Sankaba yra automobilio sudedamoji dalis, kuri, jei susidėvi ar sugenda, gali gerokai apkartinti mūsų namų ūkio biudžetą. Laimei, sankabos iš karto keisti nereikia. Nedaug kas žino, kad ją galima restauruoti ir taip sutaupyti kartais nemažai pinigų. Šiandien apžvelgsime, kaip atliekamas sankabos remontas.
Kokia sankabos paskirtis?
Sankaba perduoda sukimo momentą tarp variklio ir pavarų dėžės. Jis leidžia važiuojant perjungti pavaras arba sustoti neišjungus variklio. Apskaičiuota, kad gamyklinė sankaba turėtų tarnauti maždaug 150 000-200 000 km ir net ilgiau, priklausomai nuo eksploatavimo sąlygų.
Važiavimas su pusiau išjungta sankaba
Šio komponento eksploatavimo trukmė daugiausia priklauso nuo vairuotojo vairavimo stiliaus. Priešlaikinį nusidėvėjimą gali lemti dažnas ir ilgas vadinamosios pusės sankabos naudojimas arba nepagrįstas sankabos pedalo spaudimas ir laikymas, pvz., stovint. Antroji problema – gamintojo naudojamos dalies kokybė, kuri, deja, šiuolaikiniuose automobiliuose skiriasi. Neretai sankaba sugenda, o nauja kainuoja nemažai pinigų. Benzininiuose ir visų pirma naujos kartos dyzeliniuose varikliuose jau daugelį metų naudojami dviejų masių smagračiai, kurie taip pat nėra pigūs. Laimei, rinkoje atsirado įmonių, teikiančių sankabų ir, jei įmanoma, dvigubos masės smagračio remonto paslaugas.
Sankabos gedimo požymiai
Sankabos konstrukcija pagrįsta disku ir prie jo pritvirtintu frikciniu pamušalu bei dažnai sukimo virpesių slopintuvais. Perjungiant aukštesnę pavarą, trinties pamušalas tarsi kompensuoja varančiojo ir transmisijos velenų greičių skirtumą. Kokie požymiai rodo, kad sankaba praslysta? Kai perduodamas sukimo momentas, pamušalas natūraliai trinasi. Jei jos storis tampa per plonas, sankaba pradeda veikti neteisingai ir ima slysti, todėl greitai padidėja variklio sūkių dažnis, o tuo pat metu greitis įgaunamas simboliškai. Sankabos gedimo simptomai taip pat yra vibracija ir trūkčiojimas greitėjant, kartais specifinis kvapas, pavarų perjungimo problema ir automobilio užvedimas tik tada, kai sankabos pedalas beveik atleistas. Taip pat yra keletas komponentų, kurie tiesiogiai susiję su sankaba, pavyzdžiui, prispaudimo plokštelė, sankaba ir atraminis guolis. Šios dalys taip pat natūraliai dėvisi ir gali būti pažeistos.
Originali būklė
Automobilių naudotojai dažnai sako, kad mūsų rinkoje netrūksta pigių atsarginių dalių ir kad bet koks remontas yra laiko gaišimas. Deja, reikėtų nepamiršti, kad paprastai maža kaina reiškia nepatenkinamą produkto kokybę. Remontuodamas sankabą, specialistas pakeičia susidėvėjusius komponentus visiškai naujais ir dažnai suteikia garantiją, kad automobilis daugelį metų bus naudojamas be problemų. Įdomu pažymėti, kad restauruotų komponentų taip pat galima rasti pagrindinių automobilių didmenininkų ir įgaliotųjų dirbtuvių lentynose.
Sankabos remontas
Dažniausiai ir greičiausiai dėvisi pačios sankabos kaladėlės, po to spyruoklės, prispaudimo plokštelė ir atraminis guolis. Kad išsiaiškintų tikrąją aprašyto komponento būklę, mechanikas turi jį išmontuoti iš automobilio ir kruopščiai „peršviesti rentgenu“. Tada jis nuplauna ir atskiria komponentus ir nusprendžia, kurie komponentai bus pakeisti, o kuriuos dar galima naudoti. Restauruojant prikniedijami nauji antdėklai, taip pat atliekamas slėgio plokštelės ir smagračio remontas, nes bėgant metams jie gali tapti gana nelygūs. Galime rinktis mineralinį pamušalą, kuris naudojamas serijiniuose automobiliuose, arba kevlaro pluoštu sutvirtintą pamušalą, kuris labiau tinka sportiniams automobiliams. Be to, dažnai montuojamos naujos sklendės spyruoklės ir valoma centrinė spyruoklė.
Kada remontas neįmanomas ir yra privalomas sankabos keitimas?
Specialistai sutaria, kad ekonomiškiausia atkurti galingus variklius turinčių automobilių sankabas. Taip yra dėl to, kad net pigesnis originalios sankabos pakaitalas gali būti brangus. Tačiau verta pažymėti, kad šiek tiek senesnių automobilių, pvz., populiariosios klasės, finansinė perdirbimo nauda taip pat gali būti didelė. Viskas priklauso nuo konkretaus automobilio modelio. Deja, deformuotas diskas arba centrinės spyruoklės pažeidimas iš anksto diskvalifikuoja remonto galimybę, todėl sankabos keitimas bus privalomas. Esant nepalankiai temperatūrai, slėgiai taip pat gali pakisti, tiksliau, jie gali prarasti savo eksploatacines savybes arba labai sulinkti. Be to, gali kilti problemų dėl kai kurių plastikinių komponentų prieinamumo.
Apibendrinimas
Jei mechanikas nustatė, kad mūsų automobilio sankaba sugedo, verta kreiptis į įmonę, teikiančią sankabos remonto paslaugas, o tokių įmonių internete netrūksta. Svarbu pasirinkti patikimą ir gerą reputaciją turinčią įmonę. Tai tikrai bus geresnis sprendimas nei, pavyzdžiui, pigaus pakaitalo iš Kinijos montavimas.