Ši žiema Lietuvoje buvo visai kitokia nei įprasta. Dėl rekordiškai šiltos žiemos ir didelio sniego bei ledo trūkumo daugelis gali manyti, kad vairavimo sąlygos pagerėjo. Tačiau ekspertai įspėja, kad šios švelnesnės sąlygos kelia naujų iššūkių vairuotojams ir jų transporto priemonėms.
Greičiau susidėvinčios žieminės padangos
Vienas iš pagrindinių rūpesčių – spartesnis žieminių padangų dėvėjimasis. Draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius aiškina, kad dėl aukštesnės temperatūros žieminės padangos, pagamintos iš minkštesnio gumos mišinio, greičiau dėvisi.
„Jei lapkričio mėnesį jūsų padangų protektoriaus gylis buvo 5-6 mm, labai svarbu jį patikrinti dabar. Nors teisės aktais nustatytas minimalus gylis yra 3 mm, saugumo sumetimais gylis neturėtų būti mažesnis nei 5-6 mm“, – sako A. Gučius.
Be to, žieminės padangos sukurtos taip, kad užtikrintų optimalų sukibimą su sniegu ir šlapdriba. Tačiau lietingomis sąlygomis jų gebėjimas išsklaidyti vandenį yra prastesnis nei vasarinių padangų, todėl padidėja hidroplanavimo rizika.
„Važiuodami dideliu greičiu per vandens balas galite pastebėti, kad automobilis akimirkai sulėtėja. Taip atsitinka dėl vandens pasipriešinimo. Kraštutiniais atvejais padangos gali visiškai prarasti ryšį su keliu, todėl automobilis gali elgtis panašiau į valtį nei į automobilį“, – įspėja A. Gučius.
Kaip išvengti hidroplanavimo
Norėdami sumažinti riziką, vairuotojai turėtų reguliuoti greitį atsižvelgdami į kelio sąlygas. Jei dideliu greičiu įvažiavote į didelę balą, venkite staigių manevrų ir staigiai nestabdykite, nes taip galite prarasti automobilio kontrolę.
„Šiuolaikinės stabilumo sistemos automobiliuose yra naudingos, tačiau joms vis tiek reikalingas pagrindinis elementas – sukibimas su keliu“, – sako A. Gučius.
Matomumo problemos: Nešvarūs langai ir priekiniai žibintai
Dar vienas šios žiemos sąlygų keliamas iššūkis – ant transporto priemonių sparčiai kaupiasi nešvarumai. Kelio druskos ir smėlio likučiai ne tik nusėda ant automobilio kėbulo, bet ir blogina matomumą bei žibintų efektyvumą.
„Trumpėjant šviesiam paros metui, nešvarūs langai ir žibintai gali kelti rimtą pavojų. Būtinai reguliariai valykite priekinį stiklą ir patikrinkite, ar turite pakankamai plovimo skysčio, ypač jei važiuojate judriomis magistralėmis“, – pataria A. Gučius.
Jei matomumas prastas, nepasikliaukite vien tik valytuvais be plovimo skysčio, nes purvo dalelės gali veikti kaip abrazyvas ir sugadinti valytuvų šluoteles bei patį priekinį stiklą.
Vidaus rasojimas ir drėgmės problemos
Dėl aukštesnės temperatūros ir padidėjusios drėgmės vairuotojai gali susidurti su pernelyg dideliu rūku savo transporto priemonėse. A. Gučius pažymi, kad šią problemą gali sukelti užsikimšę salono oro filtrai, drėgni grindų kilimėliai ar net transporto priemonės apatinėje dalyje susikaupęs vanduo.
„Patikrinkite, ar šalia priekinio stiklo nutekėjimo vietos nesusidarė lapų ar šiukšlių, nes tai gali trukdyti vandens nutekėjimui ir sukelti drėgmės problemų“, – siūlo jis.
Nors švelnesnė žiema gali atrodyti kaip palaima, vairuotojams ji kelia unikalių iššūkių. Padangos dėvisi dažniau, padidėja hidroplanavimo rizika, sumažėja matomumas, o salono drėgmės problemos reikalauja, kad vairuotojai išliktų budrūs. Reguliari transporto priemonių techninė priežiūra ir vairavimo įpročių pritaikymas prie esamų sąlygų užtikrins saugesnę kelionę nepaisant nenuspėjamų orų.