurškimo žemėlapis atitinka reikiamus parametrus. Tai svarbu ne tik dėl variklio ilgaamžiškumo (pvz., mišinio išeikvojimas prisideda prie vožtuvų perkaitimo). Dėl netinkamai nustatytų dujų įrenginio įjungimo parametrų, pavyzdžiui, ant purkštukų gali susidaryti nuosėdų.
Taip pat skaitykite: „Ar jūsų automobilis varomas dujomis? Šią datą turite prisiminti“.
Sudedamųjų dalių tvirtinimo patikimumo patikra
Dujų sistemos komponentai prijungiami prie transporto priemonės aušinimo sistemos. Todėl yra papildomų vietų, kuriose gali atsirasti nesandarumų ir aušinimo skysčio nuostolių. Tai labai svarbu ne tik variklio eksploatavimo trukmei. Aušinimo skystis pavaros bloko atveju šalina šilumą, o garintuvo atveju jis yra atsakingas už jo šildymą, o tai labai svarbu, kad dujų išsiplėtimo procesas vyktų tinkamai. Todėl tikrinant alyvos lygį verta atkreipti dėmesį į išsiplėtimo bake esančio skysčio būklę.
Aptarnavimas specializuotose servisuose
Nėra nieko blogiau nei diagnozuoti automobilius bandymų ir klaidų metodu. Dėl to padaromos klaidingos išvados, o dažnai tenka keisti dar veikiančius komponentus ir naudoti automobilį su sugedusiomis dalimis. Niekas taip gerai nepažįsta suskystintų dujų sistemų kaip servisai, teikiantys montavimo paslaugas. Todėl verta pasirūpinti, kad jūsų SND sistema būtų aptarnaujama, prižiūrima ir remontuojama. Specialistai taip pat galės teisingai sureguliuoti dujų sistemos darbo žemėlapį.