Automobilio elektros komponentų maitinimas priklauso nuo akumuliatoriaus. Svarbu įkrauti akumuliatorių kaskart, kai jis rodo išsekimo požymius. Šis procesas nėra sudėtingas, tačiau ne visi žino, kuriuos gnybtus nuo akumuliatoriaus reikia nuimti pirmiausia.
Kurį gnybtą nuo akumuliatoriaus reikia nuimti pirmiausia?
Tinkama seka išėmę ir sumontavę gnybtus, užtikrinsite variklio saugumą ir galios kokybę. Atjungdami akumuliatorių, net ne visi patyrę vairuotojai žino, kurį gnybtą nuimti pirmiausia. Pirmiausia atjunkite (-) gnybtą, o tada (+) gnybtą.
Jei suklysite, išėmimo metu kyla pavojus netyčia metaliniu veržliarakčiu paliesti mašinos dalis, prijungtas prie neigiamo akumuliatoriaus gnybto. Dėl to gali įvykti trumpasis jungimas, kuris nudegins laidus arba sugadins automobilio elektrinius komponentus. Jei neigiamas gnybtas bus nuimtas pirmiausia, trumpasis jungimas neįvyks. Visada geriau pirmiausia nuimti neigiamąjį gnybtą, o polių nuėmimo eilės tvarka neturėtų būti keičiama. Todėl svarbu žinoti, kurį gnybtą nuo akumuliatoriaus nuimti pirmiausia. Taip pat skaitykite: „Šaltyje išsikrovė akumuliatorius? Papasakosime, kaip užvesti variklį nuo laidų ir nieko nesugadinti“.
Kurį gnybtą pirmiausia turėčiau uždėti ant akumuliatoriaus?
Būtina žinoti ne tik tai, kurį akumuliatoriaus gnybtą transporto priemonėje reikia nuimti pirmiausia, bet ir tai, kurį gnybtą uždėti vėliau. Prijungimo tvarka turėtų būti atvirkštinė. Pirmiausia reikia prijungti teigiamąjį gnybtą, o po to – neigiamąjį.
Ar galima atjungti vieną akumuliatoriaus gnybtą, kai automobilis ilgą laiką nenaudojamas?
Akumuliatorius yra svarbi transporto priemonės dalis. Net ir išjungus uždegimą, kai kurie prietaisai ir toliau vartoja energiją ir sugeria mikrosroves. Per savaitę, ypač naujuose automobiliuose, akumuliatorius ne visiškai išsikrauna. Tačiau ilgai nutraukus eksploatavimą, akumuliatoriaus srovė sumažėja iki minimalaus 12 V lygio ir tuomet tenka naudoti papildomas įkrovimo priemones.
Siekiant išvengti akumuliatoriaus išsikrovimo ilgai nevažinėjant automobiliu, gnybtus reikia „atjungti“. Jei automobilis ilgą laiką paliekamas be priežiūros, akumuliatorius išsikraus. Išsikrovimo greitis priklauso nuo transporto priemonės nusidėvėjimo laipsnio. Senesnėse transporto priemonėse su pasenusiais laidais kyla trumpojo jungimo ir gaisro pavojus. Todėl, norint išvengti problemų, gnybtą reikėtų nuimti. Taip pat skaitykite: „Draudžiama užvesti laidais. Turite turėti specialų prietaisą“.
Kas atsitiks, jei neteisingai nuimsiu ir uždėsiu akumuliatoriaus gnybtus?
Norint suprasti, kurį gnybtą nuo akumuliatoriaus reikia nuimti pirmiausia, reikia prisiminti mokyklines fizikos pamokas. Neigiamas akumuliatoriaus gnybtas yra sujungtas su žeme, t. y. metalinėmis automobilio dalimis (kėbulu, važiuokle, varikliu ir kt.), o teigiamas gnybtas – su visais energiją vartojančiais automobilio prietaisais.
Grandinė atsidaro atjungus vieną iš kištukų, todėl atjungimo seka techniškai nesvarbi. Tačiau nesilaikant atjungimo sekos kyla trumpojo jungimo pavojus. Dėl to gali būti sugadintos ne tik transporto priemonės dalys, bet ir prietaisą sugadinęs vairuotojas.
Padarius klaidą, įvyks rimtas trumpasis jungimas. Jei pirmiausia atjungiamas neigiamas gnybtas, atjungiamas ir įžeminimas. Net atsitiktinio gaisro galima lengvai išvengti, jei teigiamasis gnybtas atjungiamas vėliau.
Todėl atjunkite akumuliatorių tokia seka:
- Pirmiausia nuimkite standartinį akumuliatoriaus laikiklį.
- Atsukite neigiamąjį gnybtą tvirtinančią veržlę.
- Nuimkite gnybtą (-).
- Atsukite teigiamojo gnybto veržlę.
- Atjunkite neigiamo gnybto jungtį.
Naudingi patarimai
Naudingi patarimai automobilių savininkams:
- Prieš atjungiant reikia laikytis saugos priemonių. Naudokite veržliaraktį ir skudurą, išjunkite uždegimą ir visas elektros sistemas. Laikykite uždarytas automobilio duris ir langus.
- Norint įstatyti akumuliatorių į jungtį, gali tekti jį judinti keliomis kryptimis.
- Saugos taisyklės reikalauja uždaryti automobilio duris ir langus. Jei langai yra elektra valdomi, atjungus akumuliatorių nebus galima pakelti langų.
- Pirmiausia atjungiamas neigiamas gnybtas, kad būtų išvengta trumpos akumuliatoriaus iškrovos. Priešingu atveju, jei teigiamam laidui atjungti naudojamas veržliaraktis palies automobilio rėmą arba įžemintą metalinį paviršių, tai sukels elektros smūgį arba gaisrą.