Šiltėjant orams vis daugiau žmonių pradeda naudoti automobilio oro kondicionierių. Deja, gali paaiškėti, kad jis veikia netinkamai arba visai neveikia. Kodėl nešaldo kondicionierius ir kaip atpažinti gedimą?
Priežastys, kodėl nešaldo kondicionierius. Gedimai, kuriuos vairuotojas gali nustatyti savarankiškai.
- Triukšmas iš po variklio dangčio, kai įjungta oro kondicionavimo sistema.
Ką jie galėtų reikšti? A/C kompresoriaus, A/C kompresoriaus sankabos arba A/C kompresoriaus guolių pažeidimai.
- Pertraukiamas oro kondicionieriaus veikimas: oro kondicionavimo sistema atvėsta, po minutės ar kelių sekundžių sustoja ir vėl įsijungia.
Galima priežastis: sugedusi oro kondicionieriaus kompresoriaus sankaba.
- Mažas oro kondicionieriaus efektyvumas. Nors jis nustatytas stipriai vėsinti, to nejaučiate, o oras yra šiltas.
Galima priežastis: sistemoje per mažai aušinimo skysčio dėl nuotėkio. Dėl to sistemos pajėgumas yra labai mažas.
- Oro kondicionierius įjungtas, bet oro neatvėsina. Padidėja degalų sąnaudos, tačiau oro kondicionavimo efekto nėra.
Galima priežastis: sistemoje trūksta aušinimo skysčio dėl nuotėkio.
- Oro kondicionierius įjungtas, tačiau oras visiškai neatvėsta. Degalų sąnaudos nedidėja.
Galima priežastis: neveikia oro kondicionieriaus kompresorius. Pavyzdžiui, dėl sugedusios kompresoriaus sankabos.
- Iš automobilio oro kondicionieriaus ventiliacijos angų sklinda nemalonus pelėsių kvapas.
Galima priežastis: ant oro kondicionieriaus garintuvo atsirado pavojingų grybelių ir pelėsių. Sistemą reikia kuo greičiau dezinfekuoti naudojant tinkamas chemines medžiagas (baktericidus) arba ozonatorių.
- Vairuotojas ir jo keleiviai serga alergijomis ir kvėpavimo takų ligomis, dažnai naudojasi oro kondicionavimo sistema.
Galima priežastis: automobilio oro kondicionavimo sistema ilgai nebuvo valoma. Ant garintuvo atsirado virusų ir grybelių. Tai alergijos ir sveikatos problemų priežastis žmonėms, kurie naudojasi oro kondicionieriumi savo automobilyje. Kuo greičiau dezinfekuokite oro kondicionavimo sistemą, naudodami oro kondicionavimo baktericidus arba apdorodami ozonu.
- Nepavyksta įjungti oro kondicionavimo sistemos, negalima pasirinkti kai kurių arba visų valdymo skydelio parinkčių.
Galima priežastis: sugedęs jutiklinis skydelis, sugedusios A/C valdymo skydelio rankenėlės, sugedę A/C valdymo skydelio mygtukai. Programinės įrangos problema.
- Po variklio dangčiu esančios metalinės kondicionavimo sistemos žarnos turi matomų korozijos žymių.
Galima priežastis: automobilis laikomas drėgnoje vietoje, neapsaugotas nuo korozijos.
- Matoma korozija arba mechaniniai kondicionieriaus kondensatoriaus pažeidimai. Tai yra oro kondicionieriaus kondensatorius, montuojamas šalia standartinio automobilio radiatoriaus.
Galima priežastis: susidūrimo metu gali būti pažeistas oro kondicionieriaus kondensatorius. Kai kuriais atvejais jį gali paveikti korozija arba pažeisti akmenys.
Vidinė korozija gali atsirasti dėl to, kad ilgą laiką nebuvo keičiamas oro sausintuvo filtras.
- Alyvos dėmės ant oro kondicionieriaus žarnų, ties jų jungtimis.
Galima priežastis: sistemoje yra nuotėkių. Iš sistemos išteka šaldymo dujos ir mineralinė alyva, kuria tepamas oro kondicionieriaus kompresorius.
- Apledėjimas matomas ties kondensatoriumi (oro kondicionieriaus aušintuvu) arba už filtro džiovintuvo.
Galima priežastis: tinkamo šaldymo skysčio srauto problemos. Sistemą reikia išvalyti arba suremontuoti.
Jei pastebėjote šiuos kondicionavimo sistemos gedimus, patartina apsilankyti autoservise ir juos sutaisyti.
Pavasario oro kondicionavimo sistemos priežiūra – kas gali kelti susirūpinimą?
Oro kondicionieriaus priežiūra turėtų būti atliekama kartą per metus. Techninės priežiūros specialistas prijungia sistemą prie oro kondicionieriaus aptarnavimo įrenginio (oro kondicionieriaus aptarnavimo stoties), o žarnos nutiesiamos į specialius taškus po variklio dangčiu.
Techninės priežiūros specialistas turi patikrinti, ar sistemoje nėra nuotėkio. Tam naudojamas specialus elektroninis jutiklis arba UV jutiklis. Prieš tai į sistemą įšvirkščiama inertinių dujų, šiek tiek vandenilio (kurį aptinka vandenilio jutiklis) arba fluorescencinių dažų (kuriuos aptinka UV jutiklis).
Jei sistema nesandari – būtina pašalinti nesandarumus. Dažniausiai tai būna sistemos komponentų sujungimo vietose. Jei sistema sandari: aparatas įpurškia prieš tai ištraukto šaldymo skysčio ir, jei reikia, papildo šaldymo skysčio lygį. Paprastai vairuotojas moka už kiekvieną 100 g naujo šaldymo skysčio, įpurškiamo į sistemą. Kartu su šaldymo agentu į kompresorių įpurškiama mineralinės alyvos.
Salono filtrą rekomenduojama keisti atliekant kiekvieną techninę apžiūrą. Taip pat būtina dezinfekuoti oro kondicionavimo angas ir garintuvą. Kaip minėjome anksčiau, tai atliekama naudojant germicidus arba ozoną. Kartą per dvejus metus (arba po kiekvieno remonto) reikėtų pakeisti filtro džiovintuvą.
Jei vairuotojas nori pats išvalyti (dezinfekuoti) oro kondicionierių, jis tai gali padaryti dviem būdais:
- naudojant nedidelį ozonatorių, įjungtą automobilyje, kai oro kondicionierius veikia uždaroje grandinėje (žinoma, automobilyje neturi būti žmonių);
- naudojant cheminį purškiklį, iš kurio pašalinamas kaištis. Preparatas statomas už priekinių sėdynių. Tuomet oro kondicionierius įjungiamas per vidinę grandinę. Su virusais ir bakterijomis galima kovoti tik naudojant biocidinių ingredientų turinčius produktus. Dauguma turimų produktų tik atgaivina oro kondicionierių, bet nenaikina mikrobų, virusų ir grybelių.