Negalima paneigti, kad vidaus degimo varikliai sulaukė kritikos. Išmesdami anglies dioksidą, jie tapo pagrindiniu visų ekologinių aktyvistų priešu. Vis dėlto yra tikimybė, kad tradicinis variklinis transportas išliks su mumis ilgiau. Visa tai – amerikiečių pradedančiosios įmonės „SpiralWave“ ir jos naujausio išradimo dėka.
ES draudimas registruoti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais turėtų įsigalioti jau 2035 m. Tai viena iš didžiulių politinių ir aplinkosaugos dėlionių, padėsiančių priartėti prie klimato neutralumo. Tačiau gali būti, kad benzinu ir dyzelinu varomi agregatai išliks. Viena JAV pradedančioji įmonė išrado naują į atmosferą išmetamo anglies dioksido panaudojimo būdą.
Naujas CO2 panaudojimo būdas iš JAV
JAV pradedančioji įmonė „SpiralWave“ spalio pabaigoje San Franciske vykusiame renginyje „TechCrunch Disrupt 2024“ pasauliui parodė savo naujausią išradimą. Kalbame apie prietaisą, kuris iš oro surenka anglies dioksidą ir naudoja jį e. metanolio gamybai. Kaip veikia įrenginys? Mikrobangų krosnelės generuojama plazma suskaido anglies dioksido ir vandens molekules į mažesnius elementus, kurie, vykstant daugybei cheminių reakcijų, susijungia į metanolį.
Taip gautą alkoholį, be kita ko, galima naudoti plastikų gamyboje arba kaip degalus jūrų transportui. Taikant šį sprendimą, e. metanolio gamybos kaina sumažėtų iki maždaug 150 JAV dolerių už toną (naudojant dabartinius metodus tam pačiam kiekiui pagaminti reikia maždaug 1 000 JAV dolerių).
Pasak spidersweb.co.uk, „SpiralWave“ sukūrė du prototipus – nedidelį, maždaug pusės metro aukščio nanobūdelę ir maždaug 2 m aukščio mikrobūdelę.
„Įrenginiai gali pagaminti metrinę toną metanolio, naudodami 90 proc. anglies dioksido srautą ir 7 000 kilovatvalandžių elektros energijos. Esant maždaug 9 proc. koncentracijai, reikia 8500 kilovatvalandžių, o orui – 10 000 kilovatvalandžių, o tai yra palanku palyginti su kitais e. metanolio gamybos šaltiniais.“ – rašoma portalo redakcijos straipsnyje.
Be to, palyginti su tradiciniais gamybos būdais, išradimas gali daug efektyviau – nuo 75 iki net 90 procentų – paversti procese naudojamą elektros energiją į cheminę energiją, esančią pagamintame metanolyje.
Kaip kovoti su klimato kaita? Startuolis turi priemonę
Kūrėjai planuoja sukurti milžinišką, iki 100 metrų aukščio įrenginio versiją, kuri preliminariai pavadinta „Gigabeam“. Kasmet jis galėtų iš atmosferos pašalinti maždaug vieną gigatoną CO2. Pasak pradedančiosios įmonės atstovų, 10 tokių įrenginių įrengimas padėtų veiksmingai kovoti su klimato kaita (norint ją sustabdyti, kasmet reikėtų sugauti apie 10 gigatonų CO2).
Be to, jie ne tik padėtų įgyvendinti klimato kaitos tikslus, bet ir patenkintų pramonės, kuri suvartoja milžiniškus metanolio kiekius, poreikius. Taigi atrodo, kad anglies dioksidą generuojantys vidaus degimo varikliai taip pat turėtų šansų išlikti ilgiau, nei numato ES valdžios institucijos. Kita vertus, nuo idėjos iki įgyvendinimo dar ilgas kelias….