Taikydama metodą, kuriuo galima įmontuoti baterijas net į 42 įprastų automobilių modelius, pradedančioji įmonė „e-Revolt“ mano, kad gali sutrumpinti konversijos laiką nuo kelių mėnesių iki vienos dienos. Naujo elektromobilio kaina dažnai įvardijama kaip vienas iš pagrindinių veiksnių, dėl kurių automobilių savininkai, norintys rinktis ekologiškesnius ir tvaresnius automobilius, negali jų įsigyti.
Tačiau kas būtų, jei užuot susigundę nauju elektra varomu automobiliu, kurio negalite sau leisti, galėtumėte pasilikti dabartinį automobilį ir vis tiek elgtis ekologiškai? Iškastinius degalus ryjančių transporto priemonių pakeitimas į akumuliatoriais varomas transporto priemones nėra nauja koncepcija, šis principas netgi taikomas senoviniams automobiliams, kad jie būtų tinkami naudoti šiuolaikinėje ekologiškai sąmoningoje eroje.
Tačiau šis procesas gali būti sudėtingas, nes esamos įmonės nurodo, kad vidaus degimo variklio (VDV) automobiliui atlikti reikalingus darbus gali prireikti nuo dviejų savaičių iki šešių mėnesių. Vokietijoje įsikūrusi pradedančioji įmonė tikina, kad, pritaikiusi naujovišką darbo eigą ir akumuliatoriaus konstrukciją, gali sutrumpinti klientų laukimo laiką iki aštuonių valandų.
Be to, ji gali pertvarkyti iki 42 skirtingų didžiųjų automobilių gamintojų modelių, įskaitant „Volkswagen Golf“ ir „Polo“, „Audi A3“ ir „Seat Leon“, naudodama universalų komplektą. Daugeliui žmonių tai skamba pernelyg gerai, kad būtų tiesa, tačiau tai, kaip „e-Revolt“ ėmėsi pertvarkymo proceso, nuo pat pradžių leido jai pasirinkti kitokią trajektoriją nei kitoms šios srities bendrovėms, siekiančioms plėstis.
„Tai gamyba. Tai reiškia, kad reikia galvoti, kaip tai padaryti greičiau, paprasčiau ir pan. Tačiau tai veikia tik tuo atveju, jei turite didelę apimtį, nes reikia įdėti daug darbo ir pinigų iš anksto, kad visa tai sukurtumėte“, – „Euronews Next“ sakė „e-Revolt“ vykdomasis direktorius ir techninis vadovas Rolfas Behlingas.
„Vėliau galite sutaupyti laiko ir pinigų. Tačiau tai ir yra skirtumas: turite turėti rimtą sprendimą“.
Greičio poreikis
Kaip tai veikia ir kodėl, palyginti su esamais sprendimais, apyvartos laikas toks trumpas?
„Mes išimame vidaus degimo variklį ir turime rėmą, kuriame naudojami senieji variklio taškai“, – paaiškino Timo Waldenas, „e-Revolt“ projektų vadovas ir vienas pirmųjų bendrovės investuotojų.
„Galime lengvai pakeisti tik variklį nauju rėmu ir komponentais. Ir todėl esame daug greitesni nei individualus sprendimas.“ – Timo Waldenas, projektų vadovas, „e-Revolt“.
„Ir todėl galime lengvai pakeisti tik variklį su nauju rėmu ir komponentais. Ir todėl mes esame daug greitesni nei atskiras sprendimas. Taigi, rėmas čia yra didelė mūsų greitumo dalis“.
Įmonė teigia, kad procesas, kurį sudaro senojo variklio bloko išmontavimas iš automobilio ir jo pakeitimas jos patentuota akumuliatoriaus technologija bei variklio rėmu, taip pat visiškas automobilio skaitmenizavimas, paprastai vidutiniškai trunka apie dieną. Darbas kainuoja nuo 12 000 iki 15 000 eurų, todėl tokia kaina gali nuraminti daugelį vartotojų, kurie šiuo metu negali skirti lėšų naujam elektra varomam automobiliui įsigyti.
Nors greitis yra svarbiausia, kad pertvarkymo procesą būtų galima išplėsti, galimybė pritaikyti gamybą yra „e-Revolt“ koziris rankovėje. Nors dabartinė įranga pritaikyta tam tikrų markių automobilių modeliams, komanda teigia, kad ji gali išspręsti kliento, norinčio modifikuoti visiškai kitą transporto priemonę, iššūkį ir grįžti prie braižymo lentos.
„Nėra vienintelio sprendimo, kuris reikštų, kad tai tinka konkrečioms transporto priemonėms ar jų grupei. O jei turite naują transporto priemonę, tada vėl turite galvoti: „Ką turime pakeisti?“ – sakė buvęs programinės įrangos inžinierius Behlingas.
Tačiau kodėl apskritai verta persitvarkyti seną automobilį ir ar žmonės priima idėją pratęsti dabartinio automobilio tarnavimo laiką?
„Sakyčiau, kad 95 proc. žmonių tai vertina labai teigiamai. Jie kalbasi su mumis ir sako: „Gerai, tai puiku. Tai gera idėja. Jums nereikia naujų išteklių. Jūs galite tai panaudoti pakartotinai“. Kai kurie žmonės sako: „Taip, labai gražu. Galbūt visai neblogai turėti jį kaip antrą automobilį“ ar panašiai“, – sakė Behlingas.
Mokanti visuomenė gali įžvelgti sveiką automobilio pakartotinio naudojimo ir atnaujinimo prasmę, tačiau kitas galimas kliuvinys yra pačios automobilių gamybos bendrovės, kurių daugelis stengiasi kurti ir gaminti įvairesnius elektromobilių modelius rinkai.
Žiedinės ekonomikos rėmimas
Kaip jie reaguoja išgirdę, kad originalūs, įmonėje suprojektuoti varikliai ir sudedamosios dalys iš jų automobilių išmontuojamos ir išmetamos iš jų automobilių, kad būtų naudojamos kitos įmonės dalys?
„Jie supranta, kad idėja gana gera. Tai priklauso nuo to, su kokiais žmonėmis kalbate. Jei kalbate su pardavėjais, jiems tai nepatinka, nes jie nori parduoti naują automobilį“, – sakė Behlingas.
„Tačiau jei kalbate, tarkime, su automobilių gamintojais, tuomet jiems ši idėja patinka, nes jie sako, kad, žinoma, žiedinė ekonomika jiems yra labai svarbus klausimas“.
Pasauliui kovojant su klimato krizės padariniais, automobilių gamintojus taip pat labai motyvuoja dalyvauti sprendžiant taršių vidaus degimo automobilių problemą.
„Manau, kad yra būdas, kuriuo galbūt ateityje galėsime dirbti kartu, nes bendrovės žino, kad tikrasis sprendimas nėra kaskart išmesti automobilį“ – „Euronews Next“ sakė Waldenas.
„Taigi, automobilis turi būti tvarus; ne tik siekti tvarumo, bet ir būti iš tiesų tvarus, kad galėtumėte naudoti automobilį žiedinėje ekonomikoje ir ateityje jį patobulinti, galbūt įdėdami naują akumuliatorių ar pan.“
Tvarus transporto priemonių gyvavimo ciklo pratęsimas, atsižvelgiant į žiedinę ekonomiką, suteikia tokioms mažoms ir vidutinėms įmonėms kaip „e-Revolt“ galimybę prisitaikyti, kurios neturi dauguma didžiųjų automobilių gamintojų. Pagal dabartinį akumuliatoriaus tarnavimo laiką „e-Revolt“ pertvarkytų automobilių apytikslis nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu yra 250-300 km, tačiau šiuo metu vyksta tobulinimo darbai, siekiant pagerinti šį rodiklį.
„Tai teigiamas dalykas apie „e-Revolt“, nes mūsų automobiliai arba mūsų sprendimai yra moduliniai. Taigi, jei, pavyzdžiui, vieną dieną atsiras geresnis akumuliatorius, mums nereikės tiek laiko, kiek įprastam originalios įrangos gamintojui – dvejų, trejų ar daugiau metų – kad šis naujas akumuliatorius būtų įdiegtas automobilyje. Galime pasakyti: „Gerai, jei norite tai pakeisti, galime pakeisti į naują akumuliatorių“. Taigi viską, kiekvieną komponentą galima pakeisti kitu komponentu“, – pridūrė Waldenas.