„Google“ ruošiasi įdiegti savo naujausią dirbtinio intelekto modelį „Gemini“ į milijonus automobilių per „Android Auto“. Naujoji integracija žada pakeisti automobilio naudojimo patirtį, siūlydama natūralesnį bendravimą balsu, realiuoju laiku teikiamus maršrutų pasiūlymus ir net įtraukiančius pokalbius su vairuotoju.
Kas yra „Gemini“ automobilyje?
Priešingai nei „Google Assistant“, kuriam reikėjo griežtų balso komandų, „Gemini“ gali suprasti natūralią kalbą. Tai reiškia, kad nebereikia sakyti: „Nukelk į artimiausią kavinę“ – galite tiesiog paklausti: „Kur galėčiau greitai pavalgyti veganiškų pietų?“ „Gemini“ supras kontekstą ir pasiūlys tinkamus pasiūlymus, remdamasis jūsų maršrutu, pageidavimais ir realaus laiko duomenimis.
- Kelionėje raskite restoranų, degalinių ir poilsio aikštelių
- Transliuoti žinutes pagal kontakto kalbą
- Planuokite keliones arba kalbėkitės apie istoriją, naujienas ar orus
Susikalbėjimas balsu, o ne išsiblaškymas?
Atsižvelgdama į vairuotojų saugumą, „Google“ teigia, kad „Gemini“ sumažins „kognityvinę apkrovą“, nes nebereikės baksnoti į ekranus ar skaityti mažų ekranėlių. Vis dėlto saugos ekspertai išlieka atsargūs. Daugelis vairuotojų šiandien ragina grąžinti fizinius mygtukus, baimindamiesi, kad dirbtinio intelekto valdomos skaitmeninės sistemos gali padidinti išsiblaškymą.
„Google“ teigia, kad kalbėtis su asistentu yra natūraliau nei naršyti po meniu, o sistema reaguos greitai ir tiksliai, todėl kuo mažiau laiko praleisite atitraukdami akis nuo kelio.
Gemini netrukus gali veikti tiesiai jūsų automobilyje
Siekdama padidinti patikimumą, „Google“ taip pat svarsto galimybę perkelti dalį „Gemini“ apdorojimo galios iš debesies į patį automobilį. Tai sumažintų vėlavimą, ypač tose vietovėse, kur nestabili mobiliojo ryšio aprėptis – tai dažna problema ilgai važiuojant per Lietuvos kaimus arba keliaujant po Baltijos šalis.
Inovacija ar triukas?
Nors „Google“ pristato „Gemini“ kaip revoliuciją automobilių technologijų srityje, ekspertų nuomonės išsiskiria. Ar jis iš tiesų taps naudingu antruoju pilotu, ar tik dar vienu skaitmeniniu trukdžiu? Šios integracijos sėkmė priklausys nuo to, kaip sklandžiai ir iš tiesų naudingai sistema veiks realiame pasaulyje – ne tik demonstracinėse programose.
Kokia jūsų nuomonė? Ar patikėtumėte dirbtinio intelekto asistentui padėti vairuojant? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.