Kinijos automobilių gamintoja BYD rengia vieną ambicingiausių plėtros bangų Europoje, kurią remia naujos gamyklos, didelio masto investicijos ir aiški strategija, kaip apeiti ES importo tarifus. Sparčiai augant Kinijos elektrinių ir hibridinių transporto priemonių paklausai, BYD siekia užsitikrinti ilgalaikę poziciją Europos rinkoje, įskaitant ir Lietuvą.
BYD siekia didžiulio tarptautinio augimo
Pastaraisiais metais Kinijos gamintojai sparčiai didino savo pozicijas pasaulinėse rinkose, o BYD tapo viena iš šios tendencijos lyderių. Pasak „Automotive News Europe“, bendrovė siekia iki 2026 m. parduoti iki 1,6 mln. transporto priemonių už Kinijos ribų. Tai reikštų dvigubą dabartinių tarptautinių pardavimų lygį.
Kodėl tikslas yra pasiekiamas
Ekspertai pažymi, kad spartų BYD augimą skatina konkurencingos kainos, patikimos hibridinės sistemos ir agresyvi pasaulinė plėtra. Bendrovė planuoja pristatyti keletą naujų hibridinių ir elektrinių modelių, specialiai sukurtų užsienio rinkoms. Tikimasi, kad šie modeliai sustiprins BYD pozicijas Europoje, ASEAN šalyse ir Šiaurės Amerikoje.
- BYD išplėtė savo tarptautinį portfelį iki daugiau nei 70 rinkų.
- Trečdalis tarptautinių pardavimų jau gaunama iš Europos.
- Hibridinės sistemos (DM-i) tampa vis populiaresnės regionuose, kuriuose degalų kainos yra didelės.
Naujos gamyklos Turkijoje, Vengrijoje ir Brazilijoje
Siekdama paremti savo plėtrą, BYD daug investuoja į vietines gamybos įmones visame pasaulyje. Gaminant transporto priemones arčiau tikslinių rinkų, prekės ženklas gali išvengti tarifų, sumažinti logistikos išlaidas ir efektyviau reaguoti į regioninius reglamentus.
Turkija tampa pagrindiniu Europos centru
Vienas reikšmingiausių BYD projektų yra nauja Turkijos gamykla, kuri planuoja pradėti veikti iki 2026 m. pabaigos. Ši gamykla daugiausia dėmesio skirs hibridinių transporto priemonių, įskaitant populiarųjį hibridinį visureigį „Seal U“ – perkamiausią prekės ženklo modelį Europoje, kurio per pirmuosius devynis metų mėnesius buvo užregistruota 55 504 automobiliai, gamybai.
- „Seal U“ bus gaminamas tik Turkijoje Europos rinkai.
- Vietinė gamyba padeda išvengti Europos Sąjungos tarifų Kinijoje pagamintoms transporto priemonėms.
- Gamykla greitai aprūpins netoliese esančias rinkas, įskaitant Vidurio ir Rytų Europą.
Ką ši plėtra reiškia Europai ir Lietuvai
Europos automobilių gamintojams BYD plėtra yra vis didėjantis konkurencinis iššūkis. Įmonė siūlo modelius, kuriuose patrauklios kainos derinamos su pažangiomis hibridinėmis ir elektrinėmis technologijomis. Lietuvoje tai gali lemti platesnį modelių prieinamumą, trumpesnį laukimo laiką ir potencialiai mažesnes kainas, nes vietos prekiautojai plečia pasiūlą.
Ekspertų įžvalgos
Pasak pramonės ekspertų, BYD strategija atspindi ankstesnę Japonijos ir Korėjos rinkos plėtrą. Dėmesys vietinei gamybai, ekonomiškoms hibridinėms technologijoms ir agresyviai kainodarai daro didelį spaudimą įsitvirtinusiems Europos prekių ženklams.
- Ekspertai teigia, kad hibridiniai visureigiai dominuos BYD Europos asortimente.
- Vietos gamyklos taps labai svarbios, nes ES stiprina savo prekybos politiką.
- Lietuvoje pirkėjai gali tikėtis konkurencingesnių kainų hibridinių automobilių segmente.
Ar BYD pakeis Europos automobilių rinką?
Didelės apimties plėtra BYD yra pakeliui mesti iššūkį ilgamečiams pramonės lyderiams. Jei bendrovė pasieks savo 1,6 mln. tarptautinių pardavimų tikslą, iki 2026 m. ji galėtų tapti viena iš dominuojančių pasaulio automobilių gamintojų. Europos ir Lietuvos pirkėjams ši konkurencija gali reikšti patobulintas technologijas, daugiau pasirinkimo galimybių ir spaudimą mažinti kainas.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.