Ar kada nors pastebėjote automobilio prietaisų skydelyje rodomą alyvos eksploatavimo trukmės procentą ir pagalvojote, ar tai tik triukas? Keista, bet jis yra tikslesnis, nei dauguma vairuotojų įsivaizduoja. Šiuolaikinės alyvos tarnavimo laiko kontrolės sistemos ne tik skaičiuoja nuvažiuotus kilometrus – jos iš tikrųjų analizuoja, kaip veikia jūsų variklis, kad galėtų įvertinti alyvos nusidėvėjimą.
Alyvos tarnavimo laiko kontrolės sistemų ištakos
Pirmąją alyvos eksploatavimo trukmės stebėjimo sistemą devintajame dešimtmetyje sukūrė trys „General Motors“ inžinieriai: Donaldas Smolenskis, Paulas Harvathas ir Shirley Schwartz. Remdamiesi automobilio sistemų duomenimis, įskaitant variklio ciklus, purkštukų įjungimus ir aušinimo skysčio temperatūrą, jie sukūrė algoritmą, galintį numatyti alyvos susidėvėjimą pagal realias važiavimo sąlygas.
Ką lemia alyvos eksploatavimo trukmės procentas?
Priešingai nei senosios mokyklos techninės priežiūros grafikuose, sudarytuose tik pagal ridą, šiuolaikinės sistemos įvertina:
- Variklio kaitinimo ciklus – įskaitant trumpas ir ilgas keliones
- Alyvos temperatūrą ir oksidaciją – stebima, kaip laikui bėgant šiluma ardo alyvą
- Variklio apkrovos ir sūkių dažnio modeliai – atsižvelgiama į vairavimo įpročius
Dėl to sistema yra daug išmanesnė nei paprastas ridos sekimo įrenginys. Pavyzdžiui, dažnos trumpos kelionės, dėl kurių variklis nespėja visiškai įšilti, gali sutrumpinti alyvos tarnavimo laiką greičiau nei važiavimas greitkeliu.
Kiek tikslios yra šios sistemos?
Neseniai „The Motor Oil Geek YouTube“ kanalo „Lake Speed Jr.“ atliktame bandyme iš automobilio „Cadillac“ buvo ištraukta alyva, kuri rodė mažą alyvos tarnavimo laiko procentą. Atlikus laboratorinę analizę paaiškėjo, kad alyvos dar liko šiek tiek naudingo tarnavimo laiko, o tai įrodo, kad sistema yra šiek tiek konservatyvi – panašiai kaip degalų lemputė užsidega prieš iš tikrųjų baigiantis degalams.
Ši konstrukcija užtikrina, kad turėsite pakankamą įspėjimą ir galėsite suplanuoti alyvos keitimą nerizikuodami sugadinti variklį. Be to, dauguma sistemų primins, kad alyvą reikia keisti bent kartą per metus, net jei automobiliu buvo važinėjama minimaliai.
Kodėl vis dėlto turėtumėte atkreipti dėmesį į įspėjimą
Nors sistema gali būti konservatyvi, ji sukurta taip, kad apsaugotų jūsų variklį ir patartų pakeisti alyvą, kol dar nevėlu. Per ilgai ignoruojant įspėjimą, alyva gali sugesti, blogai sutepti ir galiausiai sugadinti variklį.
Alyvos tarnavimo laiko matuokliai yra ne tik aukštųjų technologijų prietaisai. Jie pagrįsti tikra inžinerija ir duomenų analize, skirta padėti jums prižiūrėti savo transporto priemonės būklę. Todėl kitą kartą, kai pamatysite įspėjimą apie alyvos naudojimo trukmę, žiūrėkite į jį rimtai – jis protingesnis, nei manote.
Ar kada nors teko keisti alyvą ilgiau nei rekomenduojamas intervalas? Pasidalykite savo patirtimi toliau esančiuose komentaruose arba mūsų socialinės žiniasklaidos puslapiuose!