„Toyota“, ekologiškų automobilių technologijų lyderė, nepaliaujamai siekia naujų išradimų. Naujausias jų prototipas „GR Corolla H2 Concept“ – tai laboratorija ant keturių ratų, kuri keliauja po lenktynių trasas ir bando vandenilio vidaus degimo variklių naujoves. Tikslas: „Toyota“ kuria technologijas, kaip vidaus degimo varikliuose naudoti išgarintą vandenilį.
Korporacija jau daugelį metų dalyvauja kuriant vandenilio technologiją, kuri yra labai svarbi mažinant transporto išmetamųjų teršalų kiekį. Vandeniliu varomi vidaus degimo varikliai gali padėti greitai sumažinti išmetamo CO2 kiekį, kartu panaudojant esamas gamybos linijas ir automobilių infrastruktūrą. Tai platesnės „Toyota“ strategijos, kuria siekiama sumažinti anglies dioksido išmetimą pramonėje, dalis.
„GR Corolla H2 Concept“ – skystasis vandenilis kaip ateities degalai
2021 m. pradėti bandymai, kurie buvo Japonijos „Super Taikyu“ lenktynių dalis, greitai leido pasiekti proveržį. Naudojant skystąjį vandenilį, o ne jo dujinį pavidalą, buvo galima pagreitinti degalų papildymo procesą ir padidinti bako talpą. Tačiau važiuojant atsiradęs vandenilio garavimo (BOG) reiškinys sukėlė naują iššūkį „Toyota“ inžinieriams.
Neseniai Fudži trasoje vykusiose varžybose „Toyota“ pristatė sprendimą, pagal kurį BOG naudojamas užuot leidus jam išsiskirti į atmosferą. Nors ši technologija dar tik kuriama, jos potencialas padidinti vandenilio sistemos energijos vartojimo efektyvumą jau dabar akivaizdus.
Daugiapakopis procesas, didinantis efektyvumą
Pirmajame etape BOG suspaudžiamas ir vėl paverčiamas vandenilio kuru. Tada išgaravusio vandenilio perteklius naudojamas elektros energijai gaminti mažame kuro elementų modulyje. Perteklinis vandenilis, kurio modulis nesunaudoja, paverčiamas vandens garais ir išleidžiamas per išmetimo sistemą.
Tai geras pavyzdys, kodėl automobilių gamintojai taip mėgsta automobilių sportą – tai puiki terpė išbandyti technines naujoves, nes trasoje galima ekstremaliai išbandyti savo sprendimus. Tai leidžia greitai nustatyti trūkumus ir atlikti reikiamus patobulinimus prieš pradedant technologiją gaminti serijiniu būdu. Pasak pačios „Toyota“, „GR Corolla H2 Concept“ yra ne tik lenktynių ateitis, bet ir žingsnis į priekį ekologiškų automobilių srityje. Toyota labai nori įrodyti, kad vandenilis gali tapti degalais, kurie realiai prisidės prie transporto išmetamo anglies dioksido kiekio mažinimo.
Bus labai įdomu pamatyti, kaip tai pavyks įgyvendinti. Japonai akivaizdžiai tiki vandenilio technologija, kai kiti gamintojai laikosi gana atsargaus požiūrio. Kas bus teisus? Tai parodys laikas.