Padangų ekspertai pabrėžia, kad vairuotojai dažnai montuoja netinkamas padangas ir tinkamai nesirūpina jų būkle. Yra paprastas būdas gerokai pailginti padangų tarnavimo laiką – tinkamas padangų slėgis.
Daugelis žmonių lengvabūdiškai žiūri į padangų pirkimo klausimą. Tačiau tai viena svarbiausių automobilio dalių, nuo kurios priklauso mūsų saugumas. Juk padangos yra vienintelis elementas, fiziškai jungiantis mūsų automobilį su asfaltu. Todėl verta rūpintis padangomis ir laikytis taisyklių, kad pailgintumėte jų tarnavimo laiką.
Ekspertų teigimu, norint prailginti padangų tarnavimo laiką, svarbiausi yra trys dalykai: tinkamos padangos, profesionali techninė priežiūra ir tinkamas slėgis. Jie sudaro vadinamąjį TPT principą, kuris turi įtakos ir dalių būklei, ir mūsų saugumui.
Tiek per mažas, tiek per didelis padangų slėgis sukelia neigiamų pasekmių. Tuomet reikia atsižvelgti į tokias pasekmes kaip padidėjusios degalų sąnaudos, didesnis triukšmas ar ilgesnis stabdymo kelias. Ši problema nėra tokia reta, kaip gali atrodyti. Remiantis „Moto Data“ atlikto tyrimo duomenimis, 58% vairuotojų retai tikrina padangų slėgį.
Kaip padangų slėgis paveikia vairavimą ir padangos tarnavimo laiką?
- Tinkamas padangų slėgis: geras sukibimas, optimalus valdymas, optimalus padangos tarnavimo laikas.
- Per mažas padangų slėgis: prastas valdymas, neekonomiškas važiavimas, greitas susidevėjimas (kraštas).
- Per didelis padangų slėgis: blogas sukibimas, nepakankama trauka, greitas susidevėjimas (centras).
Be to, Vokietijos organizacijos „Dekra“ atliktas tyrimas rodo, kad Vokietijoje 36% eismo įvykių susiję su transporto priemonių technine būkle, iš kurių net pusė atvejų susiję su padangomis. Kaip nurodo ekspertai, jau 0,5 baro per mažas padangų slėgis, kuris plika akimi beveik nepastebimas, gali pailginti stabdymo kelią net keturiais metrais. Tai atstumas, prilygstantis „Volkswagen Golf“ automobilio ilgiui. Tačiau tai dar ne viskas.
Šis slėgio skirtumas taip pat gali trečdaliu pagreitinti protektoriaus nusidėvėjimą dėl didesnės padangos deformacijos važiuojant ir aukštesnės darbinės temperatūros. Savo ruožtu dėl per didelio padangos pripūtimo sumažėja padangos ir kelio sąlyčio plotas, o tai neigiamai veikia sukibimą su keliu.
Ekspertai rekomenduoja padangų slėgį tikrinti bent kartą per mėnesį. Svarbu, kad „testas“ būtų atliekamas su „šaltomis“ padangomis, o ne tik grįžus iš kelionės. Jei neturite nešiojamojo padangų slėgio matuoklio, patartina nuvykti į artimiausią degalinę ir pasinaudoti vietiniu kompresoriumi. Rekomenduojamą padangų slėgį rasite automobilio naudotojo vadove arba specialiame lipduke, užklijuotame ant durelių krašto arba jų įduboje ant kėbulo.
„Run-flat“ padangų ir transporto priemonių su slėgio jutikliais naudotojai taip pat neturėtų atsisakyti reguliariai tikrinti padangas. Dėl padangų specifikos ir galimų jutiklių pažeidimų gali būti neatspindėta tikroji slėgio būklė.