Stabdys naudojamas automobiliui sulėtinti – tai žino visi. Tačiau kiekvienas save gerbiantis vairuotojas turėtų žinoti apie stabdymą varikliu. Ne tik dėl degalų taupymo, bet ir dėl to, kad, tinkamai naudojant, mažiau dėvisi komponentai.
Stabdymas varikliu nesudėtingas, tačiau reikia šiek tiek pajusti automobilį. Tiesiog nuimkite koją nuo akceleratoriaus pedalo, kai įjungta pavara. Svarbi taisyklė: kuo žemesnė pavara, tuo labiau automobilis praranda greitį.
Taigi, jei važiuojame nuo kalno, perjungę penktą pavarą į ketvirtą sumažinsime greitį. Sumažinus pavarą iki trečios, greitis sumažės labiau, tačiau reikia būti atsargiems, kad nepersistengtumėte ir per daug nepadidintumėte sūkių dažnio (tai gali brangiai kainuoti). Štai kodėl svarbu „jausti“ transporto priemonę – juk kiekvienoje iš jų yra skirtingas pavarų perdavimo ilgis. Svarbiausia yra suderinti greitį su pavara ir, pavyzdžiui, kelio nuolydžiu. Taip pat skaitykite: „Stabdymas varikliu – ar verta jį naudoti ir kada? Paaiškiname ir patariame“.
Svarbu tai, kad kiekviename modernesniame automobilyje degalai nėra tiekiami į cilindrus, todėl važiuojame nemokamai. Išimtis – senesni automobiliai, kuriuose už degalų tiekimą atsakingas karbiuratorius. Tokiu atveju degalų sąnaudos lygios nuliui. Todėl vyresnio amžiaus vairuotojų gali neįtikinti stabdymas varikliu.
Tačiau verta naudoti šį metodą, nes jis sumažina stabdžių trinkelių nusidėvėjimą. Tai ypač naudinga kalnuose, kur važiuojant nuo kalno gali tiesiog perkaisti visa sistema – priklausomai nuo jos būklės ir veikimo. Taip pat skaitykite: „Kiek laiko tarnauja stabdžių diskai ir trinkelės?“
Žinoma, nekompetentingas stabdymas padarys daugiau žalos nei naudos. Visų pirma, per daug stabdant varikliu (pvz., mažinant pavarą dviem ar daugiau laipsnių, perjungiant pavarą iš dviejų į vieną), tuo pačiu metu sankaba patiria dideles apkrovas ir dėl to dėvisi. Toks elgesys taip pat kelia abejonių dėl smagračio, kuris turėtų sumažinti vibraciją, būklės.
Yra dar vienas aspektas – saugumas, ypač galine ratais varomuose automobiliuose. Nors kiekviename naujesniame automobilyje jau įdiegta ESP, kad būtų galima susidoroti su pernelyg aktyvia galine ašimi, vis tiek reikia būti atsargiems. Perjungiant aukštesnę pavarą, važiuojant drėgnu posūkiu arba posūkiu, padengtu biria medžiaga, galinė ašis gali praslysti. Vienas dalykas yra elektronika, kitas – sveikas protas. Be to, silicio smegenys negali įveikti fizikos dėsnių, kurie yra nenugalimi.