„Euro7“ reglamentu, kaip žinoma, siekiama apriboti transporto priemonių išmetamųjų teršalų kiekį, palyginti su dabartiniu „Euro6“ reglamentu.
Europos Sąjungos valstybės narės susitarė dėl sušvelnintos kito bloko automobilių išmetamųjų teršalų standartų versijos.
Pagal „Euro7“ standartus automobilių gamintojai, siekdami kovoti su klimato kaita ir gerinti oro kokybę, privalo palaipsniui mažinti išmetamo CO2 kiekį.
Konkurencingumo ministrai pirmadienį Briuselyje pritarė ES pirmininkaujančios Ispanijos pateiktam pasiūlymui, kuriuo iš esmės nusileista automobilių pramonės lobizmui.
Savo sprendime jie paliko galiojantį „Euro 6“ išmetamųjų teršalų standartą, taikomą lengviesiems automobiliams, nepakeistą. Didelę automobilių pramonę turinčios šalys, pavyzdžiui, Čekija, Prancūzija ir Italija, to reikalavo, argumentuodamos, kad šis sektorius ir taip turi daug darbo, nes pereinama prie elektromobilių.
Čekijos pramonės ir prekybos ministras Jozefas Síkela teigė esąs patenkintas susitarimu.
„Jaučiu, kad jis eina gera linkme“, – sakė jis.
„Kaip sakiau, mes, kaip vieni iš bendraminčių grupės lyderių, suprantame, kad automobilių pramonė svarbi ne tik Europos ekonomikai, bet ir Čekijos pramonei.“
„Daugiausia, 10 proc. viso BVP, daugiau nei 20 proc. viso eksporto. Todėl turime žinoti apie poveikį“, – pridūrė jis.
Tarybos sprendimas gerokai skiriasi nuo praėjusių metų lapkričio mėn. pateikto Europos Komisijos pasiūlymo, kuriuo buvo siekiama gerokai sumažinti išmetamų dujų kiekį ir pasiekti vienus griežčiausių kada nors taikytų standartų.
Europos automobilių gamintojai vykdė kampaniją prieš šį žingsnį, teigdami, kad dėl jo jie patirs papildomų išlaidų, taip pat ir vartotojai. Aplinkosaugos grupės, įskaitant Europos transporto ir aplinkos federacijos atstovę Anną Krajinską, Tarybos sprendimą atmetė.
„Deja, Tarybos pozicija dėl standartų labai nuvilia“, – sakė ji „Euronews“.
„Euro7“ buvo galimybė sumažinti 70 000 mirčių, kurias kasmet sukelia kelių transportas, o lengvųjų automobilių atveju, deja, Taryba visiškai nepagerina ribinių verčių, palyginti su „Euro6“.
Iš esmės tai reiškia, kad turėsime tuos pačius automobilius, tik užmaskuotus ir ekologiškai nuplautus kaip „Euro7“, – sakė ji.
Sunkvežimių išmetamųjų teršalų normos bus šiek tiek mažesnės nei anksčiau.
Standartai dar gali būti keičiami, nes valstybės narės dabar turi derėtis su Europos Parlamentu, kad reglamentas įsigaliotų. Tai numatoma padaryti iki 2025 m.