Iš pirmo žvilgsnio nereikšmingi dalykai turi didžiulę įtaką automobilio būklei. Kokių įpročių turėtumėte vengti, kad išvengtumėte nereikalingų ir brangiai kainuojančių apsilankymų pas mechaniką? Štai vairuotojų įpročiai, dėl kurių atsiranda automobilio gedimų.
Piktnaudžiavimas sankaba
Nuspausti sankabos pedalą ir laikyti jį stabdant yra beprasmiška. Stabdant varikliu (kai nuimama koja nuo akceleratoriaus pedalo ir automobilis sulėtėja) degalai nesunaudojami, priešingai nei važiuojant neutralioje padėtyje be įjungtos pavaros. Taip pat sutaupysite dalių, nes stabdžių trinkelės ir diskai mažiau dėvisi. Stabdymas varikliu taip pat užtikrina didesnį saugumą, nes transporto priemonė su įjungta pavara yra daug stabilesnė nei važiuojant neutralia pavara, o situacijose, kai reikia reaguoti nedelsiant, galite geriau kontroliuoti situaciją.
Neteisingas pagreitis
Degalų sąnaudų požiūriu – ir tai gali pasirodyti keista – greitėti reikėtų dinamiškai, akceleratoriaus pedalą nuspaudus stipriai (maždaug 75 proc.). Tikslas – sklandžiai pasiekti planuotą greitį ir įjungti kuo aukštesnę pavarą. Tai darydami nepamirškite kuo greičiau perjungti aukštesnę pavarą.
Tinkamas padangų slėgio palaikymas
Vokietijos techninės priežiūros asociacijos GTÜ atlikto tyrimo duomenimis, 0,2 baro per mažas slėgis degalų sąnaudas padidina 1 procentu, 0,4 baro per mažas slėgis, palyginti su gamintojo prognoze, – 2 procentais, o 0,6 baro – 4 procentais. Skaitykite ir sužinokite daugiau mūsų straipsnyje automobilių padangos: viskas, ką reikia žinoti.
Nepaisymas geltonų/raudonų kontrolinių lempučių prietaisų skydelyje
ABS ir ESP bei oro pagalvės atveju šviečiančios lemputės rodo, kad šios sistemos veikia netinkamai arba neveikia, kai reikia. Tačiau jie yra būtini gyvybei ir sveikatai pavojingose situacijose (juk tam jie ir skirti). Sužinokite ką reiškia visos lemputės skydelyje – ką reiškia įspėjamosios lemputės automobilio prietaisų skydelyje.
Važiavimas per mažu variklio sūkių dažniu
Važiuojant per mažu greičiu, gali būti pažeisti švaistiklių korpusai ir alkūninis velenas. Stūmokliai taip pat patiria dideles perkrovas. Važiuojant per mažu sūkių dažniu per minutę, dvigubos masės smagračio keitimas gali brangiai kainuoti. Be to, varikliui dirbant per mažu greičiu, susidaro anglies nuosėdų.
Važiavimas „ant rezervo“
Kai kurie automobilių naudotojai gali nuvažiuoti keliasdešimt kilometrų su atsarga, kol pripildo degalų baką. Tuo tarpu per mažas degalų kiekis bake kenkia daugeliui transporto priemonės komponentų. Pradėkime nuo paties bako. Tai pagrindinė automobilio dalis, kurioje kaupiasi vanduo. Iš kur jis atsiranda? Bako erdvė pripildoma oro, kuris dėl temperatūros pokyčių kondensuojasi ir susidaro drėgmė. Skardinės sienos įkaista ir atvėsta net žiemą. Tai idealios sąlygos drėgmei rezervuaro viduje atsirasti.
Degaluose esantis vanduo gali veiksmingai sustabdyti automobilį, ypač žiemą. Jei degalų sistemoje yra daug vandens, net ir esant nedideliam šalčiui gali susidaryti ledo kamščiai, kurie užblokuoja degalų tekėjimą.
Degalų papildymas „iki pat viršaus“
Tačiau bako pildymas \”iki pat viršaus\” taip pat kenkia automobiliui. Verta žinoti, kad nors užvedus variklį siurblio paimti degalai pumpuojami ne tik į cilindrus. Ten patenka tik nedidelė dozė, o degalų perteklius nukreipiamas atgal į baką. Pakeliui jis aušina ir tepa įpurškimo sistemos komponentus.
Jei bakas pripildomas iki dangtelio viršaus, susidaro didelis vakuumas, kuris gali pakenkti degalų sistemai. – Be to, per didelis degalų kiekis gali sugadinti bako ventiliacijos sistemos, kuria degalų garai patenka į variklį, sudedamąsias dalis. Taip pat gali būti pažeistas anglies filtras, kurio funkcija – sugerti degalų garus. Norint išvengti šių pavojų, teisinga degalus pildyti iki pirmojo degalinės pistoleto \”atšokimo\”.
Vairavimas laikant ranką ant pavarų perjungimo svirties
Įprasta, kad vairuotojai visada laiko ranką ant pavarų perjungimo svirties. Net ir nedidelis, bet pastovus slėgis sukelia pavarų dėžės pavarų perjungimo mechanizmo nusidėvėjimą.
Vairavimas laikant koją ant sankabos
Kai kurie vairuotojai yra įpratę vairuodami laikyti koją ant sankabos pedalo, nes jiems taip patogiau. Kaip ir pavarų dėžės atveju, toks nepastebimas spaudimas gali lemti brangiai kainuojantį gedimą.
Vairo susukimas iki galo
Dažniausiai parkuojant automobilį vairą reikia sukti tol, kol jis pasipriešina, ir dėl to būna girdimas smūgis arba jaučiamas trūkčiojimas. Pakartotinai tai darant, transmisijos komponentai greičiau susidėvi ir atsiranda laisvumas.
Stabdymas prieš pat posūkį
Patartina nestabdyti prieš pat posūkį, greitį reikia prarasti anksčiau ir į posūkį važiuoti lėtai. Kodėl? Stabdant automobilis pasvyra į priekį, todėl gali kilti pakabos problemų. Ties posūkiu taip pat neturėtumėte stabdyti. Naudojant stabdžius tokiu atveju gali būti pažeisti stabdžių komponentai.
Automobilio su automatine pavarų dėže vilkimas
Paprastai automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis vilkti negalima – patartina savininko vadove patikrinti, kokie veiksmai šiuo atžvilgiu yra leidžiami. Taip elgdamiesi galite sugadinti pavarų dėžę ir pažeisti alyvos rezervuarą, kuris greitai ištekės, todėl pavarų dėžė užstrigs. Taip pat tikėtina, kad gali užsikimšti automatinės pavarų dėžės alyvos siurblys, nes jis veikia tik veikiant varikliui. Be to, kyla pavojus, kad transmisija gali perkaisti, o tai, deja, gali ją sugadinti.
Aukščiau pateikto sąrašo turėtų laikytis kiekvienas vairuotojas, kuriam rūpi gera automobilio būklė. Taip automobilių savininkai sutaupys pinigų ir laiko remontui.