• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 6 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Važinėjimas mieste su „start-stop“ sistema „žudo“ automobilio akumuliatorių?

pagal Andžej Biaigo
2024.01.02, 14:05
Naujienos
A A
0
start stop funkcija automobilyje

Start-stop funkcija automobilyje

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Nors „start-stop“ sistemos turi teigiamą poveikį aplinkai, jos vargina transporto priemonės akumuliatorių. Ypač jei dažnai važinėjate mieste. Ekspertai atkreipia dėmesį į iššūkius, su kuriais susiduria šiuolaikiniai akumuliatoriai, ir paaiškina, kodėl jiems gresia išsikrovimo ar ankstyvo susidėvėjimo pavojus, bei pataria juos periodiškai efektyviai ir gerai įkrauti.

Aštuntajame dešimtmetyje vairuotojai kovojo su išsikrovusiais akumuliatoriais, o žiemą juos net nešdavo nakčiai į butą, kad „nesušaltų“. Vėliau ši problema išnyko – akumuliatoriai tapo vis geresni, o automobilių įkrovimo sistemos – vis veiksmingesnės. Tikriausiai tuo metu niekas nesuvokė, kad… bėda sugrįš!

Akumuliatoriai veikia iš paskutiniųjų

Nors akumuliatoriai kaip niekada geri, neįtikėtinai išaugo transporto priemonėje esančios energijos poreikis. Nepasotinami jos vartotojai yra sudėtinga multimedijos įranga, vairuotojo pagalbinė elektronika, variklio valdikliai (ir pasirinktos variklio papildomos įrangos) ir vis labiau populiarėjanti „start-stop“ sistema, kuri išjungia ir įjungia variklį važiuojant spūstyse arba stovint.

Pastaroji sistema turėjo būti ne tik ekologinis sprendimas, bet ir mažesnių degalų sąnaudų receptas. Nedaug kas žino, bet jau aštuntajame dešimtmetyje kai kurie gamintojai (tarp jų „Audi“, „Fiat“ ir „Volkswagen“) eksperimentavo su jos naudojimu. Masiniu mastu „Start-stop“ sistemos gamintojų pasiūloje (iš pradžių kaip papildoma įranga) pradėtos naudoti 2005-2008 m. Labai greitai paaiškėjo, kad jų naudojimas kasdieniame eksploatavime yra nepatogus ir neduoda laukiamos naudos, tačiau dėl aplinkosaugos sumetimų jos buvo patobulintos ir toliau gaminamos.

Žestas privatiems naudotojams – mygtukas, kuriuo galima išjungti šią sistemą, nes, pirma, ne visiems patinka ja naudotis, antra, ji labai silpnina akumuliatorių. Juk sunku prognozuoti, kiek „start-stop“ ciklų per 100 km jis turės atlaikyti. Ne veltui borto elektroniką saugo programinė įranga, kuri tokiais atvejais automatiškai išjungia „start-stop“ sistemą, prietaisų skydelyje rodydama pranešimą apie laikiną nedarbingumą. Taip pat skaitykite: „Kaip prailginti variklio tarnavimo laiką? 10 patikrintų būdų“.

Akumuliatoriai brangūs kaip niekada…

Akumuliatoriai, skirti automobiliams su „start-stop“ sistema, yra akivaizdžiai brangesni. Jie žymimi EFB (Enhanced Flooded Battery). Jie geriau tinka dažnam variklio užvedimui, nes geriau nei pigesni analogai atlaiko dalinę arba gilią ir ilgalaikę iškrovą. Šias savybes užtikrina teigiamų plokštelių paviršiuje esantis poliesterio vatos pagrindas.

Skaitykite  BMW M grįžta su ribota serija – ką žinome iki šiol?

Tai, kad EFB akumuliatoriai yra šiek tiek tvirtesni už pigesnius analogus, nereiškia, kad jie yra nesunaikinami. Priešingai, automobiliuose, kurie didžiąją dalį ridos nuvažiuoja mieste, jie susidėvi po metų ar daugiausia po 2-3 metų. Pagrindinis kaltininkas – minėta ilgalaikė dalinio arba gilaus išsikrovimo būsena.

Savaime suprantama, kad automobiliuose, kuriuose gamykloje buvo sumontuoti EFB akumuliatoriai, pakeitus akumuliatorių į naują, jis turėtų būti sumontuotas toks pat, kaip ir gamykloje. Priešingu atveju sutriktų „Start/Stop“ sistemos veikimas. Neretai keičiant akumuliatorių šiuolaikiniame automobilyje reikia atnaujinti automobilio borto kompiuterio duomenis, todėl, deja, to negalima atlikti be kvalifikuoto techninės priežiūros specialisto pagalbos! Taip pat skaitykite: „Draudžiama užvesti laidais. Turite turėti specialų prietaisą“.

Paprastas receptas šiandienos problemoms su akumuliatoriais spręsti

Tokių brangių akumuliatorių tarnavimo laiką galima pailginti iki dviejų kartų, jei akumuliatorius periodiškai įkraunamas naudojant firminius įkroviklius. Kartą per mėnesį arba prireikus dažniau prijunkite įkroviklį prie akumuliatoriaus ir lėtai įkraukite jį per naktį. Įkrovimo metu akumuliatorius gali likti automobilyje.

Žymos: akumuliatoriusstart-stop funkcijastarteris
Dalintis240DalintisSiųstiDalintis42

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.