Kol daugelis automobilių gamintojų atsisako vidaus degimo variklių, „Toyota“ žengia dvigubą žingsnį su radikaliai nauju varikliu. Jų būsimas keturių cilindrų variklis su turbokompresoriumi galėtų lengvai išvystyti 600 arklio galių ir potencialiai tapti galingiausiu tokio tipo serijinės gamybos varikliu.
„Toyota“ įsipareigojimas vidaus degimo varikliams gyvuoja
„Toyota“ kuria naujos kartos vidaus degimo variklius bendradarbiaudama su „Mazda“ ir „Subaru“. Nepaisant pasaulinių tendencijų, palankių elektrifikacijai, Japonijos gigantai toliau tobulina degimo technologijas, siekdami švaresnių išmetamųjų teršalų neaukodami našumo ar žavesio.
„Toyota“ prezidentas Koji Sato sakė: „Norėdami pasiūlyti klientams įvairius būdus siekti anglies dioksido neutralumo, turime kurti variklius, pritaikytus ateities energijos aplinkai. Turėdamos bendrų siekių, trys bendrovės tobulins variklių technologijas, kartu išlaikydamos draugišką konkurenciją.“
Pristatome G20E: kompaktišką ir galingą
2025 m. Tokijo automobilių parodoje pristatytas „GR Yaris M Concept“ automobilis „Toyota G20E“ variklis jau parodė daug žadantį skaičių – apie 400–450 AG. Tačiau dabar inžinieriai atskleidžia, kad tikrasis potencialas slypi daug daugiau. G20E, kuriame vietoj mažesnio IHI agregato, kaip parodyta Tokijuje, sumontuotas didesnis turbokompresorius, be didelių modifikacijų galėtų viršyti 600 AG.
Rekordinis potencialas
Jei „Toyota“ pradėtų gaminti didelės galios G20E, jis galėtų pranokti dabartinį etaloną – „Mercedes-AMG“ M139l, kuris išvysto 469 AG. 600 AG keturių cilindrų variklis iškeltų „Toyota“ į kompaktiškų variklių našumo hierarchijos viršūnę.
Techniniai duomenys
- Variklio tipas: Keturių cilindrų su turbokompresoriumi (G20E)
- Numatoma galia: 400–600 AG, priklausomai nuo turbokompresoriaus ir derinimo
- Padėtis: Montuojama GR Yaris M Concept viduryje
- Bendradarbiavimas: Sukurta bendradarbiaujant su „Subaru“ ir „Mazda“
- Paruošta išmetamųjų teršalų mažinimui: Sukurta taip, kad atitiktų būsimus pasaulinius standartus
Kodėl „Toyota“ požiūris yra svarbus
Kol konkurentai atsisako kurti naujus vidaus degimo variklius, „Toyota“ mato didelio efektyvumo benzininių jėgos agregatų vaidmenį įvairialypėje ateityje. Naujasis variklis skirtas ne tik našumui – jis lengvesnis, efektyvesnis ir paruoštas veikti kartu su hibridinėmis sistemomis.
Eksperto įžvalga
„600 AG tikslas nėra rinkodaros ažiotažas. Tinkamai priversus variklį ir jį sukalibravus, G20E gali jį pasiekti. „Toyota“ žaidžia ilgą žaidimą“, – po pokalbio su „Toyota“ inžinieriais teigia Auto Motor und Sport.
Ar 600 AG pasieks serijinę gamybą?
Nors dėl išmetamųjų teršalų reglamentų „Toyota“ gali būti priversta apriboti maksimalią gatvėms skirtų versijų galią, net ir sumažinto galingumo variantas, išvystantis 450–500 AG, galėtų konkuruoti su BMW M ir AMG automobilių varikliais. Ir tai tik iš keturių cilindrų.
Išvada: drąsi ateitis našiems varikliams
„Toyota“ G20E variklis įrodo prekės ženklo nenorą atsisakyti vairavimo emocijų. Dėl savo našumo potencialo, švaraus veikimo ir kompaktiško dizaino šis jėgos agregatas galėtų apibrėžti naują sportiškų, efektyvių transporto priemonių erą – net ir elektrifikacijos amžiuje.
Ar pirktumėte „Toyota“ automobilį su 600 AG ir tik keturiais cilindrais? Pasidalinkite savo nuomone žemiau ir pradėkime diskusiją!