Kai kurie automobilių savininkai pastebi, kad iš išmetimo vamzdžio teka vanduo. Ar tai yra rimto variklio gedimo ženklas? Čia viskas apie vandenį iš išmetimo vamzdžio.
Šiuolaikiniai automobiliai įprato, kad išmetimo sistemos antgalis paprastai būna švarus. Seniai praėjo dūmingų automobilių (pvz., su dvitakčiais varikliais) laikai, kai dūmai ir kai kurios išmetamųjų dujų priemaišos buvo visiškai natūralus reiškinys. Tačiau kai kurie vairuotojai vis dar pastebi, kad iš automobilio išmetimo vamzdžio gali nutekėti vandens. Taip nutinka net automobiliuose, kurių varikliuose sumontuoti technologiniai sprendimai, skirti išmetamųjų teršalų kiekiui sumažinti. Todėl nenuostabu, kad vanduo iš naujo (bet taip pat ir seno) automobilio išmetimo vamzdžio kelia susirūpinimą automobilių savininkams.
Ar iš automobilio išmetimo vamzdžio bėga vanduo?
Taip, vanduo gali ištekėti iš automobilio vamzdžio. Tačiau paaiškėjo, kad daugumos automobilių naudotojų susirūpinimas dėl jo buvimo išmetamosiose dujose yra gerokai perdėtas. Vandens lašėjimas iš išmetamųjų dujų dažnai yra natūralus reiškinys, nors jis pasitaiko esant kelioms sąlygoms. Žinoma, tai gali būti ir variklio gedimo požymis, tačiau tokia situacija pasitaiko palyginti retai. Taigi pažvelkime, kodėl iš išmetimo vamzdžio laša vanduo ir ką galime padaryti, kad jo atsikratytume. Taip pat skaitykite: „Saulės skydelis slepia funkciją. Jūs tikrai apie ją nežinojote“.
Iš kur išmetimo sistemoje atsiranda vandens?
Vanduo iš išmetimo vamzdžio tam tikra prasme yra šalutinis vidaus degimo variklio poveikis. Taip yra todėl, kad, kaip žinote, varikliui veikti reikia ne tik degalų, bet ir oro, kuriame visada yra drėgmės. Deginant degalų ir oro mišinį vyksta reakcija, kurios metu susidaro anglies dioksidas ir daug kitų junginių, pavyzdžiui, anglies monoksidas, azoto oksidas ir angliavandeniliai. Tarp jų yra ir vandens, kuris neturi kur „pabėgti“ iš išmetimo sistemos: pavyzdžiui, nėra atskiro rezervuaro. Todėl jis iš sistemos išeina tik paskutinėje sistemos dalyje, t. y. išmetimo vamzdžio gale.
Atsižvelgiant į visa tai, iš automobilio išmetimo vamzdžio nuolat turėtų tekėti vanduo. Kodėl taip nėra? Kai išmetimo sistema įkaista, jis paprasčiausiai išgaruoja ir nelieka jokių pėdsakų. Kodėl tuomet atsitinka taip, kad jis laša iš išmetimo sistemos? Taip atsitinka, kai sistema nespėja pasiekti aukštos temperatūros ir vanduo nespėja išgaruoti. Taigi, vanduo paprastai laša iš automobilio, kuris naudojamas nedideliais atstumais (jo variklis nepasiekia darbinės temperatūros arba pasiekia ją trumpam laikui), išmetimo vamzdžio. Šiam procesui susidaryti palanki žema aplinkos temperatūra, nes tuomet ore paprastai būna daug drėgmės. Taip pat skaitykite: „Kas yra „tiesus išmetimas“? Ar toks išmetimas yra teisėtas?“.
Kaip atsikratyti vandens iš išmetimo sistemos?
Lengviausias būdas atsikratyti vandens iš išmetimo sistemos – tiesiog ilgai važiuoti automobiliu, kad išmetimo sistema įšiltų ir iš jos išgaruotų vanduo. Paprastai tam pakanka nuvažiuoti kelis kilometrus, nors norint būti tikriems, patartina nuvažiuoti, pavyzdžiui, keliolika kilometrų. Pasibaigus važiavimui, vanduo išmetimo sistemoje turėtų būti išnykęs, o iš vamzdžio turėtų išeiti tik lakios išmetamosios dujos.
Vanduo iš išmetimo vamzdžio. Ką dar tai galėtų reikšti?
Jei taip nėra, vanduo išmetimo sistemoje iš tiesų yra rimtesnio pavaros bloko gedimo požymis. Tuomet jį paprastai lydi kiti simptomai, pavyzdžiui, pernelyg didelis dūmų kiekis iš išmetimo sistemos arba įtartinas kvapas (pvz., degėsių). Jie gali atsirasti dėl variklyje degančios alyvos arba galvutės tarpinės pažeidimo, dėl kurio į degimo kamerą patenka aušinimo skysčio. Vanduo taip pat gali lašėti iš išmetimo sistemos ties duslintuvo ir katalizatoriaus sandūra (jei pažeista ten esanti tarpinė).
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.