Ar žinote, kas yra padangos viduje? Oras. Taip, tai yra tai, kas išlaiko reikiamą slėgį mūsų automobilių svoriui. Galbūt pastaruoju metu pastebėjote, kad jūsų automobilio sukibimas su kelio danga yra mažesnis ir stabdymo kelias ilgesnis? Arba važiavimas tapo nepatogus, automobilis šiek tiek daugiau sunaudoja kuro arba salone girdisi daugiau triukšmo? Tai tik kelios neteisingo slėgio padangose pasekmės.
Pavojingos situacijos kelyje kyla dėl daugelio priežasčių. Be kita ko, tai: per didelis greitis, greičio viršijimas neatsižvelgiant į oro sąlygas, pirmumo teisės nesuteikimas, netinkamas lenkimas arba saugaus atstumo tarp transporto priemonių nesilaikymas. Tai ne vienintelės vairuotojų nuodėmės. Tyrimai parodė, kad 36 proc. eismo įvykių įvyksta dėl transporto priemonės techninės būklės, iš kurių 40-50 proc. susiję su padangų būkle.
Teisingas padangų slėgis. Koks jis turėtų būti ir kaip dažnai jį reikėtų tikrinti?
Padangų slėgio tikrinimas užtrunka maždaug tiek pat laiko, kiek prireikia automobiliui pripildyti degalų. Tai galime padaryti bet kurioje degalinėje. Tereikia nuvažiuoti iki kompresoriaus, automobilio vadove arba ant kėbulo esančiame lipduke patikrinti, koks slėgis turėtų būti optimalus, ir pripūsti padangas.
Universali padangų slėgio vertė yra 2,2 bar, tačiau rekomenduojame patikrinti konkrečiam automobiliui taikomą vertę automobilio vadove.
Šios 5 minutės gali išgelbėti jūsų gyvybę. Jei turite slėgio jutiklius ir „run-flat“ tipo padangas, kartą per mėnesį padangas patikrinkite ir rankiniu būdu. Šių padangų slėgio jutiklio ir storų šoninių sienelių pažeidimai gali užmaskuoti nepakankamą oro slėgį, o perkaitusi padangos konstrukcija gali sprogti.
Per mažas padangų slėgis
Per mažas padangų slėgis taip pat turi įtakos greitesniam padangų nusidėvėjimui. Vos 0,5 baro slėgio sumažėjimas stabdymo kelią pailgina iki 4 metrų ir sutrumpina protektoriaus tarnavimo laiką iki trečdalio. Dėl nepakankamo oro slėgio padidėja padangos deformacija ir pakyla darbinė temperatūra, todėl važiuojant gali sprogti padanga. Deja, nepaisant plataus masto informacinių kampanijų ir daugybės ekspertų perspėjimų, 58 % vairuotojų vis dar per retai tikrina padangų slėgį.
Kai trūksta oro, automobilis važiuoja vangiai ir gali stabdyti, o posūkiuose gali būti nepakankamai paslankus arba per daug paslankus.
Per didelis slėgis padangose
Kita vertus, per didelis oro kiekis reiškia, kad pablogėja padangos sukibimas su žeme (sumažėja sąlyčio plotas), sumažėja vairavimo komfortas, padidėja triukšmas ir netolygiai dėvisi padangos protektorius. Tai aiškiai rodo, kad jei automobilis nėra tinkamai paruoštas vairuoti, kelyje kyla realus pavojus. Todėl padangų slėgį reikia nuolat tikrinti – tai reikėtų daryti bent kartą per mėnesį.