Nors „start-stop“ sistemos turi teigiamą poveikį aplinkai, jos vargina transporto priemonės akumuliatorių. Ypač jei dažnai važinėjate mieste. Ekspertai atkreipia dėmesį į iššūkius, su kuriais susiduria šiuolaikiniai akumuliatoriai, ir paaiškina, kodėl jiems gresia išsikrovimo ar ankstyvo susidėvėjimo pavojus, bei pataria juos periodiškai efektyviai ir gerai įkrauti.
Aštuntajame dešimtmetyje vairuotojai kovojo su išsikrovusiais akumuliatoriais, o žiemą juos net nešdavo nakčiai į butą, kad „nesušaltų“. Vėliau ši problema išnyko – akumuliatoriai tapo vis geresni, o automobilių įkrovimo sistemos – vis veiksmingesnės. Tikriausiai tuo metu niekas nesuvokė, kad… bėda sugrįš!
Akumuliatoriai veikia iš paskutiniųjų
Nors akumuliatoriai kaip niekada geri, neįtikėtinai išaugo transporto priemonėje esančios energijos poreikis. Nepasotinami jos vartotojai yra sudėtinga multimedijos įranga, vairuotojo pagalbinė elektronika, variklio valdikliai (ir pasirinktos variklio papildomos įrangos) ir vis labiau populiarėjanti „start-stop“ sistema, kuri išjungia ir įjungia variklį važiuojant spūstyse arba stovint.
Pastaroji sistema turėjo būti ne tik ekologinis sprendimas, bet ir mažesnių degalų sąnaudų receptas. Nedaug kas žino, bet jau aštuntajame dešimtmetyje kai kurie gamintojai (tarp jų „Audi“, „Fiat“ ir „Volkswagen“) eksperimentavo su jos naudojimu. Masiniu mastu „Start-stop“ sistemos gamintojų pasiūloje (iš pradžių kaip papildoma įranga) pradėtos naudoti 2005-2008 m. Labai greitai paaiškėjo, kad jų naudojimas kasdieniame eksploatavime yra nepatogus ir neduoda laukiamos naudos, tačiau dėl aplinkosaugos sumetimų jos buvo patobulintos ir toliau gaminamos.
Žestas privatiems naudotojams – mygtukas, kuriuo galima išjungti šią sistemą, nes, pirma, ne visiems patinka ja naudotis, antra, ji labai silpnina akumuliatorių. Juk sunku prognozuoti, kiek „start-stop“ ciklų per 100 km jis turės atlaikyti. Ne veltui borto elektroniką saugo programinė įranga, kuri tokiais atvejais automatiškai išjungia „start-stop“ sistemą, prietaisų skydelyje rodydama pranešimą apie laikiną nedarbingumą. Taip pat skaitykite: „Kaip prailginti variklio tarnavimo laiką? 10 patikrintų būdų“.
Akumuliatoriai brangūs kaip niekada…
Akumuliatoriai, skirti automobiliams su „start-stop“ sistema, yra akivaizdžiai brangesni. Jie žymimi EFB (Enhanced Flooded Battery). Jie geriau tinka dažnam variklio užvedimui, nes geriau nei pigesni analogai atlaiko dalinę arba gilią ir ilgalaikę iškrovą. Šias savybes užtikrina teigiamų plokštelių paviršiuje esantis poliesterio vatos pagrindas.
Tai, kad EFB akumuliatoriai yra šiek tiek tvirtesni už pigesnius analogus, nereiškia, kad jie yra nesunaikinami. Priešingai, automobiliuose, kurie didžiąją dalį ridos nuvažiuoja mieste, jie susidėvi po metų ar daugiausia po 2-3 metų. Pagrindinis kaltininkas – minėta ilgalaikė dalinio arba gilaus išsikrovimo būsena.
Savaime suprantama, kad automobiliuose, kuriuose gamykloje buvo sumontuoti EFB akumuliatoriai, pakeitus akumuliatorių į naują, jis turėtų būti sumontuotas toks pat, kaip ir gamykloje. Priešingu atveju sutriktų „Start/Stop“ sistemos veikimas. Neretai keičiant akumuliatorių šiuolaikiniame automobilyje reikia atnaujinti automobilio borto kompiuterio duomenis, todėl, deja, to negalima atlikti be kvalifikuoto techninės priežiūros specialisto pagalbos! Taip pat skaitykite: „Draudžiama užvesti laidais. Turite turėti specialų prietaisą“.
Paprastas receptas šiandienos problemoms su akumuliatoriais spręsti
Tokių brangių akumuliatorių tarnavimo laiką galima pailginti iki dviejų kartų, jei akumuliatorius periodiškai įkraunamas naudojant firminius įkroviklius. Kartą per mėnesį arba prireikus dažniau prijunkite įkroviklį prie akumuliatoriaus ir lėtai įkraukite jį per naktį. Įkrovimo metu akumuliatorius gali likti automobilyje.