Tyrėjai sukūrė koncepcinę technologiją, kuri leidžia žmonėms atlikti įprastas išmaniojo telefono užduotis – klausytis muzikos, priimti telefono skambutį ir užsisakyti maistą – atliekant paprastus, socialiniu požiūriu ne itin nepatogius gestus kojomis einant.
Kasdieniame gyvenime daug vaikštome pėsčiomis, nesvarbu, ar einame į darbą, ar į parduotuvę, ar vedžiojame šunį po parką. Iš tiesų, vidutinis suaugęs žmogus kasdien nueina nuo 3500 iki 7000 žingsnių. Bet kas būtų, jei eidami galėtumėte panaudoti savo pėdas, kad padarytumėte ką nors šaunaus? Pavyzdžiui, užsisakyti „Bolt“ arba praleisti dainą iš „Spotify“ grojaraščio?
Kanados Vaterlo universiteto mokslininkai atliko tyrimą, kuris tokią technologiją dar labiau priartino prie realybės (be žodžių žaismo). Jame jie užsisakė kavos, valdė muzikos programėlę ir atsakinėjo į telefono skambučius per papildytosios realybės ausines judėdami, naudodami tik sąmoningus kojų judesius.
„Kojomis mašinos valdomos jau seniai“, – sakė tyrimo pagrindinis autorius Ching-Yi Tsai, buvęs Vaterlo Davido R. Cheritono kompiuterių mokslo mokyklos vizituojantis mokslininkas. „Pavyzdžiui, automobilio pedalai, tačiau labai mažai tyrimų atlikta naudojant mūsų vaikščiojimo būdą kaip prietaiso įvestį.“
Vaterlo informatikos profesoriui Danieliui Vogeliui eiseną valdomo prietaiso idėja kilo, kai šaltą dieną jam teko sustoti eiti ir išsitraukti rankas iš šiltų kišenių, kad, naudodamasis telefone esančia programėle, užsisakytų kavos. Jam kilo klausimas, ar yra būdas užsisakyti kavos nesustojant.
Išnagrinėję ankstesnius tyrimus, Vogelis ir jo kolegos nustatė 22 galimus laiko atžvilgiu pagrįstus pėdų gestus, kuriuos pavadino „eisenos gestais“ ir kurie keičia įprastą žmogaus eiseną, tačiau leidžia jam judėti pirmyn be didelių trukdžių. Atlikdami tyrimą su 25 asmenimis, tyrėjai tikrino gestų suderinamumą su vaikščiojimu, judėjimo paprastumą ir, kas labai svarbu, socialinį priimtinumą.
„Ekstremalius judesius, pavyzdžiui, šokio žingsnelius ar šuolį, sistema tikriausiai lengvai atpažintų, tačiau juos atlikti gali būti sunkiau, be to, jie pernelyg nukryptų nuo įprasto vaikščiojimo, kad žmonės jaustųsi patogiai juos atlikdami viešumoje“, – sakė Vogelis. „Nenorėjome, kad naudotojai jaustųsi kaip kas nors iš „Monty Python’s Ministry of Silly Walks“
Tiems skaitytojams, kurie nėra susipažinę su absurdiškais ir dažnai linksmais britų komikų trupės darbais, pirmiau pateiktame vaizdo įraše pateikiama sutrumpinta „Ministry of Silly Walks“ siužeto versija, kuri pirmą kartą buvo parodyta 1970 m., per antrąjį televizijos laidos „Monty Python’s Flying Circus“ sezoną. Tie iš jūsų, kurie jį matė anksčiau, gali mėgautis žiūrėdami jį dar kartą.
Iš 22 tyrėjų išnagrinėtų eisenos gestų jie išskyrė septynis, kuriuos laikė optimaliais (skaitykite: ne itin gėdingais atlikti viešai), ir įvedė juos į koncepcinę sąveikos dizaino sąsają, skirtą papildytosios realybės (AR) ausinėms. Atliekant tolesnį tyrimą, buvo išbandytas šių septynių eisenos gestų gebėjimas užtikrinti AR sąveiką. Kiekvienam dalyviui buvo parodyti septyni gestai ir, dėvint AR ausines, jo buvo paprašyta einant atlikti konkrečias užduotis: paleisti dainą, reguliuoti garsą, užsisakyti kavos latte ir atmesti arba priimti įeinantį telefono skambutį.
Apskritai sistemos tikslumas atpažįstant eisenos gestus buvo įspūdingas – 92 %. Apskritai dalyviai teigiamai atsiliepė apie šią technologiją, manė, kad ja lengva naudotis, ir nurodė, kad naudotųsi ja dar kartą.
„Dar nesame pasiekę tokio lygio, kad AR ausinės būtų plačiai naudojamos“, – sakė Tsai. „Tačiau šis tyrimas rodo, kad jei tai pasieksime, ši įvesties galimybė yra perspektyvi!“