Ekranai užvaldė automobilių pramonę. Šiandieniniuose automobilių modeliuose įrengtas nebe vienas, o keli ekranai, kuriuose galima skaityti informaciją ir liesti daugumą galimų funkcijų. Labai tikėtina, kad netolimoje ateityje automobiliai pasikeis neatpažįstamai. Tačiau naujasis sprendimas gali dar labiau atitraukti vairuotojo dėmesį nuo to, kas vyksta kelyje…
Pasaulinė mobilumo sprendimų teikėja „Hyundai Mobis“ neseniai pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Vokietijos optikos kompanija „Zeiss“ dėl holografinio priekinio stiklo ekrano, skirto transporto priemonėms, technologijos kūrimo. Holografinis HUD paverstų skaidrų priekinį stiklą dideliu panoraminiu ekranu, galinčiu rodyti įvairią informaciją ir vaizdus per visą jo plotį.
Tai bus revoliucija
Sprendimas, iki šiol žinomas iš mokslinės fantastikos filmų ar reklamų, netrukus taps realybe. Tikimasi, kad abiejų bendrovių bendradarbiavimas labai paspartins naujosios „svajonių“ technologijos, kaip ji apibūdinama pranešime, kūrimą – masinė gamyba gali prasidėti jau 2027 m.
Šiuo metu automobiliuose naudojamame priekiniame ekrane (HUD) rodoma tik paprasta informacija, pvz., važiavimo greitis arba navigacijos nurodymai. Naujasis ekranas suteiks visiškai naujų galimybių, netgi kalbama apie vaizdo įrašų rodymą ant priekinio stiklo. Vienu metu bus galima rodyti daug informacijos: vieni duomenys bus matomi vairuotojui, kiti – keleiviui.
Nesunku nuspėti, kad, jei naujoji technologija būtų pateikta rinkai, ji iš esmės pakeistų automobilių interjerų išvaizdą. Iš prietaisų skydelių išnyktų jutikliniai ekranai ir ekranai, nes jie būtų nenaudingi. Kaip vyktų valdymas? Tai nebuvo paaiškinta. Greičiausiai gestais ir balso komandomis.
Ar iš tikrųjų tai bus saugiau?
Manoma, kad holografinis HUD leis vairuotojui patikrinti daug informacijos neatitraukiant akių nuo kelio ir pagerins vairavimo saugumą. Tiek teorijos.
Tuo tarpu jutikliniai ekranai ir skaitmeninės kabinos, jau naudojamos automobiliuose, blaško vairuotojų dėmesį. „Euro NCAP“, organizacija, tikrinanti automobilių pasyviąją ir aktyviąją saugą, paskelbė ketinanti įvesti naujus žmogaus ir mašinos sąsajos vertinimo kriterijus. Nuo 2026 m. ji gali pradėti mažinti įvertinimus, jei svarbių automobilio funkcijų nebus galima valdyti fiziniais mygtukais.