Pneumatinė pakaba turi daug privalumų. Tačiau remontas kainuoja brangiai ir neretai pasitaiko pažeidimų.
Pneumatinė pakaba naudojama abiejose automobilio ašyse. Tačiau iš pradžių buvo naudojamas sprendimas, kai jis buvo montuojamas tik ant galinės automobilio ašies (pvz., „Mercedes W211“ universalas). Nors pneumatinė pakaba pirmiausia siejama su prabangiais automobiliais, ją galima rasti ir „Land Rover“ visureigiuose. Tačiau… jie taip pat yra prabangūs automobiliai.
Kokios yra pneumatinės pakabos savybės?
Oro pagalvės, kurios pakeičia standartines metalines pakabos spyruokles, puikiai amortizuoja įvairius smūgius. Tai lemia labai aukštą vairavimo komforto lygį. Pneumatinė pakaba leidžia reguliuoti prošvaisos aukštį nepriklausomai nuo automobilio (leistinos) apkrovos. Tai leidžia sumažinti prošvaisą važiuojant greitkeliais ir automagistralėmis, kad būtų geresnis sukibimas su kelio danga. Sumažinus svorio centrą, automobilis geriau sukimba su keliu, o tai labai pastebima važiuojant posūkiuose. Automobilis elgiasi taip, tarsi būtų prilipęs prie kelio.
Naudojant pneumatinę pakabą galima koreguoti pakabos deformaciją posūkiuose (vienoje automobilio pusėje oro slėgis yra didesnis, o kitoje – mažesnis), taip dar labiau padidinant saugumą ir sukibimą su kelio danga.
Pakabos nuleidimas patogus visureigiams, visureigiams ir universaliems automobiliams, kai vairuotojas ką nors krauna į bagažinę. Sumažinus pakrovimo ribą, pakuočių nereikia kelti labai aukštai.
Dėl pneumatinės pakabos taip pat padidėja prošvaisa. Aukščiausia pneumatinės pakabos poziciją patartina naudoti važiuojant prastesnės kokybės keliais (žvyrkeliais, smėliu) arba asfaltuotais keliais su duobėmis. Didesnė prošvaisa apsaugo automobilį nuo pakabos, apatinės variklio dalies, radiatorių ir išmetimo sistemos komponentų pažeidimų.
Automobilis su pneumatine pakaba nenusileidžia (jo prošvaisa nesumažėja), kai jis maksimaliai pakrautas. Automobilio prošvaisa nesumažėja net tada, kai automobilyje yra 4 keleiviai ir bagažinė pripildyta bagažo.
Kiekvienas šiais laikais gyvenantis vairuotojas žino, kad niekas nėra nemokama. Kai automobilyje sumontuojama nauja sistema, paprastai iškyla problemų. Ne kitaip yra ir su pneumatine pakaba. Jos trūkumai: sudėtinga konstrukcija; didelės remonto sąnaudos; didelė papildoma naujo automobilio kaina, jei pasirenkama pneumatinė pakaba. Sugedus automobiliui, juo keliauti neįmanoma. Automobilis techninės pagalbos automobiliu turi būti gabenamas į servisą. Kodėl? Paprastai dėl pneumatinės pakabos gedimų automobilis krenta. Slėgis sistemoje yra per mažas. Vairuoti negalima.
Kuo pneumatinė pakaba skiriasi nuo standartinės pakabos?
Standartinę pakabą turinčiuose automobiliuose vibracijas sugeria metalinės spyruoklės. Be to, vibraciją neutralizuoja amortizatoriai. Automobiliuose su pneumatine pakaba taip pat naudojami amortizatoriai, tačiau vietoj spyruoklių montuojamos dujinės pagalvės, pripildytos oro arba azoto.
Įrenginio širdis, žinoma, yra elektroninis valdymo blokas. Ji sąveikauja su automobilio aktyviosiomis saugos sistemomis … ir dar daugiau. Keičiant pakabos aukštį, pavyzdžiui, reikia išlyginti ksenoninius / bi-ksenoninius priekinius žibintus. Valdiklis renka informaciją iš kelių jutiklių, įskaitant pakabos deformacijos jutiklius. Vietoj spyruoklių prie kiekvieno rato sumontuotos oro pagalvės. Taip pat naudojami amortizatoriai su kintamomis slopinimo charakteristikomis. Pneumatinės sijos taip pat gali būti įmontuotos į amortizatorius (tokiu atveju jos yra pneumatinės spyruoklės). Jie prie vožtuvo bloko jungiami specialiomis žarnomis (oro linijomis). Pakaboje taip pat yra kompresorius (suspaudėjas) ir slėgio rezervuaras. Pneumatinės sijos pagamintos iš daugiasluoksnės gumos, papildomai sutvirtintos metalinėmis juostomis.
Kaip veikia pneumatinė pakaba?
Valdiklis nuolat renka duomenis iš jutiklių ir stebi oro slėgį oro maišelyje. Kai slėgis yra per mažas, valdiklis įjungia kompresorių. Šis elektra maitinamas prietaisas sukuria reikiamą oro slėgį. Per vožtuvų bloką (atskirų vožtuvų atidarymą ir uždarymą valdo sistemos valdiklis) ir oro kanalus oras patenka į nurodytus silfonus.
Oro perteklius grąžinamas į vožtuvus. Taip pat kai valdikliui pavesta sumažinti pakabos aukštį. Jei rezervuaras pilnas, oro perteklių galima nukreipti į atmosferą. Jei staiga prireiktų padidinti slėgį, į rezervuarą būtų tiekiamas oras. Oro filtras ir oro džiovintuvas naudojami kompresoriui ir sistemos komponentams apsaugoti.
Kokie yra tipiniai pneumatinės pakabos gedimo požymiai?
Juos lengva atpažinti. Jei jis neveikia, visą laiką veikia pakabos sistemos kompresorius (dėl nesandarumo sistemoje jis turi palaikyti reikiamą slėgį). Automobilis svyra ir nenori didinti prošvaisos. Po sustojimo per naktį automobilis nenori pasiekti reikiamos prošvaisos.
Dažniausiai silfonai sugenda dėl nuotėkio. Tačiau sugenda ir kiti komponentai.
- Dėl skylučių prarandamas oro sūpynių sandarumas. Juos galima keisti atskirai, bet nereikia keisti poromis.
- Kompresorius gali sugesti dėl per ilgo veikimo. Taip atsitinka dėl… nesandarūs oro sūkuriai. Arba kiti komponentai.
- Oro žarnos taip pat gali būti netekusios sandarumo dėl pažeidimų. Paprastai jos gaminamos iš plastiko.
- Slėgio rezervuarai ir metaliniai komponentai gali surūdyti.
- Taip pat sugenda jutikliai (kartais tik signalo ir maitinimo linijos).
Pneumatinė pakaba užtikrina neprilygstamą komfortą ir padidina saugumą.