Informaciniai lipdukai ant degalų bako liukų, speciali pistoletų konstrukcija – visa tai apsaugo nuo situacijų, kai vietoj reikiamų degalų į baką įpilama kitų degalų. Deja, tai nėra 100 proc. saugu, kartais pasitaiko klaidų, o vairuotojai domisi: ar jie gali sugadinti automobilį? Kokios sunkios gali būti tokio neatidumo pasekmės ir kaip padaryti, kad jos būtų kuo mažiau ryškios?
Kas atsitinka, jei į benzininį automobilį įpilama dyzelino?
Svarbiausia – neužvesti variklio. Vos užvedus variklį, sistemoje pradeda cirkuliuoti degalai, o čia jie gali padaryti daug žalos. Gerai, jei viskas paaiškės tik plaunant, sudėtingiausiais atvejais reikia keisti atskirus degalų tiekimo sistemos komponentus, purkštukus, uždegimo žvakes ir net stūmoklių sistemos komponentus.
Tuo atveju, kai į benziną pripilta dyzelino, kompetentingiausias sprendimas, galintis išgelbėti transporto priemonę nuo daugybės neigiamų pasekmių, yra išsiųsti ją vilkiku į autoservisą, kad atsargiai, naudojant atitinkamą įrangą, iš bako būtų išsiurbtas dyzelinas. Taip pat skaitykite: „5 būdai, kaip sutaupyti automobilio priežiūrai. Ar visus juos žinote?“
Kas atsitinka, jei į dyzelinį automobilį įpilama benzino?
Kai į dyzelinį variklį pripilta benzino, veiksmai labai priklauso nuo jo koncentracijos. Net ekspertai sutaria, kad 5 proc. ar mažesnė koncentracija nekelia pavojaus varikliui. Šios ribos viršijimas – visai kas kita, kyla daug papildomų pavojų, gali būti kritiškai pažeisti purkštukai ir degalų purkštukai.
Pagrindinė tokio neigiamo scenarijaus priežastis – pats dyzelinio variklio veikimo principas. Jis pagrįstas tuo, kad mechaninės trinties tarp jo komponentų mažinimas, perteklinės šilumos energijos šalinimas didžiąja dalimi atliekamas tiesiogiai dyzelinu. Benzino klampumas, fizikinės ir cheminės savybės kardinaliai skiriasi nuo dyzelinių degalų savybių, jis neturi pakankamų tepimo savybių, kyla pavojus užstrigti atskiroms detalėms.
Antrasis dalykas – tikėtina degalų ir oro mišinio detonacija degimo kamerose. Jei jis didelis ir ilgalaikis, sukelia kritines stūmoklių ir jų žiedų deformacijas. Tokius defektus įmanoma pašalinti tik atliekant sudėtingą ir brangų kapitalinį remontą. Taip pat skaitykite: „Kaip prailginti variklio tarnavimo laiką? 10 patikrintų būdų“.
Netinkami degalai bake: ką daryti?
Įpylus netinkamų degalų ir laiku pastebėjus problemą dar degalinėje, būtina elgtis kuo atsargiau, pašalinant visus galimus pavojus ir nesklandumus. Jei kalbame apie minėtą 5 proc. benzino koncentraciją degaluose, transporto priemone galima naudotis, tačiau atsargiai, nesukant variklio iki didelių sūkių. Kai tik degalų kiekis bake sumažėja iki 75 proc. maksimalaus, jį reikia papildyti iki šimto. Trijų tokių papildymų pakanka, kad visiškai atsikratytumėte benzino.
Esant didelei benzino koncentracijai arba neteisingai pripildžius benzininių variklių mašinų degalų, vienintelis teisingas sprendimas – nesukti uždegimo raktelio! Transporto priemonė turi būti kuo greičiau nuvilkta arba evakuuota į techninės priežiūros centrą, kad bakas būtų ištuštintas. Algoritmas priklauso nuo automobilio modelio, kai kuriuose jis yra gana sudėtingas ir apima išankstinį elemento pašalinimą. Taip pat skaitykite: „Kodėl automobilio raktelį laikau alaus skardinėje? Nes taip pigiau“.
Sunkiausios pasekmės, kurios nutiks, jei vietoj benzino įpilsite dyzelino – kai variklis jau bus spėjęs kurį laiką, net ir ne per ilgai, dirbti su netinkamais degalais. Veiksmų algoritmas šiuo atveju yra toks:
- Ištuštinkite ir kruopščiai išvalykite baką.
- Išplaukite, išvalykite degalų tiekimo linijas.
- Išvalykite purkštukus.
- Pakeiskite degalų filtrą.
Deja, kartais net šio veiksmų rinkinio nepakanka, būtina nustatyti suspaudimo lygį kiekviename cilindre, pakeisti pažeistas vidaus degimo variklio dalis, dėl kurių jis sumažėjo. Tai brangu ir sudėtinga.