• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 13 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

I. Gelžinis paaiškino, kada degalų sunaudojama mažiausiai: „Vairavimas turi būti tarsi švelnus muzikos ritmas“

pagal Andžej Biaigo
2023.07.18, 9:56
Naujienos
A A
0
ignas gelzinis

Dainiaus Š. nuotr.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Atvykus į degalinę vairuotojams neretai kyla dilema, kokius degalus pilti – be įprastinių, bazinių degalų galima rinktis benziną ar dyzeliną su multifunkciniais priedais. Lenktynininkas Ignas Gelžinis atskleidžia, kuo ypatingi degalai su priedais ir kaip reikėtų vairuoti, kad juos naudotume kuo efektyviau.

2022 metų 1006 kilometrų lenktynių Palangoje nugalėtojų taurę kartu su „Circle K – Lesta Racing Team“ iškovojęs Ignas Gelžinis teigia, kad degalų pasirinkimas lenktynių metų yra kritinis faktorius, kadangi būtent netinkamos kokybės degalai lemiamu momentu gali pakišti koją.

„Jeigu degalai nėra kokybiški, automobilis nedirba taip, kaip turėtų, o mechanikai, įvykus gedimui, gali pradėti ieškoti problemų, kurių būtų galima išvengti juos pasirinkus teisingai. Lenktynėse šie skirtumai gali būti beveik nematomi ir minimalūs, bet lemiamu momentu, ypač jeigu kovojama dėl prizinių vietų, būtent jie ir gali nulemti varžybų baigtį, tada gali būti liūdna ne tik vairuotojui, bet ir visai komandai“, – teigia lenktynininkas.

Anot jo, varžybose degalus dažniausiai parūpina organizatoriai, todėl apie jų kokybę klausimų nekyla – tiekėjai nerizikuoja turima gera reputacija, todėl užtikrina, kad būtų išvengta nesusipratimų.

„Jeigu degalai nebūna parūpinti, renkamės pagal gamintojo rekomendacijas. Lenktyniniai automobiliai daug skiriasi nuo automobilių, matomų gatvėje, todėl gamintojas visada nurodo, kokie yra tinkamiausi. Paprastam vairuotojui, kuris nori kokybės, visada rekomenduočiau rinktis premium kokybės degalus, nes būtent jie turi papildomų priedų, kurie padeda varikliui dirbti efektyviau, užtikrina automobilio eksploatacijos ilgaamžiškumą ir prisideda prie bendro vairavimo komforto. Galbūt lyginant su pigesne opcija teks išleisti sąlyginai daugiau, bet tos išlaidos nebus tokios didelės, kokios galėtų būti pasirinkus netinkamai – gedimai, susiję su degalų sistema dažnai būna brangūs, o kartais padaro kritinę žalą pačiam automobiliui“, – tikina pašnekovas.

 Ragina naudoti degalus su priedais

Ignas Gelžinis sako, kad degalinėse dažnai galima pamatyti du tos pačios rūšies degalų pistoletus, tačiau jų kainos skiriasi. Taip yra todėl, nes tiekėjai savo klientams įprastai siūlo reguliarius degalus arba premium klasės degalus, kurie praturtinti multifunkciniais priedais.

Skaitykite  Akcizų didinimas žlugo? Degalų pardavimai krenta, biudžetas tuštėja

„Premium klasės degalai užtikrina, kad neužsikištų automobilio filtrai ir geriau vyktų degimas. Tam tikri procesai, kaip degalų degimas, vairuotojui yra nejaučiami, jeigu vyksta efektyviai ir kokybiškai. Tačiau jeigu automobilis važiuoja neįprastai, tikėtina, kad degalai šių bėdų neišspręs ir automobilyje gali būti gedimų“, – perspėja lenktynininkas. 

Pasak „Circle K“ degalų kategorijos vadovo Baltijos šalims Roko Laurinavičiaus, visi degalai, kuriuose yra priedų, privalo atitikti įstatymais reguliuojamus kokybės standartus.

„Degalai su priedais nuo įprastųjų skiriasi tuo, kad juose pridėta specialių priemonių, kurios leidžia varikliui dirbti optimaliau ir neprarasti efektyvumo laikui bėgant. Šioje rinkoje veikia savotiškas paradoksas, kuris vartotojus skatina taupyti ilguoju laikotarpiu iš pradžių sumokant brangiau. Kuo kokybiškesni degalai, kas paprastai neatsiejama ir nuo kiek aukštesnės jų kainos, tuo jų nauda ir efektyvumas yra didesni“, – aiškina ekspertas.

Važiuoti ekonomiškiau padės tolygus ritmas

Norintiems sumažinti degalų sąnaudas, I. Gelžinis pataria planuoti savo keliones iš anksto ir vengti piko valandų, nes periodiškai besikartojantis pavažiavimas ir sustojimas sunaudoja žymiai didesnį kiekį degalų negu įprastas, tolygus važiavimas.

„Labai svarbus elgesys eisme – jeigu iš tolo matosi, kad dega raudonas šviesoforo signalas, nėra tikslo laikyti nuspaustą akceleratoriaus pedalą iki pat galo ir privažiavus arčiau staigiai stabdyti. Norint važiuoti ekonomiškiau, reikėtų iš anksto švelniai stabdyti, leisti automobiliui riedėti, o pilnai sustoti tik priartėjus prie šviesoforo. Bendras ritmo nebuvimas išbalansuoja automobilį ir padidina degalų sąnaudas. Vairavimas turi būti tarsi švelnus muzikos ritmas“, – pataria lenktynininkas.

Paklaustas, ar kondicionieriaus naudojimas automobilyje gali daryti įtaką padidėjusioms degalų sąnaudoms, pašnekovas teigia, kad viskas priklauso nuo jo naudojimo būdo.

„Kai kurie vairuotojai mėgsta karštą vasaros dieną įsėsti į automobilį ir nustatyti, kad kondicionierius pūstų patį šalčiausią orą. Nesvarbu, kad kondicionierius yra nustatytas ant švelniausios įmanomos galios – jis vis tiek turi atšaldyti iš aplinkos gaunamą orą, kad jis taptų šaltas, todėl jis dirba beveik maksimaliu savo pajėgumu“, – aiškina jis.

Vyras teigia, kad norint pasiekti maksimalų ekonomiškumą, neverta vengti kondicionieriaus – dėl pilnai atidarytų automobilio langų išbalansuojamos jo aerodinaminės savybės ir automobiliui reikia daugiau galios, kad galėtų sklandžiai važiuoti dideliu greičiu.

Skaitykite  Siūloma įvesti praktikos egzaminą mopedų vairuotojams – laukia gyventojų nuomonės

„Vienoje situacijoje pasielgus protingai pavyks sutaupyti daugiau degalų negu važiuojant dvi dienas be kondicionieriaus. Nereikia sėdėti karštyje ir kentėti – užtenka laikytis ritmo, staigiai nestabdyti, tolygiai kylančiu greičiu pajudėti iš vietos ir naudotis automobiliu taip, kaip jis yra sutvertas“, – sako I. Gelžinis.

Dalintis4DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Atšaukiami 141 700 dyzeliniai automobiliai dėl variklio gedimo rizikos – ar vairuojate vieną iš šių modelių?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz