• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 1 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kurį akumuliatoriaus gnybtą nuimti pirmiausia?

pagal Andžej Biaigo
2023.12.28, 14:16
Patarimai
A A
0
vyras nuimineja automobilio akumuliatoriaus gnybta
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Automobilio elektros komponentų maitinimas priklauso nuo akumuliatoriaus. Svarbu įkrauti akumuliatorių kaskart, kai jis rodo išsekimo požymius. Šis procesas nėra sudėtingas, tačiau ne visi žino, kuriuos gnybtus nuo akumuliatoriaus reikia nuimti pirmiausia.

Kurį gnybtą nuo akumuliatoriaus reikia nuimti pirmiausia?

Tinkama seka išėmę ir sumontavę gnybtus, užtikrinsite variklio saugumą ir galios kokybę. Atjungdami akumuliatorių, net ne visi patyrę vairuotojai žino, kurį gnybtą nuimti pirmiausia. Pirmiausia atjunkite (-) gnybtą, o tada (+) gnybtą.

Jei suklysite, išėmimo metu kyla pavojus netyčia metaliniu veržliarakčiu paliesti mašinos dalis, prijungtas prie neigiamo akumuliatoriaus gnybto. Dėl to gali įvykti trumpasis jungimas, kuris nudegins laidus arba sugadins automobilio elektrinius komponentus. Jei neigiamas gnybtas bus nuimtas pirmiausia, trumpasis jungimas neįvyks. Visada geriau pirmiausia nuimti neigiamąjį gnybtą, o polių nuėmimo eilės tvarka neturėtų būti keičiama. Todėl svarbu žinoti, kurį gnybtą nuo akumuliatoriaus nuimti pirmiausia. Taip pat skaitykite: „Šaltyje išsikrovė akumuliatorius? Papasakosime, kaip užvesti variklį nuo laidų ir nieko nesugadinti“.

Kurį gnybtą pirmiausia turėčiau uždėti ant akumuliatoriaus?

Būtina žinoti ne tik tai, kurį akumuliatoriaus gnybtą transporto priemonėje reikia nuimti pirmiausia, bet ir tai, kurį gnybtą uždėti vėliau. Prijungimo tvarka turėtų būti atvirkštinė. Pirmiausia reikia prijungti teigiamąjį gnybtą, o po to – neigiamąjį.

Ar galima atjungti vieną akumuliatoriaus gnybtą, kai automobilis ilgą laiką nenaudojamas?

akumuliatoriaus ikrovimas laidais

Akumuliatorius yra svarbi transporto priemonės dalis. Net ir išjungus uždegimą, kai kurie prietaisai ir toliau vartoja energiją ir sugeria mikrosroves. Per savaitę, ypač naujuose automobiliuose, akumuliatorius ne visiškai išsikrauna. Tačiau ilgai nutraukus eksploatavimą, akumuliatoriaus srovė sumažėja iki minimalaus 12 V lygio ir tuomet tenka naudoti papildomas įkrovimo priemones.

Siekiant išvengti akumuliatoriaus išsikrovimo ilgai nevažinėjant automobiliu, gnybtus reikia „atjungti“. Jei automobilis ilgą laiką paliekamas be priežiūros, akumuliatorius išsikraus. Išsikrovimo greitis priklauso nuo transporto priemonės nusidėvėjimo laipsnio. Senesnėse transporto priemonėse su pasenusiais laidais kyla trumpojo jungimo ir gaisro pavojus. Todėl, norint išvengti problemų, gnybtą reikėtų nuimti. Taip pat skaitykite: „Draudžiama užvesti laidais. Turite turėti specialų prietaisą“.

Skaitykite  Ar stabdžių dulkės kenkia sveikatai? Mokslininkai turi atsakymą

Kas atsitiks, jei neteisingai nuimsiu ir uždėsiu akumuliatoriaus gnybtus?

Norint suprasti, kurį gnybtą nuo akumuliatoriaus reikia nuimti pirmiausia, reikia prisiminti mokyklines fizikos pamokas. Neigiamas akumuliatoriaus gnybtas yra sujungtas su žeme, t. y. metalinėmis automobilio dalimis (kėbulu, važiuokle, varikliu ir kt.), o teigiamas gnybtas – su visais energiją vartojančiais automobilio prietaisais.

Grandinė atsidaro atjungus vieną iš kištukų, todėl atjungimo seka techniškai nesvarbi. Tačiau nesilaikant atjungimo sekos kyla trumpojo jungimo pavojus. Dėl to gali būti sugadintos ne tik transporto priemonės dalys, bet ir prietaisą sugadinęs vairuotojas.

Padarius klaidą, įvyks rimtas trumpasis jungimas. Jei pirmiausia atjungiamas neigiamas gnybtas, atjungiamas ir įžeminimas. Net atsitiktinio gaisro galima lengvai išvengti, jei teigiamasis gnybtas atjungiamas vėliau.

Todėl atjunkite akumuliatorių tokia seka:

  1. Pirmiausia nuimkite standartinį akumuliatoriaus laikiklį.
  2. Atsukite neigiamąjį gnybtą tvirtinančią veržlę.
  3. Nuimkite gnybtą (-).
  4. Atsukite teigiamojo gnybto veržlę.
  5. Atjunkite neigiamo gnybto jungtį.

Naudingi patarimai

Naudingi patarimai automobilių savininkams:

  • Prieš atjungiant reikia laikytis saugos priemonių. Naudokite veržliaraktį ir skudurą, išjunkite uždegimą ir visas elektros sistemas. Laikykite uždarytas automobilio duris ir langus.
  • Norint įstatyti akumuliatorių į jungtį, gali tekti jį judinti keliomis kryptimis.
  • Saugos taisyklės reikalauja uždaryti automobilio duris ir langus. Jei langai yra elektra valdomi, atjungus akumuliatorių nebus galima pakelti langų.
  • Pirmiausia atjungiamas neigiamas gnybtas, kad būtų išvengta trumpos akumuliatoriaus iškrovos. Priešingu atveju, jei teigiamam laidui atjungti naudojamas veržliaraktis palies automobilio rėmą arba įžemintą metalinį paviršių, tai sukels elektros smūgį arba gaisrą.
Žymos: akumuliatorius
Dalintis49DalintisSiųstiDalintis9
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz