Milane vykusioje parodoje „EICMA 2024“ „Honda“ nustebino gerbėjus. Ji pristatė savo naujausius EV FUN ir EV Urban konceptus – transporto priemones, kurios demonstruoja elektrinę kompanijos motociklų ateitį. Toje pačioje mugėje bendrovė parodė ir vidaus degimo ateitį – savo naują inovatyvų variklį.
Trijų cilindrų vidaus degimo variklis „Honda“ nėra naujiena. Paskutinį kartą tokia jėgainė buvo pristatyta devintajame dešimtmetyje gaminamame modelyje NS400R, o šių metų parodoje EICMA 2024 „Honda“ inžinieriai grįžo prie šios koncepcijos.
„Honda“ pristatytas V3 variklis su elektriniu kompresoriumi
NSR400R modelio variklis yra dvitaktis, o naujojo – keturtaktis. Tačiau tai dar ne viskas. Jame papildomai sumontuotas kompresorius, kuris taip pat nėra naujiena motocikluose, išskyrus tai, kad „Honda“ pasirinko elektrinį kompresorių, o tai jau yra novatoriškas požiūris į motociklų variklių temą.
Skysčiu aušinamas V3 variklis, kurio cilindrų atsidarymo kampas 75 laipsniai, buvo sukurtas didesnio darbinio tūrio mašinoms. Jam suteikta plona, kompaktiška konstrukcija, leidžianti labai lanksčiai jį naudoti.
Tačiau svarbiausia tai, kad „Honda“ jame įrengė pirmąjį pasaulyje elektrinį kompresorių, skirtą motociklams. Šis įrenginys gali valdyti įsiurbiamo oro suspaudimą nepriklausomai nuo variklio sūkių dažnio. O tai reiškia viena – didelis sukimo momentas gali būti pasiekiamas jau esant mažesniems sūkių dažniams.
Elektrinis kompresorius turi ir kitų privalumų. Vienas iš svarbiausių – lankstumas ir didelė jo išdėstymo laisvė. Pirma, jį galima patogiai pastatyti ribotoje erdvėje, kurią „garantuoja“ motociklo konstrukcija. Antra, jį galima pastatyti taip, kad transporto priemonės svoris būtų centralizuotas. Patogumą didina ir tai, kad kompresoriui nereikia tarpinio aušintuvo, todėl nebereikia papildomų konstrukcinių elementų, turinčių įtakos motociklo svoriui ir svorio centrui. Bendrovė skelbia, kad variklis bus tobulinamas siekiant masinės gamybos, o tai reiškia tik viena – „Honda“ vidaus degimo motociklai ir toliau bus gaminami, o važiavimo tradiciniu vienračiu džiaugsmas bus patiriamas ir toliau.