• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Ketvirtadienis, 3 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Pneumatinė pakaba: kaip ji veikia, kokie jos privalumai ir trūkumai?

pagal Andžej Biaigo
2022.08.25, 9:35
Naujienos
A A
0

Šaltinis: Volkswagen.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Pneumatinė pakaba turi daug privalumų. Tačiau remontas kainuoja brangiai ir neretai pasitaiko pažeidimų.

Pneumatinė pakaba naudojama abiejose automobilio ašyse. Tačiau iš pradžių buvo naudojamas sprendimas, kai jis buvo montuojamas tik ant galinės automobilio ašies (pvz., „Mercedes W211“ universalas). Nors pneumatinė pakaba pirmiausia siejama su prabangiais automobiliais, ją galima rasti ir „Land Rover“ visureigiuose. Tačiau… jie taip pat yra prabangūs automobiliai.

Kokios yra pneumatinės pakabos savybės?

Oro pagalvės, kurios pakeičia standartines metalines pakabos spyruokles, puikiai amortizuoja įvairius smūgius. Tai lemia labai aukštą vairavimo komforto lygį. Pneumatinė pakaba leidžia reguliuoti prošvaisos aukštį nepriklausomai nuo automobilio (leistinos) apkrovos. Tai leidžia sumažinti prošvaisą važiuojant greitkeliais ir automagistralėmis, kad būtų geresnis sukibimas su kelio danga. Sumažinus svorio centrą, automobilis geriau sukimba su keliu, o tai labai pastebima važiuojant posūkiuose. Automobilis elgiasi taip, tarsi būtų prilipęs prie kelio.

Naudojant pneumatinę pakabą galima koreguoti pakabos deformaciją posūkiuose (vienoje automobilio pusėje oro slėgis yra didesnis, o kitoje – mažesnis), taip dar labiau padidinant saugumą ir sukibimą su kelio danga.

Pakabos nuleidimas patogus visureigiams, visureigiams ir universaliems automobiliams, kai vairuotojas ką nors krauna į bagažinę. Sumažinus pakrovimo ribą, pakuočių nereikia kelti labai aukštai.

bmw 7 serijos pneumatine pakaba
Šaltinis: BMW.

Dėl pneumatinės pakabos taip pat padidėja prošvaisa. Aukščiausia pneumatinės pakabos poziciją patartina naudoti važiuojant prastesnės kokybės keliais (žvyrkeliais, smėliu) arba asfaltuotais keliais su duobėmis. Didesnė prošvaisa apsaugo automobilį nuo pakabos, apatinės variklio dalies, radiatorių ir išmetimo sistemos komponentų pažeidimų.

Automobilis su pneumatine pakaba nenusileidžia (jo prošvaisa nesumažėja), kai jis maksimaliai pakrautas. Automobilio prošvaisa nesumažėja net tada, kai automobilyje yra 4 keleiviai ir bagažinė pripildyta bagažo.

Kiekvienas šiais laikais gyvenantis vairuotojas žino, kad niekas nėra nemokama. Kai automobilyje sumontuojama nauja sistema, paprastai iškyla problemų. Ne kitaip yra ir su pneumatine pakaba. Jos trūkumai: sudėtinga konstrukcija; didelės remonto sąnaudos; didelė papildoma naujo automobilio kaina, jei pasirenkama pneumatinė pakaba. Sugedus automobiliui, juo keliauti neįmanoma. Automobilis techninės pagalbos automobiliu turi būti gabenamas į servisą. Kodėl? Paprastai dėl pneumatinės pakabos gedimų automobilis krenta. Slėgis sistemoje yra per mažas. Vairuoti negalima.

Skaitykite  Neblaivūs vairuotojai Vilniuje: trys sulaikyti per kelias valandas

Kuo pneumatinė pakaba skiriasi nuo standartinės pakabos?

Standartinę pakabą turinčiuose automobiliuose vibracijas sugeria metalinės spyruoklės. Be to, vibraciją neutralizuoja amortizatoriai. Automobiliuose su pneumatine pakaba taip pat naudojami amortizatoriai, tačiau vietoj spyruoklių montuojamos dujinės pagalvės, pripildytos oro arba azoto.

Įrenginio širdis, žinoma, yra elektroninis valdymo blokas. Ji sąveikauja su automobilio aktyviosiomis saugos sistemomis … ir dar daugiau. Keičiant pakabos aukštį, pavyzdžiui, reikia išlyginti ksenoninius / bi-ksenoninius priekinius žibintus. Valdiklis renka informaciją iš kelių jutiklių, įskaitant pakabos deformacijos jutiklius. Vietoj spyruoklių prie kiekvieno rato sumontuotos oro pagalvės. Taip pat naudojami amortizatoriai su kintamomis slopinimo charakteristikomis. Pneumatinės sijos taip pat gali būti įmontuotos į amortizatorius (tokiu atveju jos yra pneumatinės spyruoklės). Jie prie vožtuvo bloko jungiami specialiomis žarnomis (oro linijomis). Pakaboje taip pat yra kompresorius (suspaudėjas) ir slėgio rezervuaras. Pneumatinės sijos pagamintos iš daugiasluoksnės gumos, papildomai sutvirtintos metalinėmis juostomis.

Kaip veikia pneumatinė pakaba?

Valdiklis nuolat renka duomenis iš jutiklių ir stebi oro slėgį oro maišelyje. Kai slėgis yra per mažas, valdiklis įjungia kompresorių. Šis elektra maitinamas prietaisas sukuria reikiamą oro slėgį. Per vožtuvų bloką (atskirų vožtuvų atidarymą ir uždarymą valdo sistemos valdiklis) ir oro kanalus oras patenka į nurodytus silfonus.

Oro perteklius grąžinamas į vožtuvus. Taip pat kai valdikliui pavesta sumažinti pakabos aukštį. Jei rezervuaras pilnas, oro perteklių galima nukreipti į atmosferą. Jei staiga prireiktų padidinti slėgį, į rezervuarą būtų tiekiamas oras. Oro filtras ir oro džiovintuvas naudojami kompresoriui ir sistemos komponentams apsaugoti.

pneumatines pakabos mygtukas
Šaltinis: BMW.

Kokie yra tipiniai pneumatinės pakabos gedimo požymiai?

Juos lengva atpažinti. Jei jis neveikia, visą laiką veikia pakabos sistemos kompresorius (dėl nesandarumo sistemoje jis turi palaikyti reikiamą slėgį). Automobilis svyra ir nenori didinti prošvaisos. Po sustojimo per naktį automobilis nenori pasiekti reikiamos prošvaisos.

Dažniausiai silfonai sugenda dėl nuotėkio. Tačiau sugenda ir kiti komponentai.

  • Dėl skylučių prarandamas oro sūpynių sandarumas. Juos galima keisti atskirai, bet nereikia keisti poromis.
  • Kompresorius gali sugesti dėl per ilgo veikimo. Taip atsitinka dėl… nesandarūs oro sūkuriai. Arba kiti komponentai.
  • Oro žarnos taip pat gali būti netekusios sandarumo dėl pažeidimų. Paprastai jos gaminamos iš plastiko.
  • Slėgio rezervuarai ir metaliniai komponentai gali surūdyti.
  • Taip pat sugenda jutikliai (kartais tik signalo ir maitinimo linijos).
Skaitykite  Kodėl kai kurių vairuotojų automobiliai visada blizga?

Pneumatinė pakaba užtikrina neprilygstamą komfortą ir padidina saugumą.

Žymos: pakabapneumatinė pakabaprivalumai ir trūkumai
Dalintis126DalintisSiųstiDalintis22
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz