• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 1 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Sugedę langų pakėlėjai – dažna šiuolaikinių automobilių bėda

pagal Andžej Biaigo
2022.08.10, 14:01
Naujienos
A A
0

Vaizdas pro automobilio langą. Langų pakėlėjai. Vitaly Sacred on Unsplash nuotr.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Triukšmas nuleidžiant priekinį stiklą, negalėjimas tiksliai uždaryti priekinio stiklo, nereagavimas į valdymo mygtuką – tai dažniausi automobilių elektrinių langų pakėlėjų gedimų simptomai. Nors gedimas nepavojingas vairavimo saugai, dėl jo transporto priemonė tampa neeksploatuojama. Kaip galite važiuoti per lietų su atidarytu langu arba statyti automobilį neuždarytu langu? Deja, kai kuriuose automobiliuose langų pakėlėjai gana dažnai sugenda.

Šiais laikais sunku įsivaizduoti automobilį be elektra atidaromų langų. Rankiniai alkūniniai krumpliaračiai jau beveik liko praeityje. Elektros sistema neužima daug vietos, jos mechanizmas paslėptas durelėse. Tai tik nežymiai padidina automobilio kainą. Su aktyviosiomis saugos sistemomis (ADAS), kurių palaikymas kainuoja tūkstančius eurų, šio patogumo kaina beveik nepastebima. Tačiau reikėtų nepamiršti prižiūrėti ne tik priekinius, bet ir šoninius langus.

langu ir veidrodeliu valdymas
Langų ir veidrodėlių valdymas. Šaltinis: „Mercedes-Benz“.

Kodėl sugenda elektriniai langų pakėlėjai?

Elektriniai langų pakėlėjai sugenda dėl kelių priežasčių, pvz:

  • Bloga automobilio gamintojo naudojamų keltuvų kokybė arba prasta remonto metu naudojamų pakaitinių keltuvų kokybė. Kartais keltuve būna vienas silpnas komponentas, pavyzdžiui, pagamintas iš plastiko, kuris sugenda ir neleidžia veikti visam mechanizmui.
  • Trūksta tepalo, kuris metams bėgant išdžiūsta arba išbėga, todėl mechanizmas užstringa. Mechanizmą sutepti sunku, nes reikia nuimti durų pusę. Daugelis žmonių pamiršta tai padaryti. Tepimui patartina naudoti standartinį baltą tepalą.
  • Dėl labai dažno naudojimo komponentas susidėvi, kaip įprasta mechaniniams komponentams. Tačiau saugokitės. Kartais pasitaiko, kad sugenda retai naudojamas pakėlėjas, pavyzdžiui, galinio lango pakėlėjas automobilyje, kuriuo nuolat važinėja tik vairuotojas arba vairuotojas ir priekinės sėdynės keleivis. Mechanizmas nebuvo suteptas ir užsikimšo.
  • Metalinio mechanizmo korozija, atsiradusi dėl į duris patekusio vandens ar drėgmės.
  • Pažeisti maitinimo ir valdymo kabeliai. Tokiu atveju kištukas gali būti suteptas riebalais (dėl drėgmės), laidai gali būti nutrūkę (pvz., pažeidus guminį dangtelį, kuris saugo laidus, nutiestus tarp durelių ir kėbulo), arba gali būti padaryta kitų pažeidimų.
  • Elektros variklio perdegimas. Tokiu atveju priežastis gali būti trumpasis jungimas arba pernelyg intensyvus prietaiso naudojimas, pvz., kai su elektra valdomais langais žaidžia vaikas.
  • Sugedus bet kuriam elektra maitinamam komponentui pirmiausia reikia patikrinti saugiklį. Saugiklių dėžutė yra po vairu. Ant viršutinio dėžutės korpuso yra saugiklių žymos – kuris saugiklis yra atsakingas už kurią grandinę.
Skaitykite  Nuo 2035 m. – ES uždraus benzininius ir dyzelinius automobilius

Paprasčiausias saugiklio pakeitimas yra tik pradžia. Nesėkmės gali kartotis. Jei saugiklis perdegė, grandinėje yra trumpas jungimas. Taip pat galėjo būti pažeista relė, atsakinga už elektra valdomų langų veikimą. Relė gali būti po vairu esančioje dėžutėje kartu su saugikliais arba po variklio dangčiu esančioje dėžutėje.

automobilio durys langu ir duru mechanizmas scaled
Automobilio durys. Langų ir durų mechanizmas. Šaltinis: BMW.

Sugedusio elektrinio langų pakėlėjo simptomai

  • Pertraukiamas pakėlėjo veikimas (pakėlėjas sustoja darbo metu);
  • Stiklas užsidaro netiksliai, tarsi būtų išlindęs iš bėgio (išsikišęs) arba nesiekia viršutinio lango krašto;
  • Judėdamas stiklas kelia didelį triukšmą;
  • Uždarant langą stiklas su didele jėga atsitrenkia į viršutinį lango rėmą;
  • Stiklas nereaguoja į valdymo mygtuko paspaudimą.
  • Ką daryti, jei stiklas neužsidaro? Tikrai neverta su juo kovoti, nes tai didina žalą. Langą reikia apsaugoti plėvele (kad automobilis būtų apsaugotas nuo lietaus) ir, deja, reikia apsilankyti autoservise.

Teoriškai automobilio langai turėtų būti apsaugoti nuo iškritimo ir užfiksuoti uždarytoje padėtyje. Tačiau praktikoje tai gali skirtis.

langu pakelejas scaled
Langų pakėlėjo mechanizmas.

Sugedusio elektrinio lango pakėlėjo remontas

Kaip minėjome anksčiau, jei mechanizmas visiškai neveikia (nereaguoja į valdymą), pirmiausiai mechanikas (arba vairuotojas, jei gali tai padaryti pats) turi patikrinti saugiklį ir relę.

Kaip atliekamas remontas?

  • Jei laidai pažeisti, galima naudoti visą naują laidų pluoštą, vedantį į duris, arba pakeisti vieną konkretų laidą (yra specialių remonto rinkinių).
  • Jei mechanizmas pažeistas, montuojamas visiškai naujas lango pakėlimo mechanizmas. Tam reikia nuimti durelių šonus ir kitus durelių viduje esančius dangtelius. Sugadinti mechanizmai neremontuojami. Nebent pakaktų juos išvalyti (pašalinti rūdis) ir sutepti. Tačiau tai retai pagerina situaciją.
  • Kaip ir mechanizmas, keičiamas sugedęs (perdegęs) lango pakėlimo variklis.
vaizdas pro automobilio langa scaled
Vaizdas pro automobilio langa. Wade Lambert on Unsplash nuotr.

Elektra valdomi langai – šiek tiek techninių detalių

Nesame autoservisų portalas, todėl išsamiai neaptariame elektrinio lango mechanizmo veikimo ir konstrukcijos. Tačiau tikrai pravers tam tikra pagrindinė techninė informacija. Kaip sukonstruota elektra valdomų langų sistema?

Automobilio durelių viduje yra:

  • Valdiklis (D ir E klasės automobiliuose gali būti prijungtas prie komforto kompiuterio);
  • Elektros variklis;
  • Priekinio stiklo pakėlimo mechanizmas su užraktais stiklui prilaikyti. Naujesniuose automobiliuose gali būti jutikliai, kad būtų išvengta pirštų suspaudimo ir kitų sprendimų;
  • Elektros laidai, kurie atlieka maitinimo ir valdymo funkciją.
Skaitykite  Kodėl kai kurių vairuotojų automobiliai visada blizga?
apsnigtas automobilis
Apsnigtas automobilis. Dima Rybachenko on Unsplash nuotr.

Kaip sukonstruotas mechanizmas?

Paprastai yra trapecijos formos metalinis elementas, plastikinis ratas, tam tikro ilgio plieninis trosas ir stiklo atraminis elementas, kuris sujungiamas, kad užfiksuotų stiklą uždarytoje padėtyje (plastikinių dantukų išdėstymas).

Yra ir kitų sprendimų, tačiau mūsų paminėtasis yra populiariausias.

Galiausiai įdomus faktas: pirmieji elektra valdomi langai buvo panaudoti 1956 m. amerikietiškame automobilyje „Lincoln Continental Mk.II“.

Žymos: langailangų pakėlėjai
Dalintis30DalintisSiųstiDalintis5
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz