• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 14 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Važiuokite nelaikydami vairo. Naujoji „Ford“ sistema tai leidžia

pagal Andžej Biaigo
2024.09.06, 17:30
Naujienos
A A
0
Važiuokite nelaikydami vairo Naujoji Ford sistema tai leidžia ford bluecruise
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Naujasis „Ford“ vairavimo asistentas „BlueCruise“ pats vairuoja automobilį, nereikalaudamas, kad laikytumėte vairą. Kaip ši technologija veikia praktiškai?

Pažangioji elektronika vis dažniau „atlieka vairuotojo darbą“. Šiuolaikiniais pagalbininkais aprūpintuose automobiliuose vairuotojas turi vis mažiau „darbo“, nes automobilis gali greitėti, stabdyti, laikytis eismo juostos skiriamųjų linijų ir išlaikyti saugų atstumą iki priekyje važiuojančios transporto priemonės. Adaptyvioji kruizo kontrolė, kuri jau įdiegta daugelyje modelių, užtikrina tokį patogumą, kuriam padeda kiti elektroniniai vairavimo asistentai. Žinoma, tai nereiškia, kad žmogus vairuotojas automobilyje tapo nereikalingas. Jis vis dar turi viską stebėti ir kontroliuoti elektroniniu būdu valdomos transporto priemonės elgesį. Ankstesnės saugos sistemos taip pat reikalavo, kad vairuotojas užimtų teisingą padėtį už vairo ir atidžiai stebėtų aplinką priešais save. Todėl automobilio su adaptyviąja kruizo kontrolės sistema vairuotojas, be kita ko, turėjo žiūrėti į kelią ir laikyti vairą.

Pasirodo, vairuotojui padedančių technologijų srityje pasiekta kai kas kita. Tai padarė „Ford“, sukūrusi „BlueCruise“ – sistemą, leidžiančią vairuoti automobilį nelaikant rankų ant vairo. Kaip ji veikia ir kokiuose modeliuose ją galima užsisakyti? Ar ji tikrai leidžia vairuotojui paleisti automobilio vairą nesukeliant jam pavojaus? Išbandėme „BlueCruise“ technologijos veikimą realiame eisme.

„BlueCruise“. Kuo išsiskiria naujoji „Ford“ sistema?

„BlueCruise“ – taip vadinama 2+ lygio autonominio vairavimo sistema, kuriai nereikia, kad vairuotojas naudotų rankas ar kojas (arba bent jau kai tenkinamos tam tikros sąlygos). Ji veikia „hands-off, eyes-on“ principu, t. y. „nenaudojant rankų, kontroliuojant vizualiai“. „Ford“ sukurta technologija pagrįsta adaptyviąja išmaniąja kruizo kontrolės sistema, todėl iš jos perimta galimybė išlaikyti saugų atstumą iki priekyje važiuojančios transporto priemonės, net jei dėl to reikia sustoti (automobilis tai daro automatiškai, kai nustato, kad priekyje važiuojantis automobilis lėtėja). „BlueCruise“ technologija papildomai remiasi prietaisų skydelyje esančia kamera, nukreipta į vairuotoją. Jos paskirtis – ne tik patikrinti, ar matomumas nukreiptas į kelią, bet ir patikrinti, ar vairuotojas nežiūri į šoną. Be to, kamera nuolat stebi vairuotojo rankų padėtį.

BlueCruise sistema iš esmės pagrįsta Ford išmaniąja adaptyviąja kruizo kontrolės sistema
„BlueCruise“ sistema iš esmės pagrįsta „Ford“ išmaniąja adaptyviąja kruizo kontrolės sistema

Kai „BlueCruise“ sistema patvirtins, kad vairuotojas žiūri į kelią ir netoliese neaptinka jokių pavojų, ji perims automobilio valdymą ir leis vairuotojui atitraukti rankas nuo vairo. Svarbu tai, kad šios technologijos naudojimas yra visiškai teisėtas, nes ją naudoti leido Europos Sąjunga. Tačiau verta pažymėti, kad „BlueCruise“ galima naudoti tik tam tikruose keliuose, ypač greitkeliuose.

Skaitykite  „Jaguar Land Rover“ JAV atšaukia 21 000 automobilių dėl sėdynių defekto

„BlueCruise“ sistema. Kaip ji veikia praktiškai?

„Ford“ pakvietė išbandyti „BlueCruise“ sistemą „Mustang Mach-E“. Taip yra todėl, kad šiuo metu ji montuojama tik šiame modelyje, konkrečiai – agregatuose, pagamintuose nuo 2023 modelio metų. Tačiau į senesnius modelius, kuriuose sumontuotas „Technology“ arba „Technology Plus“ paketas, į kurį įeina „BlueCruise“ sistema, galima įkelti programinės įrangos atnaujinimą. Tai atliekama belaidžiu būdu, todėl nereikia vykti į servisą. Ilgainiui „BlueCruise“ technologiją planuojama įdiegti ir kituose „Ford“ modeliuose.

Apie įjungtą BlueCruise technologiją praneša už vairo esančiame ekrane matoma mėlyna grafika
Apie įjungtą „BlueCruise“ technologiją praneša už vairo esančiame ekrane matoma mėlyna grafika

Kaip važiuoja „Ford Mustang Mach-E“ su „BlueCruise“ sistema?

„BlueCruise“ sistema įsijungia tada, kai vairaračio mygtuku įjungiama adaptyvioji kruizo kontrolė – žinoma, tik įvažiavus į mėlynąją zoną greitkelyje. Apie automobilio valdymo perėmimą praneša mėlynas grafičius prietaisų skydelyje, kuriame aiškiai matomas užrašas „BlueCruise“. Nuo šio momento vairuotojas gali nuimti rankas nuo vairo, tačiau sistema gali nurodyti jas grąžinti tam tikrais momentais, pavyzdžiui, susidarius avarinei eismo situacijai arba vairuotojui nustojus žiūrėti į kelią. Elektronika veiksmingai stebi matomumo liniją ir leidžia trumpam žvilgtelėti į kitą pusę, o įspėjamąjį pranešimą išsiunčia tik po 5 sekundžių.

Pavyzdžiui, kol vairuotojas laiko rankas ant kojų, automobilis pats išlaiko greitį ir sulėtina greitį, jei priekyje pastebi lėčiau važiuojančią transporto priemonę. Norėdamas ją aplenkti, vairuotojas jau turi griebti vairą ir įjungti indikatorių, tačiau vis tiek nereikia pridėti „gazo“: BlueCruise pati pagreitins „Mustang Mach-E“ iki nustatyto greičio. Teoriškai ši sistema veikia iki 130 km/val. greičio, tačiau išsijungia tik pasiekus 135 km/val. greitį (važiuojant 134 km/val. greičiu ji vis dar aktyvi).

Bandomųjų važiavimų metu nebuvo įmanoma patikrinti, ar „BlueCruise“ sistemos valdomas automobilis pats sustos, kai priekyje važiuojanti transporto priemonė sustos. Tačiau „Ford“ užtikrina, kad taip turėtų atsitikti. Taip pat nežinoma, ar „BlueCruise“ nuskaito laikinas (geltonas) eismo juostų ženklinimo linijas, pavyzdžiui, atliekant kelio remonto darbus. Bandomajame greitkelio ruože jų nebuvo.

„Ford BlueCruise“ technologija – apibendrinimas

Apibendrinant: „Ford“ nesileido į kalbas, o jos technologija iš tiesų suteikia galimybę vairuoti laisvų rankų įranga. Tiesa, tik esant tam tikroms oro sąlygoms (krituliai gali trikdyti automobilyje įmontuotus radarus ir jutiklius) ir tik greitkeliuose, todėl ji daugiausia naudos turės vairuotojai, kurie dažnai važiuoja didelius atstumus. Tačiau „BlueCruise“ sistema nepaverčia „Mustang Mach-E“ visiškai autonominiu automobiliu – vairuotojas vis tiek yra pirmoje vietoje, o technologija skirta tik palengvinti vairuotojo darbą.

Skaitykite  Nauja galimybė vilniečiams: mokamas parkavimas tiesiai po langais
Žymos: autonominio vairavimo sistemaBlueCruiseford
Dalintis10DalintisSiųstiDalintis2

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

TOP 10 dyzelinių automobilių, kuriuos vis dar verta pirkti

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Patikimiausi šiuolaikiniai varikliai: kurie tikrai tarnauja ilgai?

TOP 7 naudoti miesto visureigiai iki 7000 € – ką rinktis Lietuvoje?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.