„Hertz“ paskelbė, kad per ateinančius metus iš savo automobilių parko planuoja išimti 20 000 elektrinių automobilių, daugiausia „Tesla“. Tai nėra pavienis atvejis: anksčiau panašų sprendimą priėmė „Sixt“. Priežastys gana paprastos: dažnesni gedimai, pernelyg didelės techninės priežiūros išlaidos ir mažėjanti likutinė vertė.
„Reuters“ duomenimis, „Hertz“ pradėjo masiškai išparduoti savo parko elektromobilius. Tai įvyko praėjus vos dvejiems metams po to, kai gerai žinoma, visame pasaulyje veikianti nuomos bendrovė pasirašė sutartį dėl 100 000 „Tesla Model 3“ automobilių pirkimo, o netrukus po to – ir dėl 65 000 „Polestar 2“ automobilių tiekimo.
„Hertz“ tikslas buvo iki 2024 m. pabaigos turėti 25 proc. elektrinių automobilių parko (įskaitant kitų markių automobilius). Šiuo metu bendrovė planuoja elektra varomus automobilius pakeisti dyzeliniais modeliais. Taip pat prisiminkime, kad ši pasaulinė automobilių nuomos milžinė pandemijos metu paskelbė bankrotą, todėl nenuostabu, kad dabar ji elgiasi labai atsargiai.
Teigiama, kad keisti strategiją ir atsisakyti elektromobilių pirmiausia paskatino didelės avarijų taisymo ir eksploatavimo išlaidos. Nepaisant to, kad „Hertz“ parke esančių teslų didžiausias sukimo momentas ir maksimalus greitis buvo ribotas ir juos galėjo naudoti tik tam tikros klientų grupės, žalos procentas buvo didesnis nei vidutinis. Teslų remontas „Hertz“ kainavo apie 20 proc. brangiau nei kitų elektromobilių.
„Hertz“ nėra vienintelė bendrovė, radikaliai sumažinusi elektrinių automobilių skaičių savo parke. Gruodžio mėnesį Vokietijos „Sixt“ paskelbė, kad dėl nuolatinio „Tesla“ kainų mažinimo ir neigiamo to poveikio likutinei automobilių vertei planuoja juos parduoti. Paskutinius „Tesla“ automobilius savo automobilių parkui „Sixt“ įsigijo 2022 m., todėl dalis jų turi būti keičiami pagal reguliarų intervalą. Nepaisant to, „Sixt“ vis dar planuoja elektrifikuoti savo automobilių parką. Iki 2030 m. siekiama, kad 70-90 proc. automobilių sudarytų elektra varomi automobiliai, praneša „Sixt“.
Tinklalapyje hertzcarsales.com siūlomi „Tesla“ ir kitų „Hertz“ parko transporto priemonių pardavimo pasiūlymai. 2021 m. laidos „Model 3“ kainos prasideda nuo 21,5 tūkst. dolerių, tačiau yra ir 2023 m. pagamintų automobilių su vos 15 000 mylių (24 000 km) už 31 tūkst. dolerių. Taip pat siūlomi 2022 m. gamybos Y modeliai (nuo 33,5 tūkst. JAV dolerių).
Taip, net ir nedidelę ridą turintys automobiliai gali būti „pavargę nuo nuomos“, o didesnė nei vidutinė dalis automobilių gali būti linkę į avarijas. Masinis vienos markės modelių išpardavimas taip pat gali turėti neigiamos įtakos visos JAV naudotų „Tesla“ rinkos likutinei vertei.